Express-Miejski.pl

Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gminie Stoszowice

Mieszkańcy będą mogli sprawdzić aktualny stan powietrza oraz warunki meteorologiczne

Mieszkańcy będą mogli sprawdzić aktualny stan powietrza oraz warunki meteorologiczne fot.: Urząd Gminy Stoszowice

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Gmina Stoszowice od listopada 2017 r. do sierpnia 2018 r. realizowała projekt  „Rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji w Gminie Stoszowice”.

Projekt dofinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. 

Wartość projektu: 449.830,00 zł

Kwota: dofinansowania: 377.204,50 zł

Celem projektu jest rozwój elektronicznych usług wewnątrzadministracyjnych, niezbędnych dla funkcjonowania e-usług publicznych oraz tworzenie i rozwój nowych e-usług publicznych, pomiędzy administracją a mieszkańcami. 

Dzięki realizowanemu projektowi zapewniony zostanie dostęp do informacji o gminie Stoszowice. Dla mieszkańców, przedsiębiorców i osób zainteresowanych, stworzona została możliwość interaktywnego kontaktu drogą elektroniczną z urzędem. 

W ramach wdrażanych e-usług  w urzędzie wymieniono  między innymi infrastrukturę serwerową i komputerową. Zakupiony został serwer wraz z urządzeniem do wykonywania kopii bezpieczeństwa oraz zasilaczem awaryjnego podtrzymania, 12 zestawów komputerowych, 3 laptopy, projektor multimedialny z ekranem projekcyjnym. 

Na obszarze gminy zostały zamontowane dwie stacje meteorologiczne, z których na bieżąco można odczytywać aktualne warunki pogodowe. Dodatkowo w miejscowości Stoszowice znajduje się czujnik zapylenia pyłów PM 10 i PM 2.5, dzięki czemu mieszkańcy będą mogli sprawdzić aktualną jakość powietrza.

Zmodernizowano i rozbudowano system monitoringu na obiektach użyteczności publicznej, znajdujących się w gminie.  System monitoringu dodatkowo wzbogacił się w kamery do transmisji obrazu „na żywo”. Dokonany został również zakup infokiosków, z których będą mogli korzystać mieszkańcy i turyści odwiedzający gminę. 

Wdrożone zostały systemy teleinformatyczne zwiększające skuteczność działania i komunikacji między urzędem, mieszkańcem, przedsiębiorcą czy turystą. Pozwolą one na efektywny sposób komunikacji z administracją publiczną, ale także dają możliwość uzyskania informacji z obszaru gminy. 

Aplikacja „Konto Mieszkańca gminy Stoszowice” daje możliwość założenia mieszkańcowi swojego indywidualnego konta z dostępem do różnych e-usług. Dzięki uruchomionemu oprogramowaniu, mieszkaniec, bez wychodzenia z domu, będzie mógł załatwić część spraw urzędowych. Oprogramowanie jest dostępne  poprzez interfejsy aplikacji mobilnej oraz webowej.

„Konto Mieszkańca gminy Stoszowice” dostępne jest na stronie: www.stoszowice.kontomieszkanca.pl

Dodatkowo urząd wzbogacił się o oprogramowanie, które służy do zarządzania informacją w ramach wewnętrznych struktur samorządu i jednostek podległych.

Kolejnym działającym oprogramowaniem jest platforma do powiadamiania i alarmowania jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Stoszowice. Dzięki niemu podniesiono gotowość jednostek i zwiększono skuteczność alarmowania strażaków o zaistniałych zagrożeniach. System ten daje możliwość zespołowi zarządzania kryzysowego monitorowania jednostek ochrony przeciwpożarowej z terenu gminy w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych, spowodowanych np. skutkami działania silnych wiatrów, czy długotrwałych opadów.  Umożliwia również jednostkom komunikację z urzędem gminy drogą elektroniczną.

 

materiał sponsorowany

REKLAMA