Express-Miejski.pl

Nowa „ósemka” będzie przebiegała przez gminy Bardo i Ząbkowice Śląskie [MAPKA]

Nowa „ósemka” będzie przebiegała przez gminy Bardo i Ząbkowice Śląskie

Nowa „ósemka” będzie przebiegała przez gminy Bardo i Ząbkowice Śląskie fot.: prt. screen

Przez gminy Ząbkowice Śląskie i Bardo będzie przebiegała nowa, rozbudowana droga krajowa nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. Podjęto już pierwsze decyzje.

W połowie lutego zakończył się etap walidacji dokumentacji projektowej w zakresie Studium Korytarzowego na Opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”.

W ramach działań na etapie studium korytarzowego, prowadzono analizy dla pięciu wyodrębnionych korytarzy głównych na odcinku Kłodzko - Wrocław. W konsekwencji prowadzonych analiz oraz spotkań z włodarzami oraz instytucjami z terenu powiatów: kłodzkiego, ząbkowickiego, dzierżoniowskiego, wrocławskiego oraz świdnickiego, wykonawca zadania zarekomendował do dalszych prac na etapie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) dwa warianty kompilacyjne KRP1 i KRP2. Warianty te łączyły optymalne fragmenty korytarzy głównych.

Zgodnie z procedurą wykonywania tego typu opracowań projektowych, zamawiający wybrał spośród wszystkich analizowanych korytarzy (K1, K2, K3, K4, K5, KRP1, KRP2) te, które jego zdaniem powinny być analizowane w dalszym etapie prac projektowych.

Całość zadania na etapie STEŚ została podzielona na 5 odcinków decyzyjnych:

odcinek decyzyjny A – od km 35+956 (początek opracowania) do km 51+246
(okolice miejscowości Potworów/Przyłęk, skrzyżowanie drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową nr 3149D);

odcinek decyzyjny B – od km 51+246 (okolice miejscowości Potworów/Przyłęk, skrzyżowanie DK8 z drogą powiatową nr 3149D) do km 63+970 (okolice miejscowości Zwrócona, Bobolice, pomiędzy drogami powiatowymi nr 3165D i 3164D, krzyżującymi się z drogą krajową nr 8);

odcinek decyzyjny C – od km 63+970 (okolice miejscowości Zwrócona, Bobolice, pomiędzy drogami powiatowymi nr 3165D i 3164D, krzyżującymi się z drogą krajową nr 8) do km 81+070 (okolice miejscowości Wilków Wielki, Przystronie, skrzyżowanie drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową nr 3023D);

odcinek decyzyjny D – od km 81+070 (okolice miejscowości Wilków Wielki, Przystronie, skrzyżowanie drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową nr 3023D) do km 88+432 (okolice miejscowości Trzebnik i Mleczna, około 400 m za drogą powiatową nr 3030D, dodatkowo jest to miejsce planowanego końca obwodnicy Łagiewnik);

odcinek decyzyjny E – od km 88+432 (okolice miejscowości Trzebnik i Mleczna, około 400 m za drogą powiatową nr 3030D, dodatkowo jest to miejsce planowanego końca obwodnicy Łagiewnik) do km 111+020 (okolice miejscowości Domasław, jest to koniec opracowania i włączenie w AOW).

W każdym odcinku decyzyjnym zostaną przeanalizowane następujące warianty:

Na odcinku decyzyjnym A, na etapie STEŚ, zostaną przeanalizowane 4 warianty decyzyjne oznaczone jako A1, A2, A3, A4 – lokalizacja zgodna z załącznikiem nr 2 do protokołu.

Na odcinku decyzyjnym B, na etapie STEŚ, zostaną przeanalizowane 4 warianty decyzyjne oznaczone jako B1, B2, B3, B4 – lokalizacja zgodna z załącznikiem nr 2 do protokołu.

Na odcinku decyzyjnym C, na etapie STEŚ, zostanie przeanalizowanych 5 wariantów decyzyjnych oznaczone jako C1, C2, C3, C4, C5 – lokalizacja zgodna z załącznikiem nr 2 do protokołu.

Na odcinku decyzyjnym D, na etapie STEŚ, zostaną przeanalizowane 4 warianty decyzyjne oznaczone jako D1, D2, D3, D4, – lokalizacja zgodna z załącznikiem nr 2 do protokołu.

Na odcinku decyzyjnym E, na etapie STEŚ, zostanie przeanalizowanych 7 wariantów decyzyjnych oznaczonych jako E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7 – lokalizacja zgodna z załącznikiem nr 2 do protokołu.

Odcinki decyzyjne nie są tożsame z odcinkami realizacyjnymi określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia.

Odcinki realizacyjne pozostają bez zmian i są określone następująco:

odcinek realizacyjny nr 1 – od km 35+956 (początek opracowania) do km 63+970 (okolice miejscowości Zwrócona, Bobolice, pomiędzy drogami powiatowymi nr 3165D i 3164D, krzyżującymi się z drogą krajową nr 8).

odcinek realizacyjny nr 2 – od km 63+970 (okolice miejscowości Zwrócona, Bobolice, pomiędzy drogami powiatowymi nr 3165D i 3164D, krzyżującymi się z drogą krajową nr 8) do km 81+070 (okolice miejscowości Wilków Wielki, Przystronie, skrzyżowanie drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową nr 3023D).

odcinek realizacyjny nr 3 – od km 81+070 (okolice miejscowości Wilków Wielki, Przystronie, skrzyżowanie drogi krajowej nr 8 z drogą powiatową nr 3023D) do km 111+020(okolice miejscowości Domasław, jest to koniec opracowania i włączenie w AOW).

Wszelkie powyższe założenia zostały zamieszczone na rysunku zbiorczym, stanowiącym załącznik nr 2 do protokołu [KLIK].

Opisy przebiegu korytarzy rekomendowanych przez projektanta – KRP1, KRP2:

Korytarz KRP1 rozpoczyna swój bieg w Kłodzku i do wysokości miejscowości Dębowina przebiega po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 (DK8). Następnie, w pobliżu miejscowości Bardo, przebieg korytarza odsuwa się na południe od drogi istniejącej, tym samym przybliżając się do miejscowości Janowiec. Następnie korytarz przechodzi przez granice gmin Bardo i Ząbkowice Śląskie, gdzie początkowo przebiega po śladzie istniejącym, a następnie w celu ominięcia Ząbkowic Śląskich odchodzi na wschód zbliżając się do miejscowości Pawłowice, Grochowiska, Strąkowa. Na wysokości miejscowości Zwrócona korytarz KRP1 przecina ponownie istniejącą DK8 i omija po zachodniej stronie miejscowości Sulisławice, Ligota Mała, Nowa Wieś Niemczańska i Kietlin. Na wysokości miejscowości Przystronie, korytarz KRP1 przecina istniejącą DK8 i przechodzi dalej po wschodniej stronie Łagiewnik, krzyżując się z drogą krajową nr 39 (DK39) i dwukrotnie z DK8 w okolicy miejscowości Radzików. Od miejscowości Mleczna korytarz KRP1 oddala się na zachód i na wysokości miejscowości Popowice ponownie przecina DK8, przechodząc jednocześnie na jej wschodnią stronę. Następnie korytarz omija miejscowości Pustków Wilczkowski, Jaszowice, Rolantowice, Cieszyce i za Kobierzycami ponownie łączy się z istniejącą DK8. Swój bieg kończy za miejscowością Chrzanów, włączając się do obwodnicy Wrocławia.

Korytarz KRP2 rozpoczyna swój bieg w Kłodzku i do wysokości miejscowości Boguszyn przebiega po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 (DK8). Następnie korytarz KRP2 odbiega na południe i przechodzi przez miejscowości Jaszkówka, Podzamek, Laskówka, Janowiec i na wysokości miejscowości Przyłęk ponownie łączy się z przebiegiem istniejącej DK8. Po przekroczeniu terenów górniczych (okolice Braszowic), korytarz odbiega na wschód i omija Ząbkowice Śląskie. Na wysokości miejscowości Zwrócona, korytarz KRP2 przecina istniejącą DK8 i przebiega dalej na zachód od miejscowości Sulisławice, Ligota Mała, Nowa Wieś Niemczańska, Kietlin. W okolicy miejscowości Przystronie, korytarz KRP2 krzyżuje się z istniejącą DK8, następnie od zachodu omija Łagiewniki. Na odcinku Radzików-Mleczna, korytarz KRP2 przebiega bardzo blisko drogi istniejącej, a następnie odchodzi na zachód, omijając od wschodu miejscowości Janówek, Glinica. Dalej korytarz przebiega po zachodniej stronie miejscowości Ręków, Olbrachtowice, następnie krzyżuje się z drogą wojewódzką DW346 i zbliża się do Chrzanowa przechodząc pomiędzy miejscowościami Krolikowice i Nowiny. Swój bieg kończy za miejscowością Chrzanów, włączając się do obwodnicy Wrocławia.

ms. / em24.pl / na podst. inf DK8.pl

17

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Nowa „ósemka” będzie przebiegała przez gminy Bardo i Ząbkowice Śląskie [MAPKA]

    2018-03-26 11:52:09

    gość: ~bardziak

    rozumiem postęp, rozwój, itp. ale poprowadzenie tej drogi przez Bardo wariantem A1 po powierzchni, który zresztą rekomenduje projektant (!) to całkowita zagłada krajobrazu i walorów Barda...

    "(...)rozpoczyna swój bieg w Kłodzku i do wysokości miejscowości Dębowina przebiega po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 8 (DK8). Następnie, w pobliżu miejscowości Bardo, przebieg korytarza odsuwa się na południe od drogi istniejącej, tym samym przybliżając się do miejscowości Janowiec(...)"

  • 2018-03-26 12:37:11

    gość: ~jan

    @~bardziak

    Człowieku rozxumiesz, że każdy metr w Polsce drogi jest oiprotestowany. wszedzie sięznajdzie taki człowiek jak ty, który chce pombardować, bo wolą po starych drogach jezdzic. te korki paskudne które są na tych drogach są zagładą krajobrazów. Zobacz jakie piękne drogi budują w Alpach, we Francji na wybrzeżach. Jak chcesz dzikośc to idź na śnieżnik.

  • 2018-03-26 12:40:23

    gość: ~SS

    @~bardziak

    Głęboko w du pie mam widoki i krajobrazy jak do szpitala z chorym dzieckiem jadę do Wrocławia dwie godziny i nie wiem czy dowiozę dziecko

  • 2018-03-26 12:05:38

    gość: ~xxx

    Przecież te wizje nigdy nie zostaną wdrożone, bo nie pozwoli na to konserwator zabytków. Oni planują, rysunki robią, mapki, pieniądze biorą, a nikt nie patrzy na to, że wszystkie mini-korytarze całkowicie zaburzają krajobraz nie tylko Barda, ale też innych miejscowości. Warto byłoby najpierw zgody pouzyskiwać i dopiero planować, ale nie w tym kraju!

  • 2018-03-26 12:40:32

    gość: ~tomek

    @~xxx
    Siedzisz człowieku na zadupiu świata nie widziałeś, zobacz jak niemcy szwajcaria drogi rozbudowuje pięknieje kraj a ty chceszjak na ukrainie zostac 100 lat do tyłu.

    pozatym co ma konserwator zabytków do buydowania drogi :D

    potrzebny jest projekt tempy człowiekum, żeby uztyskać zgody. na co maja zgode brac jak nie wiadomo gdzie sie da wybudowac? Robi się projekt kilka wariantów i się po kolei uzyskuje zgody. Ale u nas tumany w tym ciemno ludzie.

  • 2018-03-26 12:28:19

    gość: ~Marekkierowca

    Dobra, a kiedy konkrety? Kiedy wybiorą wykonawcę? Kiedy zaczną remontować? Kiedy w końcu będzie można dojechać do Wrocławia w 45 minut, a nie w 90 minut? Dożyję tych czasów? Mam 35 lat, w listopadzie 36. Do 2040 się wyrobią?

  • 2018-03-26 12:41:25

    gość: ~włodek

    @~Marekkierowca
    Najpierw trzeba zrobić projekt. pozatym jak widzisz wypowiedzi wyżej już czepiają się i będą przeszkadzać w budowie.

  • 2018-03-26 14:43:11

    gość: ~Bardzianka

    @~włodek

    Nie czepiają, a bronią swego, ot taka różnica. Bardo, dzięki tym walorom turystycznym i krajobrazowym latem żyje z turystyki - tu ludzie przyjeżdżają tylko ze względu na bogatą ofertę turystyczną, jak na tak małe miasteczko. Budowa drogi, jak wyżej napisał "bardziak" rzeczywiście może być gwoździem do trumny dla tego i tak już zacofanego pod innymi względami miasta

  • 2018-03-26 18:19:25

    gość: ~hmmhmm

    @~Bardzianka
    Dlatego tylko.wariant A3...wariant debowina janowiec nierealny..ktoś zna się na geologii ?? Droga skrajem aktywnego osuwiska ?? A jakike jest stanowisko gminy bardo

  • 2018-03-27 10:27:12

    gość: ~Ja3

    @~hmmhmm

    Gmina żadnego stanowiska wydawać nie będzie dopóki ją o to nikt nie poprosi, bo nieładnie wtrącać nos w nieswoje sprawy. Trzeba poczekać jaki ostateczny szczegółowy korytarz zostanie zatwierdzony i tyle. A jakby puścić drogę wariantem Dębowina-Janowiec to dlaczego nie. W końcu dzięki temu te wioski mogłyby coś zyskać (może jakiś przydrożny biznes).

  • 2018-03-26 20:18:43

    gość: ~Paweł

    Niech budują, a do Barda nikt nie zaglądnie przejazdem. Zostaniecie sami z waszym pięknym krajobrazem, cisza, spokój brak tirów korków,same plusy.

  • 2018-03-26 13:38:25

    gość: ~autor

    Co sie tak podniecac baju baju bedziesz w raju to sa rysunki a realizacja latami bedzie trwac albo nic nie zrobja

  • 2018-03-26 20:32:18

    gość: ~Ed

    Które to już wybory samorządowe, przed którymi słyszymy o budowie/przebudowie nowej ósemki. A droga jaka jest każdy widzi.

  • 2018-03-29 11:27:16

    gość: ~fff

    ostatnio dodany post

    @~Ed
    Planów jeszczen igdy nie było, wszystyko jest na dobrej drodze. Musi być projekt, żeby wiedzieć ile trzeba na to kasy i żeby zrobić przetarg. Jak byu plan był zrobiony 10 lat temu, to już można by starać się o pieniadze i kwote na wykonanie.

  • 2018-03-26 22:20:15

    gość: ~Mieszkaniec

    Ząbkowice od południa powinna minąć

  • 2018-03-28 10:08:54

    gość: ~Ac

    @~Mieszkaniec
    Może i powinna ale odcinek B1 zapewnia dojazd do strefy ekonomicznej z-ce a jak byłoby odwrotnie wtedy mogłaby zyskać gmina stosozwice- wszedzie jest jakiś interes ;)

  • 2018-03-29 10:53:43

    gość: ~jan

    @~Ac
    Wszyscy zyskają. To, że droga będzie szła południem, czy północa, to jest raptem 2-3 kilometry czyli nic a za to może być dużo ciszej bo cały ruch puiszczony dalej.

    Tak czy siak i strefa ekonomiczna zabkowic i stoszowic skortzysta

REKLAMA