Express-Miejski.pl

Dodatkowy pas zjazdowy do Tarnowa i kolejna sygnalizacja świetlna? Do końca 2019 roku na pewno nie

Wicestarosta Mariusz Szpilarewicz określił skrzyżowanie krajowej ósemki z drogą wojewódzką nr 382 mianem najbardziej niebezpiecznego w powiecie ząbkowickim. Sugerował na nim montaż sygnalizacji świetlnej, ale takowa na pewno tam nie powstanie. Przynajmniej w najbliższym czasie

Wicestarosta Mariusz Szpilarewicz określił skrzyżowanie krajowej ósemki z drogą wojewódzką nr 382 mianem najbardziej niebezpiecznego w powiecie ząbkowickim. Sugerował na nim montaż sygnalizacji świetlnej, ale takowa na pewno tam nie powstanie. Przynajmniej w najbliższym czasie fot.: prt. screen em24.pl

Nie będzie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 382 z krajową ósemką i budowy dodatkowego pasu do zjazdu z drogi krajowej do Tarnowa.

Podczas czwartkowej sesji rady powiatu Grzegorz Spaner – przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przyznał, że aktualnie trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej związanej z przebudową krajowej ósemki na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko i przynajmniej do końca 2019 roku (wtedy ma zakończyć się opracowywanie dokumentacji projektowej) na tym odcinku trasy nie przewiduje się zmian organizacji ruchu, montażu kolejnych sygnalizacji świetlnych i tworzenia dodatkowych pasów zjazdowych.

Odpowiadał tym samym na zapytania radnych, którzy wnioskowali o dwie zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podróżujących na terenie powiatu ząbkowickiego. Jedna z nich dotyczyła utworzenia dodatkowego pasu zjazdowego do miejscowości Tarnów, druga montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 382 z krajową ósemką.

 - To najgorsze i najbardziej niebezpieczne skrzyżowanie na terenie naszego powiatu. Często przedostanie się z ul. Legnickiej z Ząbkowic Śląskich w stronę Dzierżoniowa graniczy z cudem. Ludzie używają różnych forteli żeby udać się w stronę Dzierżoniowa, coraz regularniej wybierając mniejsze skrzyżowanie w okolicach targu (ul. Daleka). Uważam, że montaż sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu znacznie wpłynąłby na bezpieczeństwo podróżnych – mówił wicestarosta Mariusz Szpilarewicz.

Spaner tłumaczył, że opracowywane aktualnie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe powoduje, że do końca 2019 roku wszelkie prace na odcinku krajowej ósemki Wrocław (Magnice) - Kłodzko są wstrzymane.

- W pełni zgadzam się, że skrzyżowanie krajowej ósemki z drogą wojewódzką nr 382 jest bardzo rozległe i niebezpieczne. Aktualnie trwają prace projektowe nad koncepcją przebudowy drogi krajowej nr 8 i projektancji głowią się nad tym, jak uczynić to skrzyżowanie bezpieczniejszym. Na pewno jest w planach wykonanie szczegółowego oznakowania poziomego, a także zwężenie pasów jezdni, aby odległości pokonywane przez samochody na tym skrzyżowaniu były mniejsze. Ciężko stwierdzić, jak będzie to wyglądało w praktyce i na ile poprawi bezpieczeństwo, ale takie są plany – mówił Grzegorz Spaner.

Wicestarosta zaznaczał, że jego zdaniem nie rozwiąże to problemu. Przytaczał też przykład, iż nie tak dawno na drodze krajowej nr 46 na skrzyżowaniu Paczków-Gościce zamontowano sygnalizację świetlną i wskazywał, że na pewno nie jest to inwestycja przekraczająca możliwości finansowe zarządcy drogi, a miałaby znaczny wpływ na poprawę bezpieczeństwa.

Przedstawiciel GDDKiA tłumaczył, że droga krajowa nr 46 nie jest objęta koncepcją programową, tak jak krajowa ósemka. Nie był również entuzjastycznie nastawiony do pomysłu wicestarosty odnośnie montażu na skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej. - Jej montaż spowodowałby konieczność dostosowania sygnalizacji świetlnej do trzech innych, które znajdują się w ciągu drogi krajowej nr 8 na kilkukilometrowym odcinku obwodnicy Ząbkowic Śląskich (tzw. „zielona fala”). Przy aktualnym natężeniu ruchu już tworzą się korki, a kolejna sygnalizacja świetlna na pewno nie pomoże w rozładowaniu ciągu aut – odpowiadał Spaner.

Radny Kazimierz Piątkowski zaapelował do przedstawiciela GDDKiA, aby firma opracowująca projekt koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 8 kontaktowała się z lokalnymi władzami, którzy zapewne lepiej potrafią wskazać problemy i niebezpieczne miejsca na drodze niż projektant zza biurka kreślarskiego. Spaner odpowiadał, iż projektanci będą mieli ten aspekt na uwadze.

ms. / em24.pl

15

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Dodatkowy pas zjazdowy do Tarnowa i kolejna sygnalizacja świetlna? Do końca 2019 roku na pewno nie

    2017-12-01 10:56:54

    gość: ~Mieszkaniec

    A może rondo? Jest bezobsługowe i koszt mniejszy. Miejsca tam pod dostatkiem.

  • 2017-12-01 11:28:39

    gość: ~www

    Rondo to najlepsze rozwiązanie, ale też kosztowne i pewnie najszybciej osiągalne za 5-10 lat, czyli jak zaczną remontować ósemkę. Wcześniej musi jeszcze dojść tam do 30 wypadków podobnie jak przy zjeździe na Tarnów. Tam to zimą, jak będzie śliska nawierzchnia to już w ogóle będzie jazda bez trzymanki

  • 2017-12-01 12:59:11

    gość: ~Zenon

    Pedały za nic mają życie ludzkie liczy się tylko kasa !!!

  • 2017-12-01 17:49:16

    gość: ~xxx

    @~Zenon

    A jaki sens ma przebudowa skrzyżowania skoro za 2-3 lata rozpocznie się przebudowa DK8??

  • 2017-12-01 13:16:56

    gość: ~Mieszkaniec Tarnowa

    Ciekawe ile osób musi zginąć żeby ktos zauważył problem. Zjazd do Tarnowa już dawno powinien być wykonany tym bardziej ze przebudówa możliwa jest bez olbrzymich nakładów finansowych jak również wielkich „przemyśleń” projektowych. Szerokie pobocze, brak drzew na tym odcinku. Wystarczy odrobina dobrej woli i większe zaangażowanie radnych

  • 2017-12-01 13:51:33

    gość: ~PP

    @~Mieszkaniec Tarnowa

    Jakich radnych? Powiatowych czy gminnych? W sumie bez różnicy. Ogółem 40 nieudaczników.

  • 2017-12-01 13:55:35

    gość: ~heheh

    Do 2030 roku nie będzie przebudowy K8 i do tego też czasu nie będzie żadnych inwestycji na ósemce. Dalej będzie to jeden z najniebezpieczniejszych odcinków w kraju i wypadki i kolizje nadal będą na porządku dziennym. KINO!!!!!!!

  • 2017-12-01 13:59:51

    gość: ~KK

    nauczcie się jeździć, a nie tylko narzekać

  • 2017-12-01 19:11:02

    gość: ~drajwer

    @~KK Masz rację

  • 2017-12-01 23:30:56

    gość: ~cóż

    @~KK
    Ja potrafię jeździć. Ale jeśli moje bezpieczeństwo na drodze ma zależeć od takiego podejścia jak Twoje "nauczcie się jeździć" to chyba czegoś nie przemyślałeś w swojej wypowiedzi.

  • 2017-12-02 15:11:12

    gość: ~piopio

    W takim razie czekamy na kolejnie ofiary smietelne bo tak naprawdę bardzo jest trudno zamontować te światła przynajmniej jest trudno według tego Pana z GDDKiA

  • 2017-12-02 16:27:38

    gość: ~mieszkaniec zś

    Tylko rondo.Po co inwestować w sygnalizację jak za podobne pieniądze można wybudować rondo, a miejsca jest nawet na dwa patrząc jakie budują.Chyba musi ktoś zginąć z krewnych decyzyjnych,żeby coś się zmieniło,albo jak pis-iory zawładną starostwem to może powstanie rondo kaczyńskich.

  • 2017-12-02 20:04:25

    gość: ~piopio

    rondo Kaczyńskich już jest w Ząbkowicach jak jedziesz na Kamieniec

  • 2018-03-26 13:41:09

    gość: ~kierowca

    Sygnalizacja po cholere rondo taniej wyjdzie i szybciej moga zrobic

  • 2018-03-26 18:53:27

    gość: ~zyx

    ostatnio dodany post

    @~kierowca
    popieram jak bardzo wielu rozsądnych ludzi, chciałbym aby mądry urzędas uzasadnił dlaczego nie można zrobić ronda i jaki byłby koszt takiego przedsięwzięcia ,ułożyć parę krawężników w kółeczko i jazda BEZPIECZNA i bez korków

REKLAMA