Mieszkańcy sołectwa Kamieniec Ząbkowicki II chcą poszerzenia jezdni przy ul. Ogrodowej. Wójt twierdzi jednak, że przeprowadzone analizy nie wykazały takiej potrzeby.
Na ul. Ogrodowej planowany jest remont chodnika. Mieszkańcy sołectwa uważają, że skoro są w tym miejscu podejmowane działania inwestycyjne to powinny zostać przeprowadzone w bardziej kompleksowy sposób. - Bezwzględnym elementem remontu jest konieczność poszerzenia jezdni dla ruchu pojazdów. Ze względu na brak pobocza od strony ogrodzenia terenów kolejowych, odbywający się na jezdni ruch aut uniemożliwia swobodne mijanie się pojazdów. Auta najeżdżają na chodnik, przez co zagrażają bezpieczeństwu pieszych - czytamy w piśmie skierowanym do wójta przez Ryszarda Glinę - sołtysa. - W przypadku braku poszerzenia jezdni nowo wybudowany chodnik także będzie wykorzystywany przez kierowców, a co za tym idzie, pomijając kwestię bezpieczeństwa, szybko zostanie zniszczony - dodają mieszkańcy.
We wniosku przedstawionym wójtowi społeczeństwo zasugerowało wójtowi poszerzenie jezdni o około 70 cm i „przesunięcie” chodnika w prawo, zmniejszając tym samym niezagospodarowaną przestrzeń oddzielającą pobliskie zabudowania od drogi.
Wójt Marcin Czerniec stwierdził, że taki zabieg nie jest potrzebny, a szerokość jezdni w pełni odpowiada natężeniu ruchu na tej ulicy. Nie uwzględnił też uwag mieszkańców, wskazując, że odcinek tej ulicy stanowi przedłużenie drogi powiatowej Byczeń - Kamieniec Ząbkowicki, gdzie jej szerokość wynosi 5.5 m (o 10 cm mniej niż na odcinku ul. Ogrodowej) i nie stanowi problemu dla kierowców. - Ponadto odcinek tej ulicy od strony Byczenia jest objęty zakazem poruszania się pojazdów o masie całkowitej powyżej 12 ton. Taki znak zostanie ustawiony również na ulicy Ogrodowej od strony ul. Kolejowej. W chwili obecnej nawierzchnia ulicy Ogrodowej w większości stanowi ciąg pieszo-jezdny z uwagi na brak i zły stan chodnika. Po dokonaniu remontu ciągu pieszego zostanie oddzielony ruch pieszy od ruchu kołowego, co poprawi bezpieczeństwo - tłumaczył wójt Marcin Czerniec.
Mieszkańcy zwracają jednak uwagę, iż z prawnego punktu widzenia żadnego ciągu pieszo-jezdnego tam nie ma, gdyż w pobliżu nie znajdują się znaki o tym informujące. - W aktualnej sytuacji mamy jezdnię bez wymaganego pobocza dla dróg tej klasy i chodnik, który całkowicie nie nadaje się do użytku, przez co mieszkańcy poruszają się po drodze - informują mieszkańcy sołectwa.
Ponadto sołtys Ryszard Glina wskazywał, że ograniczenie wjazdu na ul. Ogrodową pojazdów powyżej 12 ton nie będzie skuteczne dla rozwiązania problemu. - Dla szerokości jezdni znaczenie ma przede wszystkim szerokość i wysokość pojazdu, a nie jego masa. Postawienie znaków zakazu dla pojazdów o masie całkowitej powyżej 12 ton nie ograniczy najeżdżania aut na chodnik - tłumaczył Glina i dodawał, że chodnik ma za zadanie służyć pieszym, a w przypadku braku poszerzenia drogi będzie służył też kierowcom, jak ma to miejsce dotychczas.
Wydaje się jednak, że władze kamienieckiego urzędu kierowane do nich pisma potraktowali po macoszemu. 22 listopada kamieniecki urząd ogłosił przetarg na wykonanie przebudowy chodnika, nie uwzględniając uwag kierowanych przez grupę mieszkańców wsi.
Do tematu wrócimy.
mwinnik / em24.pl
Auta jeżdżą po chodniku - twierdzą mieszkańcy. Wójt uważa, że poszerzenie drogi nie jest konieczne
2017-12-02 12:46:49
gość: ~Hmm
Wystarczyło by posprzątać tą ulice (wyciąć krzaki i pozbierać śmieci) bo aż wstyd że tak wygląda ta ulica
2017-12-02 14:24:52
gość: ~Ala
Wójt nie zaakceptuje żadnego pomysłu który nie jest jego autorstwa bardziej mu potrzebne prawa miejskie niż normalne chodniki i drogi gminie kolejny problem ul Wiejska
2017-12-02 14:27:33
gość: ~krzyś
przedwyborczy bełkot ANTY Czerniecowy Exspresu. Większych problemów w tym powiecie już nie ma..... ?
2017-12-02 16:15:50
gość: ~nr 7
@~krzyś
tiaa,nie ma to jak czytac marcinkowy biuletyn,żrodło wszelkiej wiedzy i niepokalanej prawdy tam bełkotu nie uswiadczysz w sam raz dla takiego leminga jak krzyś
2017-12-02 14:34:17
gość: ~Kret
Przecież ta droga ma normalną szerokośc. Zrobią chodnik i będzie git. Gdzie ten fachowiec drogownictwa od siedmiu boleści chce poszerzyć drogę żeby to zrobić trzeba by zabrać prywatny teren ludzi a na to ludzie się nie zgodza. Kretynizm do potegi entej. Kampania widac rusza pelna pra tylko znowu bez pomyslu bylo tyle lat na poczatku krzyk a potem siedli na dupach i ladnie diety za sesje przyjmowalo.
2017-12-02 15:37:00
gość: ~hcx
@~Kret
własnie nie masz racji, bo między chodnikiem, a prywatnymi posesjami jest jeszcze kawałek terenu należącego do gminy
2017-12-02 17:17:00
gość: ~Kret
@~hcx
50 lat jezdza tam auta i sie mieszcza i nagle sie nie mieszcza. Myslcie bo szukacie dziury w calym.
2017-12-03 06:37:28
gość: ~Buba
@~Kret
Popieram ci co tak lamentują niech wskażą na terenie gminy drogę gminną szerszą od ulicy ogrodowej
2017-12-02 17:21:45
gość: ~Paweł
Zrobisz drogę źle, nie zrobisz też źle. Nie chcą remontu to NIE
2017-12-02 18:20:22
gość: ~MarcinC
Kwestia remontu chodnika jest niepodważalna. W tych samych kosztach można poszerzyć drogę o 60-70cm i przesunąć chodnik. Takie działanie znacznie przyczyni się do poprawy i zwiększenia bezpieczeństwa uczestników korzystających z drogi. Koszty remontu się nie zmienią, a jest to jedyny moment, aby poprawić bezpieczeństwo poszerzając drogę. Zgadzam się z komentarzem, że "Wójt nie zaakceptuje żadnego pomysłu, który nie jest jego autorstwa". Być może zasadnym byłoby wybudowanie dzwonnicy na ulicy Ogrodowej? Być może wtedy znalazłby się pretekst do zmiany planów :) Dwa dzwony Jegomościa Marcina w jednej wsi? To byłoby coś :)
2017-12-02 21:03:36
gość: ~Alan
@~MarcinC
Niestety, ale poszerzenie jezdni będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami ( 60-70cm x szerokość nowe asfaltu z podbudową ), ponadto jest to zmiana zagospodarowania i należy będzie wykonać nowy projekt wraz z uzgodnieniami i uzyskać pozwolenie na budowę ( 60 dni ).
Szkoda tylko, że wcześniej nie konsultowano projektu przebudowy z mieszkańcami :(.
Ps. Kilka dni temu ogłoszono wyniki przetargu więc raczej zmiana nie wchodzi w grę.
2017-12-03 12:00:05
gość: ~MarcinCe
@~Alan
W założeniach remontu chodnika jest frezowanie ok 70 cm jezdni. Zamiast frezować jezdnię można całość przesunąć o 70 cm, wylać asfalt, który był uwzględniony na frezowaną powierzchnię (czyli pas 70 cm). Tutaj przypomina się pewien cytat z filmu Kariera Nikosia Dyzmy: https://www.youtube.com/watch?v=qlTURez_rAo
2017-12-03 20:44:51
gość: ~Alan
@~MarcinCe
W rzeczy samej, zamiast frezować można by było wykorzystać to jako nowy pas asfaltu a tym samym poszerzyć jezdnię, natomiast nie unikniemy dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem dodatkowego koryta pod warstwy konstrukcyjne i wykonanie dodatkowej nowej podbudowy ( koszty wzrosną ) oraz trzeba będzie wykonać nowy projekt budowlany i uzyskać pozwolenie na budowę ponieważ wystąpi zmiana zagospodarowania ( obecnie chyba na zgłoszenie jest ta robota ).
Ponadto teraz pewnie już za późno na zmiany, przetarg już się odbył i pewnie "Schetynówkę" trzeba wykorzystać do końca roku.
Tak na marginesie kategoria tej drogi to pewnie L ( lokalna szerokość 2x 2,75m = 5,5m ), czyli w normie. Ostatecznie aby zwiększyć bezpieczeństwo przechodniów należało by wprowadzić na tym odcinku prędkość 30km do 40km/h max, można dodatkowo zamontować słupki ograniczające ruch kołowy zabezpieczając tym samym jazdę po chodniku.
Ps. Napiszę jeszcze raz - Smutne to, że wcześniej urząd nie skonsultował projektu przebudowy z mieszkańcami :(.
2017-12-03 23:18:55
gość: ~Ppp
@~Alan
Warto przeczytać najpierw o co i kiedy wnioskowali mieszkańcy. Przesunięcie chodnika, a tym samym poszerzenie drogi, skróci wykonanie zjazdów do posesji oraz długość przykanalikow. Te koszty są mniej wiecej podobne jak wykonanie koryta na obecnym "trawniku".
Szkoda, że przed ogłoszeniem przetargu wójt nie przyszedł, mimo imiennego zaproszenia, na zebranie wiejskie. Zwyczajnie olał nas i nasze prośby.
Warto drodzy komentujący zapoznać się z szeregiem pism i działań mieszkańców poprzedzających ogłoszenie przetargu :/
2017-12-04 10:56:34
gość: ~Alan
@~Ppp
Nie ulega wątpliwości, że zmiana szerokości jezdni spowoduje konieczność wykonania nowego projektu budowlanego i uzyskania pozwolenia na budowę oraz że koszty mogą nieznacznie wzrosnąć, ale na pewno nie tyle, co ekwiwalent za niewykorzystany urlop, który nie budzi zastrzeżeń urzędu! :) lub może nawet koszty zrównoważą się, nie mniej jednak dla urzędników i projektujących przebudowę lub remont chodnika, opinie mieszkańców, bezpieczeństwo i komfort użytkowania powinno mieć fundamentalne znaczenie w podejmowaniu stosownych decyzji, w myśl zasady robić raz a porządnie, ponieważ pomimo że szerokość jezdni 5,5 m mieści się w granicach normy to rzeczywiście biorąc pod uwagę inne okoliczności, gdzie z jednej strony droga ograniczona jest ogrodzeniem bez stosownego pobocza a z drugiej wystającym krawężnikiem, może sprawiać duże trudności podczas mijania się pojazdów.
Najsmutniejsze jest jednak to, że władza lokalna nie wsłuchuje się w głosy mieszkańców, pamiętacie przy zmianie ulicy XXX-lecia ? - „Nic o Was bez Was”, czy to było wiarygodne ? patrząc na ten przykład, chyba nie, ponieważ urząd najwyraźniej przez „zasiedzenie”, pomimo stosownych zaproszeń przez mieszkańców nie był w stanie przeprowadzić z mieszkańcami skutecznych konsultacji rozwiązując wątpliwości przy bezpośredniej konfrontacji.
Konkludując, pamiętajcie o zależności, tak jak władza pamięta o Was, tak Wy pamiętajcie władzy przy urnach wyborczych. :)
2017-12-04 11:15:46
gość: ~Ppp
@~Alan
Podsumowanie godne przemyślenia. Dzięki.
2017-12-04 17:13:25
gość: ~Kariu
@~Alan
Pan Bóg dał mowę wszystkim a rozum rządzenia nielicznym.
2017-12-12 18:10:23
gość: ~Buba
@~Alan
Władza lokalna przysłuchuje się co mówią ci którzy ją wybrali nie słucha kilku oszołomow którzy potrafią tylko obrażać bo sami nic innego nie potrafią.
2017-12-03 07:19:52
gość: ~Mieszkaniec
@~MarcinC
Totalna opozycja już w kampanii wyborczej zrobienie chodnika da czerńcowi nowych wyborców zapytajcie mieszkańców ogrodowej czy to prawda o tym jeźdźeniu po chodnku
2017-12-04 15:54:09
gość: ~Mieszkaniec
@~MarcinC
Tak 1m drogi od podstaw za darmo.
2017-12-06 18:38:32
gość: ~MarcinC
@~Mieszkaniec
Nikt nie mówił, że za darmo! W powyższych komentarzach został przedstawiony ogólny zarys prac remontowych uwzględniających poszerzenie jezdni o 0,7m przy porównywalnych kosztach (komentarz użytkownika @`Ppp ).
2017-12-02 20:05:48
gość: ~mieszkaniec
proponuje zasiąść wójtowi za sterami pojazdu o dmc 12 ton i wyminąć się z drugim takim bez korzystania z chodnika
2017-12-03 07:24:41
gość: ~Gość
@~mieszkaniec
Bzdury piszesz ja wielokrotnie byłem w takiej sytuacji i nie miałem problemu ten chodnik nie jest zniszczony przez pojazdy popatrz a uwierzysz
2017-12-03 08:52:34
gość: ~mieszkaniec
@~Gość
jadąc rowerem też mi to problemu nie robiło taniej będzie wstawić 3,5tony i nie będzie trzeba poszerzać drogi
2017-12-03 09:55:15
gość: ~edi
@~mieszkaniec
Idąc twoim niemądrym tokiem myślenia to może zrobić drogę jednokierunkową i po problemie skoro lokalna społeczność chce poszerzenia drogi to należy to zrobić nie ma, co filozofować.
Naj więcej ci mają do powiedzenia, co się najmniej znają, po co było dla wożenia jednej dupy kupować nową Toyotę za 100 tysięcy zł lepiej taniej ekonomicznie i zdrowo było kupić rower by sobie pedałował.
To radni decydują a wójt ma wykonać polecenie Rady Gminy jak nie wykona polecenia rady to wyciągnąć stosowne sankcje dyscyplinarne Np. obniżyć pensję o 50% nie pomaga zwolnić nie ma ludzi niezastąpionych.
2017-12-03 00:42:14
gość: ~UE
Narcyz na niczym się nie zna ma wielkie braki w wykształceniu brak inteligencji wredny charakter i tak postawi na swoim choć niema racji w ten sposób mści się na ludziach to mu sprawia przyjemność powinien być ubezwłasnowolnienie całkowite i podany leczeniu .
A co to jego pieniądze za rok prawdopodobnie będzie pracował w Urzędzie Marszałkowskim .
Dlaczego radni uchwałą Rady Gminy nie wprowadzą zmiany o poszerzenie jezdni ?
Gdy jezdnia nie zostanie poszerzona nowo wybudowany chodnik po roku zostanie zniszczony jak ten poprzedni czy nas jest stać na takie marnotrawstwo pieniędzy ?
Lepiej zrobić raz a porządnie
2017-12-08 17:25:53
gość: ~Buba
@~UE
Koleś przeginasz czerniec ma wykształcenie tobie brak kultury obraźając innych sam stwierdzasz że będzie w UM. Ale tym sobie głowy nie zawracaj czerniec zostanie dalej wybrany na wójta ale nie przez takich jak ty czyli mniejszość
2017-12-03 19:15:11
gość: ~to ja
ulica jest niezaszeroka ale zeby po chodiku to cos nie tak z kierowca
2017-12-06 08:29:48
gość: ~Mieszkaniec
Najpierw chcą poszerzyć drogę a potem narzekanie że pod oknami jeżdżą.
2017-12-08 17:29:13
gość: ~Aaaa
@~Mieszkaniec
Tu nie chodzi o poszerzenie nie ma takiej potrzeby to jest sprawa polityczna czyli co chce zrobić czerniec to trzeba w tym przeszkodzić
2017-12-09 18:04:52
gość: ~Kamieniec
@~Aaaa
Też tak to widzę
2017-12-12 13:17:35
gość: ~Buba
@~Kamieniec
A pan Waszczuk to chyba bardziej szkolny od czerńca choć ten to po prawie trudne studia
2017-12-12 18:13:41
gość: ~Kolega waszuka
ostatnio dodany post
Dajcie spokój z tym Waszczukiem niech siedzi w barzie
REKLAMA
REKLAMA