Express-Miejski.pl

Trwają konsultacje w sprawie przebudowy krajowej ósemki. Którędy będzie prowadziła droga?

Obecnie korki na krajowej ósemce to coraz częstszy widok, szczególnie w weekendy

Obecnie korki na krajowej ósemce to coraz częstszy widok, szczególnie w weekendy fot.: em24.pl

Pięć nowych wariantów korytarzy przebiegu drogi krajowej nr 8 przedstawiono podczas konsultacji w sprawie przebudowy trasy. Spotkanie odbyło się 25 maja we Wrocławiu.

Wszystkie wersje zaczynają się na końcu budowanej obwodnicy Kłodzka. Trzy proponowane przebiegi trasy prowadzą przez kłodzką estakadę w kierunku Wrocławia. Ponadto projektanci planują rozbudowę estakady o dodatkową estakadę boczną. Ponadto w tych wersjach Góry Bardzkie byłyby przekraczane dzięki tunelom o długości około 1.6 km. Wynika to z faktu, iż pochylenie obecnie istniejącej drogi jest tam zbyt duże - około 7-8 proc. przy możliwym pochyleniu w projekcie wynoszącym maksymalnie 5 proc.

Dwa pozostałe warianty kierują ruch z Kłodzka na drogę nr 46 (w kierunku Nysy), a następnie na obwodnicę Ząbkowic Śląskich i dalej do Wrocławia. W tych propozycjach pomijany jest odcinek krajowej ósemki obecnie prowadzący z Kłodzka przez Bardo do Ząbkowic Śląskich.

Będzie więcej pasów i miejsc do wyprzedzania

Podczas konsultacji potwierdzony został standard 2+2 (dwa pasy ruchu w każdą stronę) od Łagiewnik w stronę obwodnicy Wrocławia, zaś z Kłodzka do Łagiewnik 2+1 z obwodnicami miejscowości. Projektanci nie wykluczają jednak, że po badaniach natężenia ruchu, w niektórych miejscach tego odcinka mogą pojawić dwa pasy ruchu w obie strony – wszystko jest zależne od wyników analizy przepustowości. Wszystkie projekty zakładają także zwiększenie prędkości na trasie – dopuszczalna prędkość poza terenem zabudowy ma wynosić 100 km/h, a w terenie zabudowanym 70 km/h.

Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad bierze również pod uwagę przebieg „ósemki” przez Dzierżoniów i Świdnicę. Wiąże się to jednak ze sporymi kosztami i znacznie wydłużyłoby czas podróży do lub ze stolicy Dolnego Śląska. Wydaje się, że to koncpecja mało prawdopodobna do realizacji, jednak w chwili obecnej i takie rozwiązanie jest analizowane.

Warto zaznaczyć, że podczas spotkania swój protest wyraził również jeden z przedstawicieli kibiców. Mówił o obietnicach partii rządzącej, która w kampanii wyborczej obiecywała budowę drogi ekspresowej S8, a po dojściu do władzy temat został zupełnie odpuszczony. Wzywał on również do bojkotu przebudowy krajowej ósemki.

Zadanie na Opracowanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości” wygrała firma Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce (spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej CH2M). Umowa na prace projektowe została podpisana 29 grudnia w siedzibie wrocławskiego oddziału GDDKiA.

ms. / em24.pl

1

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Trwają konsultacje w sprawie przebudowy krajowej ósemki. Którędy będzie prowadziła droga?

    2017-06-01 16:11:50

    gość: ~raf

    ostatnio dodany post

    Rozmowy rozmowy rozmowy i co, kiedy ???????

REKLAMA