Express-Miejski.pl

Dworczyk pyta, Szmit odpowiada. Krajowa ósemka nie będzie drogą ekspresową

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: em24.pl

Przebudowa drogi krajowej nr 8 do statusu drogi ekspresowej nie została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Na pocieszenie zostają remonty.

Nie ma żadnego przełomu w sprawie ewentualnej, całkowitej przebudowy drogi krajowej nr 8 z Wrocławia do przejścia granicznego Kudowa-Słone/Nachod i zmiany jej statusu na drogę ekspresową. Już latem ubiegłego roku informowaliśmy, że kierowcy mogą liczyć tylko na remont drogi i ewentualne utworzenie dodatkowych pasów w niektórzych miejscach. To samo potwierdził nie tak dawno podsekretarz stanu Ministerstwa Insfrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, odpowiadając na interpelacje Michała Dworczyka.

Poseł Prawa i Sprawiediwości złożył do ministra infrastruktury i budownictwa w zapytanie dotyczące jakie rząd ma plany względem odcinka od Wrocławia w stronę przejścia granicznego Kudowa-Słone/Nachod. Dworczyk podkreślał, że ten odcinek drogi prowadzi do najistotniejszego przejścia granicznego pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Republiką Czeską na terenie województwa dolnośląskiego. Wspomniał też, że trasa jest głównym szlakiem komunikacyjnym tej części województwa, dochodzi na niej do wielu śmiertelnych wypadków i mieszkańcy powiatu ząbkowickiego i kłodzkiego od dłuższego czasu apelują o inwestycje nakierowane na zmianę klasy drogi na wyższą. Chciał przez to przekazać, by odcinek od końca autostrady A8 do granicy z Republiką Czeską miał klasę drogi ekspresowej lub co najmniej by droga ta została wyremontowana do klasy 2+1.

W odpowiedzi Dworczyk uzyskał informację, iż w obecnej chwili brak jest podstaw formalnych do prowadzenia działań związanych z przygotowaniem i realizacją drogi ekspresowej na odcinku Wrocław – granica państwa z Republiką Czeską. Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na przedmiotowym odcinku, nie została również ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 roku) i wszystko wskazuje na to, iż o zmianie klasy drogi na ekspresową w najbliższych kilkunastu latach możemy zapomnieć.

Odpowiadający podsekretarz stanu Jerzy Szmit na pocieszenie dodał, że w związku z licznymi sygnałami zgłaszanymi przez polityków i mieszkańców regionu istnieje realna szansa na częściową przebudowę trasy na odcinku około 77 km wraz z budową obwodnic miejscowości i przebudową skrzyżowań z innymi drogami.

- Obecnie realizowane są prace związane z opracowaniem dokumentacji na podstawie, której możliwe będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji (DŚU). Realizacja już tej inwestycji zwiększy przepustowość i prędkość podróżną drogi oraz wyeliminuje miejsca niebezpieczne. Ponadto, wyprowadzony zostanie tranzyt międzynarodowy i przejazd pojazdów ciężarowych poza obszar zwartej zabudowy miast i wsi, nastąpi poprawa standardów środowiskowych, obniżony zostanie poziom hałasu i zanieczyszczeń w obszarach zabudowy - tłumaczy Szmit i podkreśla, że obecny rząd przykłada wielką wagę do rozważnego i skutecznego rozwiązania problemów z obszaru transportu drogowego, mając jednocześnie na uwadze dostępne na ten cel środki finansowe.

Plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakładają, że na odcinku z Wrocławia do Łagiewnik droga krajowa nr 8 będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Z Łagiewnik do Kłodzka będzie w tzw. układzie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden pas w kierunku przeciwnym za wyjątkiem odcinka Ząbkowice Śląskie - Kłodzko (23 km). Tam również są plany na rozbudowę w standardzie 2+2.

sm. / Express-Miejski.pl

5

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

  • Dworczyk pyta, Szmit odpowiada. Krajowa ósemka nie będzie drogą ekspresową

    2016-11-28 11:28:36

    sm. / Express-Miejski.pl

    Przebudowa drogi krajowej nr 8 do statusu drogi ekspresowej nie została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Na pocieszenie zostają remonty.

  • 2016-11-28 13:04:20

    gość: ~Rralista

    A gdzie tam jest miejsce na droge ekspresowa i cztery pasy tzn dwa w jedna i dwa w druga. Taki pomysl mogl sie zrodzic tylko w jakiejs odrealnionej glowie.

  • 2016-11-28 16:49:43

    gość: ~kirowca

    Wypierdzieli się te drzewa przy drodze i kawałki pól odkupi i po sprawie, proste!

  • 2016-11-29 18:38:17

    gość: ~przem

    moje osobiste przemyślenie, czy aby nie wystarczyła budowa drogi nowym szlakiem o przekroju drogi jedno jezdniowej w dwóch kierunkach a tylko na węzłach w standardzie drogi ekspresowej. Tak jak wybudowany łącznik z Świdnicy do Żor(w mniejszej skali) czy południowa jezdnia S3 miedzy Zielona Góra a Nowa Sola wybudowana kilka lat temu. Rozwiązanie z S3 doskonale wg mnie się sprawdziło rozkładając ruch na DWIE drogi. Czy nie warto zacząć lobbować za takim rozwiązaniem ???? a z biegiem czasu rozbudować do standardu ekspresówki. To również jest jakieś rozwiązanie w skali kraju, mamy nowa bezpieczna drogę (bezkolizyjne skrzyżowania) a ilość km najwyższej jakości dróg wzrosła by nieporównywalnie

  • 2016-11-30 12:20:41

    gość: ~doprzem

    azastanawiales sie skad na to pieniadze??

  • 2016-11-30 18:18:36

    gość: ~przem

    ostatnio dodany post

    skoro ta smieszna modernizacja K8 ma kosztowac niby 1,8 mld zł to lepiej taka sama kwote przeznaczyc na "pół" ekspresowki, tak jak zrobiono kiedys na S3 Nowa Sól-Sulechów koszt za 44 km 979 mln zł a 44 km na K8 to w trasa Magnice - Przerzeczyn Zdrój

    http://www.drogas3.pl/

REKLAMA