Średniowieczne stroje, rycerze i klimat sprzed kilkuset lat – tak w skrócie wyglądał ziębicki rynek podczas Festiwalu Księstwa Ziębickiego, który odbył się 4 czerwca.
Impreza nie odbywała się tylko na rynku. W wiosce rycerskiej na boisku przy ul. Kościuszki na gości także czekały atrakcje. Trwały tam m.in. biegi dam, turnieje łucznicze i pokaz sokolnictwa. W rynku miały miejsce pokazy tańca czy rycerska parada. To nowa impreza w kalendarzu wydarzeń ziębickiej gminy. Skąd taki pomysł?
- W średniowieczu Księstwo Ziębickie zajmowało teren zbliżony do całego powiatu ząbkowickiego, co świadczy o jego potędze. Choć czasy te minęły bezpowrotnie to zapisały się na kartach historii dzisiejszych Ziębic – tłumaczyli urzędnicy, zapraszając na wydarzenie. – Wdzięczność tematu nie pozwala przejść obok niego obojętnie, dlatego gmina Ziębice będzie go mocno eksponować w swoich przedsięwzięciach promocyjnych i wizerunkowych. Festiwal Księstwa Ziębickiego jest pierwszym namacalnym działaniem – dodają.
Czy festiwal, który zastąpił Dni Ziębic spełnił oczekiwania mieszkańców i gości? Opinie są różne, jednak jednego możemy być pewien: to jedyne tego rodzaju wydarzenie w powiecie ząbkowickim i na pewno bardzo oryginalne.
sm. / Express-Miejski.pl
Średniowieczny klimat z rycerzami w tle. Festiwal Księstwa Ziębickiego
2016-06-07 18:29:16
sm. / Express-Miejski.pl
Średniowieczne stroje, rycerze i klimat sprzed kilkuset lat – tak w skrócie wyglądał ziębicki rynek podczas Festiwalu Księstwa Ziębickiego, który odbył się 4 czerwca.
2016-06-07 20:45:28
gość: ~Kajtek
Wreszcie oryginalna impreza jakiej w okolicy nie ma. Z pewnością były niedociągnięcia ale takie imprezy rozkręcają się z roku na rok i na pewno w przyszłości będzie coraz lepiej. Dosyć już Dni Ziębic na których od kilkudziesięciu lat wszystko działo się według schematu: występ dzieci, przerwa, kolejny występ dzieci, przerwa, tzw. gwiazda - najczęściej zapomniana, piwo, dyskoteka i karuzela. Takie imprezy to na wioskowych odpustach w całej Polsce można obejrzeć. Mam nadzieję, że festiwal bęzie za rok i corocznie będzie lepszy.
2016-06-08 06:13:25
gość: ~Gosc
Zgadza się. To nowa impreza więc zawsze są jakieś pomyłki. Ale pomysł dobry. Jednak dodałbym na zakończenie występ jakiegoś dobrego zespołu. Na pewno to jest lepsze niż to co było czyli popijawa w parku i występy dzieci ze szkół ( bo tak najlatwiej) oraz występ kultowej orkiestry z Czech.
2016-06-08 12:54:02
gość: ~Darek
Przecież mądralo teraz też prawie cały dzień były występy dzieci i popijawa!! A po południu nie było nawet co zjeśc i żadnych atrakcji dla dzieci!! Porażka władz miasta na całej linii!!
2016-06-08 15:08:29
gość: ~lolek
Jak to nie było co zjeść, przecież w Rynku obok sceny są dwie restauracje i obie wystawiły ogródki, w których można było usiąść i jeść do woli, ponadto pod namiotami były ławki gdzie też można było jeść do woli to co zostało kupione w restauracji czy na straganach. Do końca imprezy na straganach sprzedawano słodycze, sery, grilowane mięso, kiełbasę, czy kaszankę. Ludzie ogarnijcie się zanim coś napiszecie.
2016-06-08 15:36:50
gość: ~Darek
Żeby sobie zjeść w restauracji to nie potrzebny mi do tego żaden pseudo-festiwal!! A gdzie Ty człowieku widziałeś grilowane mieso, kiełbasę czy kaszankę?? O 17-tej nic już z tego nie było, a grill wygaszony!! Sam się ogarnij!!
2016-06-08 20:05:02
gość: ~lolek
To dziwne, bo ja około godz. 20 kupowałem na rynku pod namiotem kiełbasę z grila a znajomi bigos.
2016-06-09 08:28:58
gość: ~Darek
No to bardzo dziwne, bo o 20tej to już się powoli zabierali do rozbiórki namiotów!! Może na jakiejś innej imprezie byłeś!
2016-06-08 12:51:42
gość: ~Darek
A tutaj niby nie było schematu: "występ dzieci, przerwa, kolejny występ dzieci"?? I piwo też było tylko niestety nie było co zjeść, a jedyne co można było obejrzeć przez cały dzień to ludzi snujących się w strojach ze średniowiecza!! Jednemu się to podoba, a dziesięciu innym nie - co było widać po frekwencji
2016-06-08 09:32:09
gość: ~pw
impreza dno. było widać po ilości osob przybyłych, ze liczyli na cos wiecej. gmina schodzi na psy. lepiej zeby juz nic nie bylo niz jakis festiwal ktory tak naprawde nie zainteresowal nikogo.
ps-moze i dni ziebic w parku nie byly idealne ale skoro zainteresowanie co roku bylo ogromne to cos jest na rzeczy
2016-06-08 10:38:56
gość: ~emes
Na pewno coś innego i za to plus, ale organizacja i atrakcje bardzo średnie - mało kogo interesuje co działo się w średniowieczu...
2016-06-08 12:56:34
gość: ~Darek
Zgadzam się w 100%!! W parku było o niebo lepiej i frekwencja o kilkaset procent większa w porównaniu do tej z soboty!!
2016-06-08 12:59:04
gość: ~ziębiczanin
Może i taka impreza fajna, ale ludzie oczekują jakiś fajnych zespołów, a tu niestety takowych zabrakło. Można przecież zrobić od godz. 12 do 18 festiwal, zakończyć go jakimś charakterystycznym elementem, a wieczorem zaprosić jakiś znany zespół. Pewnie chodzi o kasę. Organizacja festiwalu wyniosła zapewne tyle, ile przyjazd jakiegoś jednego zespołu, nie mówiąc o scenie, nagłośnieniu itp.
2016-06-08 13:11:22
gość: ~Darek
Napiszę to co napisałem na innym portalu: Jak dla mnie ten pseudo-festiwal to była totalna porażka!! Władze miasta narzekały na dotychczasową formę Dni Ziębic, które odbywały się w parku, ale tam była chociaż rodzinna atmosfera, kontakt z przyrodą (park), było co zjeść, dzieci miały wiele atrakcji dla siebie, a frekwencja podejrzewam była o 100% a może i o 200% większa niż na tym czymś co doświadczyliśmy w sobotę. Przecież o godz 17tej nie było już co zjeść, chyba, że ktoś miał ochotę "wciągnąć" słoik miodu lub kg cukierków. Tematyka średniowieczna przez cały dzień to też totalne nieporozumienie - może przez godzinkę byłoby to zabawne, a nie przez cały dzień!! Przecież jednego taka tematyka interesuje, a dziesięciu innych nie!! Dni Ziębic to powinno być wydarzenie, bo to święto miasta. Powinno trwać jak dotąd 2 dni, a nie kilka godzin i powinna być jakaś znana gwiazda - tak jak dotąd. To mały Henryków potrafił ściągnąć na 18 czerwca zespół BOYS i idę o zakład, że frekwencja i zabawa będzie o niebo lepsza niż u nas!! Niech Pani Burmistrz pojedzie sobie do Henrykowa to zobaczy co to dobra zabawa!!
A chciałem jeszcze spytać, gdzieś w tym roku były jakieś atrakcje dla dzieci jak co roku na Dniach Ziębic typu karuzele, elektryczne samochodziki, trampoliny?? Córeczka mnie o to pytała, bo cały rok czekała na święto naszego miasta z uwago właśnie na te atrakcje, a tym razem bardzo się zawiodła. Szukałem po całym mieście i jedyne co znalazłem to BEZNADZIEJNĄ wioskę rycerską, gdzie "rycerzy" było więcej niż osób zwiedzających!! Mam nadzieje, że władze miasta pójdą po rozum do głowy i w przyszłym roku nie zaserwują nam kolejnego takiego BADZIEWIA!!
2016-06-08 13:20:52
gość: ~wyborca
Podpisuję się pod tym co napisał Darek obiema rękami. Taką imprezę można zorganizować sobie gdzieś tam w wolny weekend, ot tak, ale nie stawiać ją jako następcę dni Ziębic, bo choć Dni Ziębic nigdy nie zachwycały to w porównaniu do tego festiwalu były klasowe. Pani burmistrz nie da sobie pewnie jednak przetłumaczyć i przez kolejne dwa lata będzie raczyła nas przebierańcami latającymi po rynku, szkoda...
2016-06-08 13:30:20
gość: ~Darek
Cieszę się, że się ze mną zgadzasz. Liczę jednak na to, że nasza burmistrz trochę myśli i zauważyła, że frekwencja w porównaniu do Dni Ziębic wcale się nie zwiększyła (na czym bardzo Jej zależało), a wręcz poleciała na łeb na szyję.
2016-06-08 16:02:47
gość: ~Mieszkanka
A ja proponuję wszystkim narzekającym żeby sami coś spróbowali zorganizować, może wtedy zobaczą ile wymaga to czasu i pracy. Jak na pierwszą taką imprezę nie było źle, są niedociągnięcia ale to zawsze można poprawić. Wszyscy w mieście wiedzą że gmina jest zadłużona więc powinniśmy się cieszyć, że w ogóle cokolwiek w tym roku się odbyło.
2016-06-08 19:21:56
gość: ~takitam
eeee tam.
Będzie lepsza rozrywka w rynku i to codziennie.
Otóż dla dobra wszystkich Ziębiczan, a także dla rozrywki, tudzież podreperowania budżetu, nasza genialna władza wprowadziła .... strefę płatnego parkowania w rynku.
Niech nikt się nie oburza, bo wicie, rozumicie, to wszystko dla was i dla waszego dobra.
Sam narzekałem, że nic się w tych Ziębicach nie dzieje, czyli tylko igrzyska w stylu jakiegoś żałosnego i kiczowatego "festiwalu Księstwa Ziębickiego), a tu proszę bardzo, są "inwestycje" , czyli .... parkomaty.
No "Europa" panie pełnym ryjem.
Jak na księstwo ziębickie przystało, są i książęta, więc .... onegdaj prawił ktoś, że płacić ma tylko pospólstwo, bo już dyrekcja muzeum et consortes, ... nie musi.
Ciekawe, czy wniosek o wyłączenie płatności dla dyrektora muzeum (prze niego samego złożowy) i pracowników tegoż, przeszedł, czy jednak wszystkie zwierzęta są równe.
Jeśli przeszedł, to mamy prawdziwe księstwo, czyli są kasztelany wszelakie, które są tak jaśnie oświecone, że płacić nie muszą i cała reszta, czyli motłoch pospólstwem zwany.
2016-06-08 20:09:37
gość: ~136
O takitam się obudził i jak zwykle bredzi nie na temat. A już myślałem, że sobie darował. Na szczęście jest nasz król komentarzy!
2016-06-08 20:54:39
gość: ~takitam
Jakie to szczęście, że mamy Ciebie.
Twój komentarz jest oczywiście na temat.
Brawo.
2016-06-09 21:11:07
gość: ~ela jakaś tam
Drogi takitam nie jesteś na bieżąco co do naszego miasta
strefy płatnego parkowania niema w Ziębicach i prawdopodobnie
nie będzie.
A co się tyczy festiwalu księstwa to faktycznie to było żałosne
i bezpłciowe widowisko.
2016-06-09 21:35:17
gość: ~takitam
Miła Elu.
... hmm . Czyżby wiadomości z poniższego linka były tylko kaczką dziennikarską ?
http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/24335,strefa-platnego-parkowania-od-lipca-w-ziebicach
2016-06-10 09:32:22
gość: ~Darek
Droga Elu. Cieszę się, że podzielasz moje zdanie odnośnie tego, że to coś co nazywało się festiwalem to było dno totalne, ale jeśli chodzi o płatne parkowanie to niestety jest prawda. Cały rynek będzie płatny od 1 lipca. Wejdż sobie na stronę naszego miasta i poczytaj. Pozdrawiam.
2016-06-09 08:31:05
gość: ~Ktosiek
Lepiej nie robić nic niż robić takie wielkie G....O !!
2016-06-09 12:31:54
gość: ~Kuba
Fajna impreza oby więcej takich, a nie odpustowych festynów jak dotychczas. Wszystkie niedociągnięcia w następnych edycjach można wyeliminować. Za rok będzie lepiej!
2016-06-09 12:37:35
gość: ~ziębiczanin
Tu nie chodzi o niedociągnięcia, ale o sam pomysł, który jest po prostu żenujący. Pozdrawiam, ziębiczanin.
2016-06-09 13:42:05
gość: ~takitam
gość: ~ziębiczanin napisał/a:
"Tu nie chodzi o niedociągnięcia, ale o sam pomysł, który jest po prostu żenujący"
D O K Ł A D N I E !
2016-06-09 14:53:11
gość: ~Tomek
Super pomysł na imprezę, którą trzeba kontynuować i rozwijać!
2016-06-09 15:14:49
gość: ~henk
BOŻE uchowaj od takich imprez!! :)
2016-06-09 14:12:32
gość: ~Jarek
To sam coś wymyśl ! Tak sam jak ten gość takitam którego posty czytam i jestem w szoku. On jest chyba anarchista któremu nic się nie podoba. Wszystko jest zle i niedobre. Chyba ktoś go musiał skrzywdzić w dzieciństwie bo innego wytłumaczenia nie potrafię zdiagnozować. Byc moze to urodzony pesymista. Kto go wie.
2016-06-09 15:04:02
gość: ~Darek
A po co wymyślać?? To co było do tej pory na Dni Ziębic to było 100 razy lepsze od tego badziewia z 4 czerwca. A jak się ze mną nie zgadzasz to sobie porównaj ile ludzi bawiło się na imprezach w parku a ile teraz!! Komentarz jest zbędny.
2016-06-09 17:50:26
gość: ~Aldek
To przypomnij sobie komentarze na forach po Dniach Ziębic w latach ubiegłych, to samo marudzenie co teraz. Nie ma się więc czym przejmować opiniami wiecznie ze wszystkiego niezadowolonych tylko robić swoje tak aby impreza się co roku rozwijała.
2016-06-10 09:35:18
gość: ~Darek
Nie trzeba patrzeć na komentarze. Wystarczy porównać ile ludzi bawiło się w parku a ile teraz w rynku. Tyle w tym temacie.
2016-06-10 14:42:45
gość: ~Jarek
ostatnio dodany post
A najlepiej przeczytać komentarze z poprzednich dni Ziębic w parku i na stadionie, gdzie też wszyscy narzekali i mało komu cokolwiek się podobało. Niech organizatorzy się nie przejmują narzekaniami tylko robią swoje! Jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził! Imprez jest w sezonie tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie!
2016-06-09 22:10:38
gość: ~takitam
Przemiły Jarku.
Jeśli czytasz moje posty, to .... chyba tylko te gdzie wszystko jak leci krytykuję, ale zapewniam, że są i takie, w których piszę w samych pozytywach.
Ot, chociażby tutaj:
http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/24260,ziebice-bad-mergentheim-czyli-o-wymianie-polsko-niemieckiej
Zresztą, jest wiele rzeczy które mi się podobają, ale dopóki nie ma o nich wzmianki w EM, to .... ciężko jest je skomentować.
Poza tym, to jest podobnie jak z załatwianiem jakiejkolwiek reklamacji, czyli klient zadowolony, powie o tym może kilku osobom, a i tak tylko wtedy, kiedy będzie ku temu jakaś okazja.
Natomiast klient niezadowolony, będzie mówił o tym komukolwiek kogo napotka i z nim rozmawia.
Po prostu chodzi o to, że nie ma sensu pisać o czymś, co jest sensowne i dobrze działa, bo ... po co ? Skoro działa dobrze.
Natomiast o złych rozwiązaniach, można o należy pisać i mówić, bo może to (oczywiście nie musi) przyczynić się do naprawy tego o czym się pisze/mówi.
No i przypomnę po raz nie wiem już który, że to co piszę, to są tylko moje subiektywne opinie i nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Zwyczajnie, opisuję co myślę o sprawach poruszanych na łamach EM, a że są to w przeważającej większości opinie negatywne .... Cóż ... każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii w komentarzach, bo w końcu po to one są.
2016-06-09 15:11:29
gość: ~Piter
Zgadzam się. Zabawa w średniowiecze może i byłaby zabawna jakby trwała z 2 godziny a nie od świtu do zmierzchu. Normalnie może człowieka zemdlić taka monotematyczna "impreza".
REKLAMA
REKLAMA