Gmina Stoszowice zamierza pozyskać dofinansowanie i przystąpić do usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie samorządu. Potrzebna jest aktywność mieszkańców.
Stoszowicki urząd stara się o dofinansowanie prac związanych zarówno z demontażem jak i zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem materiałów rakotwórczych. Gmina chce pozyskać dotację w wysokości do 85. proc. z funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Warunkiem przystąpienia do programu jest jednak wypełnienie i złożenie wniosków przez mieszkańców, którzy chcą usunięcia materiałów azbestowych ze swoich posesji.
Należy pamiętać, że program dotyczący usunięcia wyrobów azbestowych nie obejmuje zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego. Ponadto mieszkańcy wypełniając wniosek godzą się na poniesienie wkładu własnego w wysokości 15. proc. całego zadania. Pozostałe koszta, w przypadku uzyskania dofinansowania, zostaną pokryte z dotacji. Poprzez podpisanie i złożenie wniosku właściciel posesji zobowiązuje się też do zgłoszenia robót budowlanych, uzyskania pozwolenia na rozbiórkę, a w przypadku obiektu wpisanego do rejestru zabytków uzyskania pozwolenia na wykonanie robót.
Po złożeniu wniosków i uzyskaniu dofinansowania usuwaniem rakotwórczego materiału zajmie się firma zewnętrzna, która zostanie wyłoniona w przetargu. Według danych ministerstwa rozwoju w gminie Stoszowice znajduje się łącznie ponad 488 ton zinwentaryzowanych wyrobów zawierających azbest.
sm. / Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA