W parku miejskim im. Sybiraków ustanowiono zakaz wprowadzania psów. Spotkało się to z oburzeniem mieszkańców. Tabliczki informujące o zakazie zostały zdjęte.
Park do użytku został oddany początkiem sierpnia. W miniony poniedziałek na jego terenie pojawiły się tabliczki informujące mieszkańców o zakazie wchodzenia na teren nowej inwestycji z czworonogiem. Otrzymaliśmy w tej sprawie list, którego autorka nie kryje swojego niezadowolenia. - [...] W trakcie remontu chodziły słuchy odnośnie zakazu wprowadzania psów do parku. Nie wzbudzało to jednak moich emocji, gdyż zarówno straż miejska jak i burmistrz zapewniali, że takiego zakazu nie będzie, a jednak... - komentuje Czytelniczka.
- [...] Miasto nie zrobiło nic dla tych właścicieli psów, którzy sumiennie sprzątają po swoich pupilach i dodatkowo zostaliśmy potraktowani na równi z ignorantami, którzy notorycznie uchylali się od tego obowiązku. W wyremontowanym parku nie ma ani jednego kosza na psie odchody, co mogło nas właścicieli psów uczulić wcześniej na tę sprawę. W zasadzie możemy posunąć się do absurdu i taki zakaz wprowadzić w całym mieście. Miasto po prostu poszło na łatwiznę i nie zrobiło nic żeby rozwiązać problem sprzątania po psich odchodach. Jestem bardzo rozczarowana [...] – dodaje mieszkanka.
Po interwencjach mieszkańców wśród lokalnych mediów znaki zostały usunięte. Okazało się, że pojawiły się one niezgodnie z obowiązującym prawem, gdyż park nie posiada jeszcze regulaminu i wśród radnych nie została jeszcze podjęta uchwała dotycząca zakazu wprowadzania psów na teren parku. - W związku z pojawiającymi się kontrowersjami odnośnie zakazu wprowadzania psów do parku miejskiego, ostateczne decyzje w tej sprawie zostaną podjęte po przyjęciu przez radę miejską regulaminu Parku Miejskiego im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich – komentuje Stanisław Moderski z ząbkowickiego urzędu gminy.
- Radni i władze niech zajmą się niedopałkami papierosów, które leżą już na alejkach i młodzieżą, spożywajacą wieczorami w parku alkohol. No i ten mostek. Przejście przez niego stanowi nie lada wyzwanie - mówi Tomasz, mieszkaniec miasta, którego spotkaliśmy podczas wizyty w parku. Jak zapewnia ząbkowicki magistrat, mostek ma niebawem zostać przebudowany.
Na portalu zamieściliśmy ankietę dotyczącą wprowadzenia zakazu wpuszczania psów na teren parku. Ankieta znajduje się po prawej stronie naszej strony internetowej.
Express-Miejski.pl
Zakaz wprowadzania psów do parku? Mieszkańcy są oburzeni
2014-08-21 11:47:47
Express-Miejski.pl
W parku miejskim im. Sybiraków ustanowiono zakaz wprowadzania psów. Spotkało się to z oburzeniem mieszkańców. Tabliczki informujące o zakazie zostały zdjęte.
2014-08-21 12:15:52
gość: ~ja
To gdzie ludzie mają wyprowadzać swoje psy ? Wystarczy żeby sprzątali za psiakami i problem byłby z głowy. Niby są miejsca żeby psy wyprowadzać ale nie wyobrażam sobie żeby staruszka ze swoim pupilem latała po chaszczach na łące lub żeby szła laskiem gdzie siedzą menele i czekają na okazje :/ bez przesady wiele rodzin też idąc na spacer zabiera pupila ze sobą i co mają omijać park ? No kurde park jest dla ludzi nie tylko dla rządu :/
2014-09-07 10:27:07
gość: ~ziomek
na zamek tam nie ma zakazu i pieski moga sie zalatwiac do woli
2015-03-20 22:02:07
gość: ~Henio
Słuszna racja podatki słono płaci się na sybir z radnymi!
2014-08-21 12:27:06
gość: ~świadomy obywatel
Burmistrz i rada nie mają umocowań prawnych, aby zakazać wprowadzania psów i innych zwierząt do ząbkoswickiego parku.
2014-08-21 12:27:59
gość: ~brzytwa ockhama
Kategoryczny zakaz wprowadzania psów TAK, ale tylko na plac zabaw dla dzieci. Reszta parku powinna służyć jak najbardziej pupilom, ale pod warunkiem że właściciel posprząta. Albo wytyczyć dwa trzy ogrodzone wybiegi dla psów gdzie nie trzeba sprzątać. Poza nimi egzekwować stanowczo sprzątanie.
2014-08-21 12:32:11
gość: ~ja
wybiegi dla psów są dobre ale też potrzebują przestrzeni a w parku jej nie ma żeby dwa takie zrobić bo eden by musiał być taki jak połowa parku. Z placem zabaw się zgodzę :)
2014-08-21 12:59:37
gość: ~mieszkaniec
Bardzo dobry zakaz. Najczęściej stare dewoty chodzą ze swoimi przekarmianymi pieskami a one SRAJĄ gdzie popadnie i taka stara łupa zamiast posprzątać to udaje, że tak ma być. Potem turyści przyjeżdżają i to oglądają,a tu smród i muchy. Najgorsze są te stare mohery !!!
2014-08-21 13:20:43
gość: ~świadomy obywatel
@mieszkaniec obrażanie przez ciebie osób starszych jest jak nic pokłosiem bezmyślnego ustawienia zakazu wprowadzania psów do parku, ale na szczęście zakaz usunięto, bo nie wiadomo co mogłoby jeszcze spotkać ludzi spacerujących z psami przy takim ujadaniu słów i nastawieniu do ludzi i zwierząt jak ty to masz.
Za takie rozwiązywanie problemów panu Orzeszkowi już dziękujemy .
@ mieszkaniec, ty i tobie podobni przyjmijcie do wiadomości, że takiego zakazu w parku nie będzie, bo burmistrz i rada nie mają prawa ograniczać nikomu przebywania w ząbkowickim parku, czyli przestrzeni publicznej. Za wprowadzenie takiego zakazu mogą odpowiadać karnmie.
2014-08-21 14:13:18
gość: ~pies pluto
proponuje wprowadzic tabliczki zakazujace wpuszczania do parku burmistrza Orzeszka i radnych z jego koalicji oraz wszelkiej innej masci twardoglowych urzednikow ktorzy chca dyskreminowac psy
2014-08-21 15:32:06
gość: ~Janek
Na plac zabaw kategoryczny zakaz, do parku można ale każde nie sprzątnięcie max kara bez żadnej ulgi i to nauczy szybciutko sprzątania po psie. Wiadomo ,że jak ktos ma psa to chodzi na spacer przeważnie tymi samymi scieżkami i jak raz dostanie mandat jeśli nie posprząta po psie to sie nauczy . Szkoda jeśli ktoś normalny idzie z rodziną na spacer i z psem nie bedzie mógł do parku iść gdy jest nauczony kultury i sprzata po pupilu. Dla wszystkich innych max kary . w miesiąc nauczą się sprzatania .
2014-08-21 16:22:27
gość: ~mieszkaniec z Sienkiewicza
Park jest przestrzenią publiczną dla wszystkich mieszkańców w tym dla właścicieli psów i innych małych zwierząt. Obowiazkiem właściciela czworonoga jest posprzatanie po załatwieniu potrzeby fizjologicznej. Powinny być jednakże w parku odpowiednie kosze wraz z woreczkami biodegradalnymi aby tam wyrzucać zanieczyszczenia.
2014-08-21 16:38:01
gość: ~Azor zmiasta
"Głupota jest bezcennym darem od Boga tylko nie należy jej naduzywać". Bismarck .A ja od siebie hau, hau zaszczekam : Orzeszek ! Bozia jak chce kogoś ukarać to najpierw odbiera mu rozum, tobie chyba nie zalezy na reelekcji, ciekawe co matuszka Partia Oszustów powie na takie twoje zachowanie ?
2014-09-15 09:20:46
gość: ~mieszkaniec Ząbkowic
powinni lepić mandaty za te psy bo to jest sracz dla psów poszedłem z wnuczkiem do parku na spacer buty miał os...e po kostki.
2014-08-22 03:15:23
gość: ~gość
Brzytwa ockhama .Zgadzam się .Nie zgodzę się tylko z pomysłem na wytyczone wybiegi dla psów gdzie nie trzeba sprzątać.Mozna sobie wyobrazić taki wybieg po kilku dniach.Psiaki miałyby uwalane łapy nie tylko swoimi kupami ale I kolegów Sprzatac trzeba zawsze.W kraju gdzie mieszkam są specjalne place zabaw dla czworonogów I nawet tam powinno być czysto.Są ciemne plastikowe torebki.Bierze się torebkę , wkłada do niej rękę ,łapie sie kupkę ,torebkę wywija na drugą stronę I po ptokach.Nie sa potrzebne żadne łopatki.I łatwiej I taniej. W parkach dla ludzi można z pieskami tylko na smyczy.Pozdrawiam przyjaciół psów.
2014-08-28 15:26:12
gość: ~Aneta z rodziną
A ja bardzo proszę wszystkich szanownych mieszkańców tylko o jedno: zwracajcie uwagę właścicielom psów żeby trzymali swoje pupile za ogrodzeniem placu zabaw jeżeli przyszli z nimi wybawić swoje dziecko.
Ostatnio zostałam zbluzgana przez rodzinkę której York zrobił siku obok ławki na której siedzieli wewnątrz placu zabaw. Potem inne małe dzieci bawiły się w tym samym miejscu. Skoro ławki wewnątrz placu stoją pod ogrodzeniem to pies nie będzie chyba aż tak tęsknił jak będzie na smyczy po drugiej stronie siatki ale obok swego pana.
Inna sprawa chamstwo niektórych obywateli bo na moją bardzo grzeczną uwagę usłyszałam że to mały pies to może tu być. Ale kiedy usłyszeli że odchody małego pieska są tak samo niefajne dla dzieci jak i dużego psa to poleciał już w moją stronę stek wyzwisk.
Dlatego proszę - nie bójmy się głośno zwracać uwagę o zachowanie w czystości chociaż miejsca gdzie przebywają nasze dzieci. Dziękuję przy okazji pewnemu rosłemu Panu który zareagował na ten rażący przejaw braku kultury i po prostu zmusił stanowczo tą rodzinkę do wyprowadzenia psa. Pozdrawiam.
2014-08-21 17:12:40
gość: ~ala
Spotkało się z oburzeniem mieszkańców, ma Pan redaktor na myśli tych z Konopnickiej, Ziębickiej, Prusa, Sienkiewicza najbardziej zawalonych psim łajnem ulic w Ząbkowicach. Wcale się tym oburzonym mieszkańcom nie dziwię. Ha Ha Ha.
2014-08-21 17:46:10
gość: ~burek
proponuje postawic w parku pomnik Orzeszka i kazdy kto przyjdzie do parku powinien ucalowac go w reke za ten zabieg gmina powinna pobierac oplate w wysokosci 5 zl polskich ktore nastepnie powinna przekazywac na koedukacje ludzi z Platformy niby Obywatelskiej aby ich upamietnic w ksiedze glupoty polskiej--Chal,chal....!!!!!!
2014-08-22 07:32:05
gość: ~as
Psi elektorat krzykliwy, jednak niezbyt liczny ostro atakuje. Władza się przestraszyła i tabliczki zdjęła.
2014-08-22 08:34:14
gość: ~mieszkaniec
Przed wyborami to sie burmistrz boi i dlatego tabliczki zniknęły. Zobaczymy po wyborach.... Poza ty mostek mostkiem ale wszędzie płoty, płotki, barierki i jak to wygląda? Park jest dla ludzi ale chyba ktoś o tym zapomniał z urzędu projektując go.
2014-08-22 10:23:25
gość: ~Mieszkanka
Kategoryczny zakaz wprowadzania psów powinien być, ale tylko na plac zabaw dla dzieci. Tak jest w innych parkach w mniejszych i większych miastach. Powinny być kosze na psie odchody a właściciele powinni sprzątać, a jeśli tego nie zrobią winna być kara.
Nie zapominajmy, że miasto ściąga z właścicieli psów nie małe pieniążki (podatek). Właściciele, w których taki zakaz najbardziej by uderzył płacą je co roku. Ci którzy tego nie robią, których psy same pałętają się po parku, nie zareagują, a psy błąkać się będą dalej.
Przy takim zakazie winno być inne miejsce, gdzie z psem właściciel wyjść może. Krytykować łatwo wypróżnianie psa, ale w takim razie skoro damy zakazy wszędzie, podatek chyba winien zniknąć - bo niby za co go płacić. Za trzymanie psa w domu, bo wyjść z nim nigdzie nie można.
2014-08-22 10:55:06
gość: ~mieszkanka
Zakaz jest rozwiązaniem ostatecznym, wg mnie należałoby dać szansę mieszkańcom dostosowania się do nowego porządku, postawić kosze z woreczkami, zwiększyć kontrole straży miejskiej, i przede wszystkim uczulić mieszkańców aby reagowali gdy ktoś lekceważy swoje obowiązki.
2014-08-22 12:10:02
gość: ~Kropka
Postawić przy wejściu kubełki z torbami na odchody, oraz informację aby sprzątać po swoim psie, a kto się nie dostosuje dostanie wysoki mandat, bądź karę cielesną(tak aby na drugi raz pamiętał o zebraniu kupki) Pan Kasza z SM, w przebraniu krzaczka będzie patrolował teren i ewentualnych niestosujących się właścicieli pupili będzie pałował i wystawiał mandat. Szybko się nauczą!
2014-08-22 12:52:47
gość: ~jaki
pan kasza ten od kota niech lepiej nie okrada gminy. ma wykupiony abonament parkingowy na Rynek a parkuje na Kosciuszki Grunwaldzkiej, jak burmistrzem zostanie pani Tkaczonek to pogoni to dziadostwo
2014-08-22 14:22:31
gość: ~palacz
Przepraszam bardzo ale gdzie są miejsca dla palących ? To znaczy, że mogę palić wszędzie oprócz placu zabaw ?
2014-08-22 14:47:52
gość: ~mieszkanka Absurdowa
A może pójdźmy dalej i wprowadźmy zakaz wchodzenia do parku w butach z ciemną podeszwą- bo się chodniki pobrudzą ;) A przecież nowy park jest taki ładny i sterylny.
2014-08-22 21:10:29
gość: ~Grażyna Nagły
jestem,za zakazem ,jak można na władze zrzucać wszelkie udogodnienia dla wielbicieli psów ? decydując się na posiadanie pupila trzeba liczyć się z tym,że trzeba mu zapewnić wszelkie udogodnienia ,pies to nie zachcianka którą się wyprowadza jak najbliżej miejsca zamieszkania aby się załatwił ,dzisiaj byłam na placu zabaw w parku i tam nawet były nieczystości po pupilach to świadczy o właścicielach tylko i wyłącznie-lubię pieski .
2014-08-22 22:39:56
gość: ~mieszkanka
chyba nadużyła Pani słowa "wszelkie", bo z przyjemnością posiadania psa wiąże się wiele obowiązków i od nikogo nie oczekuję, że mnie z tego wyręczy, jako mieszkanka chciałabym po prostu korzystać z parku tak jak Pani, a zapewnienie koszy i woreczków nie jest żadnym luksusem tylko oznaką zwiększającej się świadomości i władzy i mieszkańców.
2014-08-23 09:30:51
gość: ~anita
popieram ''mieszkanke'' aby wymagac trzeba stworzyc warunki aby kupy pieskow byly sprzatane-mam psa i zawsze po nim zbieram jego odchody do wareczka tylko gdzie je mam wrzucac????
2014-08-26 11:17:37
gość: ~lol
do kosza!
2014-08-28 19:46:44
gość: ~autor
Oczywiscie , do kosza.Ale kochani Ząbkowiczanie macie gó niany problem.Pomyślcie gdzie mamuśki wyrzucają pełne pampersy. Wytrząsają do toalety w domu? Do śmietnika. Kocham wszystkie psy, są dużo lepsze od ludzi.
2014-08-23 09:26:57
gość: ~Pies
Piękny Park dla Psiarni = OBORA
2014-08-23 11:12:25
gość: ~miłośnik życia
Chore miasto. Jak się nikomu nie chce palcem ruszyć w sprawie, to postawi ZNAK ZAKAZU.
Problem zwierzęcych odchodów nie dotyczy tylko psów i niesprzątających po nich ich opiekunów . Koty, gołąbki pokoju i inne zwierzęta też srają. Problem dotyczy całych Ząbkowic , a nie tylko parku.
Dlaczego w parku lub gdzieś w jego pobliżu nie postawiono ubikacji dla ludzi. Obrazek załatwiających się za krzaczkiem ludzi zaczyna być na porządku dziennym, nawet robią tak na cmentarzu, jedna czynna na jego początku latryna to już relikt zamierzchłych czasów.
Opróżnienie się jest potrzebą fizjologiczną i trudno mieć pretensje do ludzi czy innych zwierząt, że to robią . Obowiązkiem władz jest zadbać o to, żeby w miejscach publicznych dla ludzi były ubikacje i dopilnowanie, aby utrzymujący zwierzęta ludzie wywiązywali się ze swoich obowiązków do których należy również sprzątanie odchodów po swoim czworonogim przyjacielu.
Dlaczego jest tyle krzywdzących komentarzy wobec ludzi z psami i samych psów? Czy naprawdę uważacie, że śmierdzący problem to tylko ich wina?
A co przez tyle lat w sprawie „publicznego srania gdzie popadnie” robili wszyscy dotychczasowi burmistrzowie i rada miejska?
Zburzyć okrąglak, w którym była ubikacja miejska było komu .
Wprowadzać zakaz jest komu.
Ale budować świadomość i nawyki ludzi, że mają obowiązki przestrzegania porządku i szanowania drzew i zieleni już nie było i nie ma komu, bo to żmudne i wymagające myślenia no i nie dające efektu wyborczego w postaci głosów na kolejną kadencję.
Zastanówcie się kogo wybieracie na burmistrza i do rady. Chłopców w krótkich spodenkach i dziewczynki w krótkich spódniczkach stać jedynie na zabawę w piaskownicy i tworzenie sytuacji konfliktowych.
2014-08-26 15:42:06
gość: ~malaMI
zamiast ZAKAZU, wprowadzmy informacje o Nakazie sprzatania po pupilu oraz zwyczajnie egzekwujmy zasady.+ miejsca gdzie mozna wyrzucic posprzatane odchody.
zadnej wiekszej filozofii nie potrzeba. po co te drobnomieszczanskie zlosliwosci..
2014-08-23 15:43:27
gość: ~zzz
Szkoda, że zostały zdjęte te tabliczki. Zdecydowana większość właścicieli psów zachowuje się jak zwykłe chamy i nie sprzątają po swoich pupilach. Słoneczne jest zwyczajnie zasrane, XX-lecia też. Park nie będzie wyjątkiem. Szkoda.
2014-08-23 16:36:41
gość: ~milosnik kochania
popieram 'milosnika zycia 'brrrrrrraaaaaaawwwwwwwoooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2014-08-23 17:50:00
gość: ~dki
Ankieta
Czy jesteś ZA WPROWADZENIEM ZAKAZU wpuszczania psów na teren parku im. Sybiraków w Ząbkowicach Śląskich?
Nie, pod warunkiem, że własciciele psów będą kontrolowani
2014-08-23 20:03:55
gość: ~zez
a co się dzieje z kupkami zapakowanymi w woreczki , kolejna folia i zapewne na smietnik i co dalej, czy nie powinny odchody docierać tak jak ludzkie do kanalizacji ,a może KTOŚ wytrzepuje kupki z woreczków do kibelka? Czy ktoś zna drogę zapakowanej kupki?
2014-08-24 11:29:26
gość: ~burek
prponuje zapakowane kupki wysylac do urzedu na rece burmistrza to wtedy moze znajda sie pojemniki na te ''delikatesy''-ha,ha......ha!!!!!
2014-08-26 11:25:22
gość: ~lol
a co ze strażą miejską? jak jest obowiązek sprzątania po psie to ktos powinien tego pilnowac... Jak ktoś wyprowadza psa na kupe i po nim nie sprząta to nie szanuje innych mieszkańców....
To jest skandal żeby nie można było wyjsc na spacer do parku i z niego zwócić bez jakiejś kupy na bucie...
Do tej pory ten park był polem minowym. W sumie to w Ząbkowicach nie ma chodnika bez psiej kupy!! :/
2014-08-26 11:33:57
gość: ~ehh
niedopałek papierosa nie odpycha obrzydliwym odorem, jak jest kara za śmiecenie, tak też powinna być kara za nie sprzątanie po swoim psie. Tylko nie ma komu tego pilnować. A Ci co nie sprzątają zasłaniają się przepisami (a raczej ich brakiem). Wstydzilibyście się ludzie.... Całe Ząbkowice to pole minowe.
2014-08-27 16:05:39
gość: ~zbyszek
nie jeden pies jest mądrzejszy od tych na dwóch nogach
2014-08-27 17:45:12
gość: ~PAN BURKA
Zbyszek masz racje a co najgorsze duzo jest ich w urzedzie Orzeszek to sie nie umywa do mojego BURKA -pisze duzymi literami z szacunku dla niego oczuwiscie BURKA!!!!!!!!!!!
2014-08-27 21:44:07
gość: ~normalny
Jeszcze niech wprowadzą bilety za wstęp, albo karty klienckie, które umożliwią wyjście do parku. Czasami czytam to pomysły i szlag mnie trafia, gdzie ja mieszkam. Aż żałuje, ze moje podatki trafiają do tego zaścianku, niestety takie prawo mamy. Miasto nie dało mi pracy a wprowadza zakazy. Niech ich wszystkich.............. . Zamiast zakazów niech postawią kosze na odchody zwierzęce wraz z woreczki i problem będzie rozwiązany. Ciekawe jak chcą rozwiązać problem z bezdomnymi kotami wałęsającymi się po parku. Tak w zasadzie to czym rożni się kot od psa. Kupie sobie tygrysa i poszczę go wolno w parku. Reakcja SM bezcenne.
2014-09-07 10:34:05
gość: ~ziomek
To skoro piesek moze zrobic kupke w parku i jego wlasciciel nie posprzata to oznacza ze ja jako czlowiek moge zrobic to samo? bo zwierzeta jak i ludzi obowiazuja te same reguly cytat z filmu DZIEN ŚWIRA.
2015-03-21 08:16:23
gość: ~Mieszkaniec
Na Rynku są kosze i "kupki" leżą!!!
2015-04-01 14:51:48
gość: ~Krysia
Uważam że dzieci są ważniejsze od psów i dlatego nie można pozwolić aby psy załatwiały się na placach zabaw a nasze dzieci brodziły w psich odchodach
2015-09-02 18:48:00
gość: ~malina
Ja na początek sprawdziłabym, czy ci wszyscy właściciele psów płacą podatek od posiadania psów. Z tego co wiem to tylko kilka osób płaci, myślę że te czynności są proste do sprawdzenia przez Straż Miejską. Łata dziury budżetowej gminy jak nic gwarantowana. A miny państwa "ą" i "ę" zapewne będą bezcenne. Większość tych, co to niby sprzątają w rzeczywistości użyźnia glebę na cmentarzu przy parku ( zero szacunku do zmarłych). Nie dość, że z rzeczki płynącej przez park śmierdzi szambem, to jeszcze fetor psich szczyn i kup! Tylko dlatego nie korzystam z uroków parku.
2015-09-03 09:19:55
gość: ~kot
ostatnio dodany post
Powinni czipować psy i egzekwować podatek od czworonogów
REKLAMA
REKLAMA