Paweł Gancarz krytykuje wójta gminy Stoszowice Marka Janikowskiego za brak modernizacji basenu. Gminny włodarz odpowiada.
Paweł Gancarz:
Żar leje się z nieba na nasze głowy. Chciałoby się więc dla ochłody wskoczyć do jakiegoś basenu, ale na jedynym istniejącym kiedyś w gminie Stoszowice można dziś co najwyżej... połamać sobie nogi. I wszystko wskazuje, że prędko lepiej nie będzie.
- To była fajna miejscówka, razem z kolegami spędzaliśmy tam praktycznie całe wakcje, na basen zawsze dojeżdżaliśmy z Budzowa rowerami i czas jakoś leciał, ehh to były czasy - mówi Tomek - jeden z mieszkańców Gminy Stoszowice
„Baseny Janikowskiego” tak mogła by się nazywać jedna z najsmutniejszych książek o Srebrnej Górze. Zdewastowany i opuszczony basen przy ul. Kąpielowej to miejsce, które jeszcze kilka lat temu tętniło życiem. Dziś zrujnowany obiekt jest tylko cieniem tego dawnego, którego wszyscy pamiętamy.
- Nie da się, kto za to zapłaci, gminy nie stać - mówił przez lata wójt Janikowski na temat akwenu kiedyś jednej z atrakcji turystycznej przyjeżdżających do Srebrnej Góry kolonii. Żeby nie być gołosłownym dopuścił do ogromnej dewastacji pięknego niegdyś obiektu.
Kilkudziesięciometrowa niecka z pomostem pozwalającym na skoki do wody. Wokół przebieralnie, pomieszczenia dla ratowników, magazynki i toalety oraz sporo zieleni, boisko do siatkówki plażowej, świeża górska woda, lody i wiele innych atrakcji...
Ten opis basenu w Srebrnej Górze jest aktualny od kilkudziesięciu lat. Tyle, że kiedyś można było dołożyć do tego słowa: piękny, efektowny, zadbany. A dziś: zdewastowany, zrujnowany i zaniedbany.
- Ogromna szkoda, że dopuszczono do takiego stanu. Od dziecka tam chodziłem i zawsze pierwszego dnia wakacji już się kąpaliśmy - wspomina Marek, który mieszka 100 metrów od basenu.
Brak chęci, pomysłu i bezradność sprawiły, że basen podupadał w błyskawicznym tempie. W efekcie największy obiekt rekreacyjny w gminie doprowadzono do ruiny... Cóż dziwić się zrujnowanym zabytkowym pałacom jak w niedługim czasie srebrnogórski basen czeka ten sam los.
A może zamiast wydawać dziesiątki tysięcy złotych na „pseudo plac zabaw” w Mikołajowie, z którego skorzysta kilka osób, lepiej byłoby przeznaczyć te pieniądze na regularne remonty jedynego basenu w gminie? Może zamiast przekazywać dziesiątki tysięcy pieniędzy na gazetki gminne promujące "pseudosukcesy" wójta Janikowskiego, należy tworzyć infrastrukturę, która przyciągnie turystę? Tego typu obiekty są nam potrzebne po to, żeby się rozwijać i odkrywać talenty w środowisku wiejskim, żeby zainteresować młodych ludzi sportem... a w szczególności po to, aby móc nazywać się gminą turystyczną!
Marek Janikowski:
Dewastacja i całkowite zniszczenie nastąpiło w latach dziewięćdziesiętych ubiegłego stulecia. Jestem dość młody, wówczas jeszcze wiek nie pozwalał mi na pozostanie wójtem, a włodarzem z tego co mi się wydaje był ktoś ze Stoszowic.
Pod koniec lat dziewięćdziesiątych basen przestał działać. Wielkim wysiłkiem organizacyjnym i finansowym próbowaliśmy razem z wójtem Patrykiem Wildem ( byłem wówczas jego zastępcą) reaktywować basen. Niestety wszystko co naprawialiśmy wiosną mieszkańcy zimą dewastowali. Mam tutaj na myśli toalety, prysznice, łazienki. Mimo problemów, co roku reanimowaliśmy basen wydając rocznie około 30-50 tys. zł.
W momencie gdy trzeba było zacząć oszczędzać należało zmniejszać możliwie wszystkie wydatki bieżące. Wówczas zapadła decyzja o niereaktywowaniu "trupa". To co trzeba zrobić to zaplanować i skosztorysować zakres robót na 2015 rok, zabezpieczyć środki w budżecie i jeżeli będzie taka możliwość to reaktywować basen w przyszłym roku.
Express-Miejski.pl
Basen w Srebrnej Górze zostanie zmodernizowany?
2014-07-25 07:34:03
Express-Miejski.pl
Paweł Gancarz – mieszkaniec gminy Stoszowice krytykuje wójta Marka Janikowskiego za brak modernizacji basenu. Gminny włodarz odpowiada.
2014-07-25 14:10:38
gość: ~mieszkaniec
Widzę że według janikowskiego za wszystko odpowiedzialni są mieszkańcy gminy, zdewastowany orlik wina mieszkańców, doprowadzony do ruiny basen też wina mieszkańców, tylko nasz wójt jest krystalicznie czysty i idealny... prace konserwatorskie to rzecz normalna i co rok w budżecie gminy powinny się znaleźć na to pieniądze, a po raz ostatni basen był otwarty w roku 2009. A to jest link jak Janikowski zapraszał mieszkańców na basen: http://www.stoszowice.pl/download/Image/aktualnosci/2009/lipiec/promocja/plakat_basen.jpg
2014-07-25 14:18:58
gość: ~kano
Skoro basen przez mieszkancow zostal zdewastowany w latach 90 tych to jakim cudem w 2009 roku janikowski zapraszal mieszkancow na piekny basen. Chlop klamie w zywe oczy i chyba ma mieszkancow za ciemnogrod!
2014-07-25 14:36:44
gość: ~MADE IN PRL
co innego coroczne konserwacje uszkodzeń naturalnych np. malowanie łuszczącej się farby a co innego usuwanie skutków burzy hormonalnej lokalnych wiochmenów. No chyba że Janikowski sam chodzi w nocy i robi dziury w płotach, dewastuje obiekty. To wtedy oczywiście wina wójta... mieszkańcy nie... mieszkańcy wtedy niewinni. To wójt !
Jak widać 50 lat socjalizmu zryło berety ludziom do dzisiaj. Skoro coś jest wspólne, znaczy niczyje a potem wystarczy ryja drzeć że zdewastowane zamiast popatrzeć jak się własne dzieci wychowało.
Dla jasności: nie jestem agentem wójta tylko mierzi mnie nasze "polactwo". Osobiście na mnie wójt sprawia wrażenie kochającego inaczej... i to pasywnie.
2014-07-25 14:52:14
gość: ~ja
Z tego co widzę ze zdjęć dołączonych do artykułu to basen ewidentnie popadał w ruinę przez zaniedbania i brak konserwacji władzy a nie jest wcale zdewastowany przez jakiś łebków. Mieszka chyba specjalnie obijali tynk z niecki, sadzili w niej drzewa i nie kosili trawy panie wójcie... oj nie dobrzy ci mieszkańcy!
2014-07-25 15:58:47
gość: ~dżordż
...a drzwi same SIĘ wyrwały, szyby same SIĘ powybijały, deski same SIĘ z pomostu powyrywały.. bojowa ta przyroda :-/ możemy licytować się bez końca... pozostawiony naturze czarnobyl lepiej wygląda niż basen pozostawiony naturze i tajemniczym krasnoludkom z plemienia "SIĘ".
2014-07-25 16:02:41
gość: ~dżordż
no chyba że rozkład drewna i szkła jest najszybszy na świecie w Srebrnej Górze, to wtedy należy to zgłosić do Polskiej Akademii Nauk - może ktoś Nobla dostanie?
Wszyscy są winni i wójt i mieszkańcy... warto się w piersi uderzyć. Poza tym ktoś chyba tego wójta na stanowisko demokratycznie wybrał? Czy go w teczce przywieźli i posadzili na stołku?
2014-07-27 11:20:22
gość: ~xXx
z tego plakatu nie wynika, ze basen był czynny, jak dla mnie, to promocja terenu wokół kąpieliska.
2014-07-25 15:03:25
gość: ~eryk
Skąd ten wójt się wziął, że nawet nie wie kto był jego poprzednikiem... Trybunał Gminy za puszczenie w ruinę takiego obiektu!!!
2014-07-25 21:51:37
gość: ~rodowity mieszkaniec
Jak Pan Marian Styczeń był wójtem to basen tętnił życiem, co ten młokos wypisuje, że basen podupadł w latach 90, Pan Janikowski wtedy chyba biegał z bumboxem i deskorolką pod pachą po wrocławskich osiedlach, o Srebrnej Górze nawet nie śnił. Panie Janikowski wstyd tak zmyślać, zajechał Pan basen na całego i nikt inny tylko Pan jest temu winny.
2014-07-26 09:43:51
gość: ~ice
To lodów na basenie też nie będzie? :P
2014-07-26 11:01:37
gość: ~aa
Co ten janikowski wygaduje? Bezczelnie wcisja ludziom kit, ze za wojta Stycznia basen popadl w ruine, z tego co pamietam to akurat tamten wojt w przeciwienstwie do janikowskiego na biezaco remontowal basen, ktory za jego kadencji tetnil zyciem. Dopiero za rzadow janikowskiego mamy taka sytuacje jak na zdjeciach.
2014-07-26 11:10:29
gość: ~karolek
Ludzie dajcie spokoj, przeciez wojt nikomu nie bedzie LODA robil, zeby reaktywowac "basen trupa" jak to wytlumaczyl...
2014-07-26 11:45:56
gość: ~ja
Najwazniejsze zw wojt ze swoimi kolegami ma gdzie jezdzic rowerem za wybudowane za nasze pieniadze sciezki.
2014-07-26 14:52:11
gość: ~tubylec
Czy wiernie oddany sprawie p. Gancarz to krewny właścieciela hotelu Srebrna Góra?Jeśli tak, to rozumiem gorliwość i "szlachetność czynów" pana Gancarza; kto w rodzinie ten nie zginie, a przy okazji wygryźć konkurenta i wcisnąć się na jego stołek, obiecując ludziom złote, o przepraszam, srebrne góry
2014-07-26 16:00:09
gość: ~mieszkaniec innej gminy
Nie ważne kto, ważne aby dobrze gospodarzył. A nawet jak ktoś coś przy tym ugra, to niech ma, liczy się ogólne dobro gminy. A jeśli ktoś ma zarzuty co do koneksji sprawującego władzę, to jeśli ma jakieś zarzuty, to niech to zgłosi do odpowiednich służb.
Z resztą co by nie było Państwo G. od lat zabiegają o rozwój srebrnej góry, inwestując w to swoje pieniądze. Gdyby nie turyści w srebrnej górze nie było by nic. Tylko co z tego, masz kasę nie możesz zainwestować bo jakiś baran "niewypał" rządzi gminą.
A może sobie mieszkańcy gminy stoszowice przypomną, kto walczył z P. Styczniem kiedy ten terroryzował gminę ? To jak sobie przypomnicie, to poniżej napiszcie.
2014-07-26 19:38:35
gość: ~obiektywny
No i jak zwykle oberwało się autorowi za nazwisko! Nazwisko jest dobre, gryzie w oczy, bo ma pieniądze i nic od nikogo nie chce, daje zatrudnienie, płaci w terminie, ściąga turystów, dba o wygląd nie tylko swojej posesji. A Paweł? No cóż- też się tak nazywa i ma odwagę sięgnąć po niewygodne tematy, a robi to w sposób z którym zgadzają się czytelnicy o czym świadczy większość wpisów.
2014-07-27 01:13:45
gość: ~turysta
Gdyby nie panstwo G , ich pieniadze i dbalosc panstwa g. o swoje i cudze posesje Srebrna gora byłaby niczym . Gdyby nie panstwo g turystow w SG by nie bylo.A ja glupi sadzilem ze urokliwa SG to zasluga wszystkich jej mieszkancow a rozwoj turystyczny szerzy sie dzieki wspanialemu pomnikowi historii w Srebrnej Gorze, najwiekszej w Europie gorskiej twierdzy,a tu prosze! turystow rowniez sciagaja panstwo G! Zaczynam watpic w to ze ktos w SG umie cokolwiek zrobic bez pomocy panstwa g
2014-07-27 07:19:49
gość: ~mieszkaniec innej gminy
turysto - chodzi o to, że przyczyniają się do tego. Rozumiesz czy masz problem ze zrozumieniem ?
2014-07-27 11:24:56
gość: ~xXx
Błąd w nagłówku... powinno być... Paweł Gancarz - mieszkaniec Ząbkowic Śląskich :-)
2014-07-27 16:31:36
gość: ~postronny
Jestem osobą postronną i nie mam nic do Pana Janikowskiego, ludzie bądzcie trochę bardziej wyrozumiali, są też inne miejsca oprócz Srebrnej Góry, w które trzeba zainwestować, a z pustego i Salomon nie naleje. A tak na marginesie odnośnie cytatu- " zgadzają się czytelnicy o czym świadczy większość wpisów" - tylko idiota sugeruje się takimi komentarzami, które być może pisze jedna osoba zmieniając tylko podpisy - wredny, anonimowy i tchórzliwy sposób szkalowania konkurenta w tym wypadku Pana Janikowskiego. Dla mnie ważna jest rzeczywistość, a nie chełpienie się w komentarzach i wynoszenie tu swoich czynów na pomniki - ohydne!
2014-07-27 16:39:14
gość: ~xXx
Mądry komentarz.... jeden z niewielu :-)
a tak na marginesie... ja też nie "pupilkiem" któregoś z panów, ale staram się wyśrodkować pewne sprawy. Masz rację... nie tylko Srebrna Góra jest w naszej gminie. A jeśli odnoszę się trochę bardziej ostro komentować Pana Pawła, to tylko dlatego, że pewne fakty nie są nigdzie uwzględniane. Nie chcę ruszać jego spraw i powiązań rodzinnych, bo ich nie znam zbyt dobrze. Ale naprawdę denerwuje mnie to podpisywanie "mieszkaniec Gminy Stoszowice". To tak jak ja mieszkając w Budzowie komentowałbym Ziębice, bo mam tam ciocie... :-) To ostatnie zdanie to był taki żarcik (nie odbierać go złośliwie) :-)
2014-07-27 22:20:18
gość: ~XXX
Marek Janikowski - przyjechał w teczce z Wrocławia, do biednej gminy Stoszowice na sezonowe wójtowanie bo we Wrocławiu ciężko z takimi kwalifikacjami o pracę za kilkanaście tysięcy miesięcznie. Jak pracodawcy czyli mieszkańcy zmądrzeją, przejrzą na oczy i zakończą ten nędzny sezon to pewnie Pan Marek Janikowski spakuje się i wyjedzie jeszcze szybciej niż przyjechał i zostawi Nas z tym całym pasztetem, którego nakręcił. Wg. mnie basen to pryszcz, przy długu gminy, burdelu w oświacie, braku prawdziwych inwestycji!!! Nie przedwyborczych placy zabaw i kawałków chodników!!!
2014-07-27 23:30:09
gość: ~yyy
ciebie po prostu zżera zawiść co widać w twoich wpisach i rozpaczliwie rzucasz oszczerstwami powielając ich w każdym komentarzu
2014-07-28 08:13:10
gość: ~xXx
zaraz... zaraz... zobacz autora xXx to nie to samo co XXX
Czy mnie "coś" zżera? Po prostu denerwuje mnie, gdy ktoś pisze coś niezgodnego z prawdą, albo szuka u innych tego, co ma sam w sobie... Łatwo pisać artykuły na portalach. Niech obydwaj panowie spotkają się do merytorycznej rozmowy. Taka nasza mała debata przedwyborcza. Nie lubię ludzi, którzy się wymądrzają... Ja na twoim miejscu to bym zrobił to i tamto... Jak masz dobry pomysł, to powiedz głośno, doradź, a nie czekaj aż ktoś się "wysypie" i wtedy komentuj. A wracając do wpisu XXX... czy znasz poziom zadłużenia gminy? Bo ja zacząłem szukać i znalazłem ile jest... i zmartwię Ciebie, bo nie jest wcale taki wysoki... zdziwiony???
2014-07-28 10:45:26
gość: ~aneta
Powiem tak -wszedzie sa potrzebne zmiany...Ipowiem wiecej-uwazam,ze w gminach powinni sprawowac wladze osoby z danego terenu a nie spadochroniarze...Pan W.chcial sie w ostatnich wyborach wcisnac na fotel prezydenta w Walbrzychu co juz moim zdaniem bylo szczytem bezczelnosci.Ale niektorzy chyba tak maja-byle gdzie aby kasa leciala.A potem zwina majdan a mieszkancy zostaja z problemami.Dlatego uwazam,ze nalezy glosowac na miejscowych,bo oni z nami na zawsze zostana
2014-07-28 10:52:05
gość: ~xXx
teraz lekko nie zrozumiałem kto u nas jest miejscowy... Pan Paweł, który mieszkał w Stoszowicach, ale się przeprowadził? Czy Pan janikowski, który mieszkał we Wrocławiu, ale przeprowadził się do Srebrnej i tu mieszka? Bo się pogubiłem trochę...
A komentując twój wpis z innego portalu. masz rację... może zbyt emocjonalnie piszę... - w tym stwierdzeniu nie ma w tym żadnej ironii.
Ja nie chcę bronić obecnego wójta, bo go nie znam. pana Pawła też nie znam zbyt dobrze. Ale stawiajmy sprawę jasno... niech to będzie merytoryczna rozmowa, a nie opisywanie siebie po portalach.
2014-08-02 03:03:28
gość: ~aneta
I tu sie calkiem z Toba zgadzam-tylko merytoryczna rozmowa moze pokazac kto jest bardziej kompetentny.A tematow powaznych jak na taka mala gmine jest sporo-chociazby wyciagi w Srebrnej Gorze-jak zrobic,zeby nie bylo zagrozen dla Gminy.Powiedzmy wprost-pomysl dobry. ale wysokiego ryzyka.Jak zrobic,zeby go nie ponosila w razie czeo Gmina. Pozdrawiam
2014-07-28 17:19:10
gość: ~jan n
Z tego co widzę w komentarzach to po Panu Janikowskim ktoś tu ostro i w brzydki sposób pojeżdża. Wypisywanie anonimowych, bzdurnych, oszczerczych komentarzy na osobę Pana Janikowskiego a pod swoje dupki moszczenie samych pochwał i superlatyw(nawet idiota się domyśli) - zachowanie tchórza godne politowania.
2014-07-28 20:08:03
gość: ~Jemu
Chciałbym pogratulować Panu Pawłowi skuteczności, jeszcze nie został wójtem a już swoimi inicjatywami w sposób istotny wpływa na naszą gminę.
2014-07-30 09:40:36
gość: ~bleee
Wyraźnie widać , że ktoś tu cierpi na mitomanię wynikającą z nudów i próżności - radziłbym znaleźć sobie jakieś zajęcie - szydełkowanie lub dzierganie na drutach a nie pisanie złośliwych komentarzy na Pana Janikowskiego
2014-08-02 03:06:21
gość: ~aneta
Ale wazelina-dobra krytyka nie jest zla.
2014-08-04 00:19:48
gość: ~sganin
wlasciciel hotelu Srebrna Gora w Srebrnej Gorze jest bardzo blisko spokrewniony z panem Pawlem-to jego wujek
2014-08-06 00:16:09
gość: ~bratanek
Tesz mi sęsacja, tesz mam wójka i ciocie tesz mam!!! Nie ma to jak wrocławskie dewoty!
2014-10-23 22:59:20
gość: ~Adam
Jako były mieszkaniec tej gminy chciałbym wyrazić swoja opinie na temat poczynania obecnej władzy gminnej Stoszowice:
1. należy przypomnieć panu wójtowi, że za ład i porządek odpowiada w gminie wójt za to bierze niemałą kasę, (jest to jego ustawowy obowiązek)
2. gmina dla obiektu tej wartości jakim był basen powinna zapewnić ochronę a nie zwalać winę na mieszkańców,
3. w tym U.G. w mojej ocenie panuje arogancja w relacji urzędnik - interesant,
( nie dotyczy to jednak wszystkich urzędników )
Wnioski.
Mieszkańcy gminy obecnych włodarzy powinni pogonić jak najszybciej. Wójtem powinna zostać wybrana osoba której będzie na sercu leżało dobro mieszkańców gminy a nie jak dotychczas kasa.
Przyszły Wójt powinien dokonać przeglądy kadrowego oraz obniżyć sobie zarobki.
Z poważaniem
2015-06-09 22:20:00
gość: ~sąsiad obserwator
Gdyby nie zaangażowanie i heroiczna praca ŚP Bolka Andruszki ,który przez parę sezonów prowadził na basenie gastronomię i dbał o wszystko w około to na basenie nie pozostałby kamień na Kamieniu tu za wójta Wilda powstało nielegalne składowisko opon nazwane torem samochodowym potem park linowy czyli obiekty które przyciągały element rożnej maści a policjanta w okolicy też nie uświadczy ,to nie mieszkańcy niszczą basen a nie kolntrolowana przyjezdna dzicz nad którą żadna "władza nie panowała i powiedzmy szczerze dewastacja tego zakątka Srebrnej Góry zaczęła sie za wójta Wilda, który teraz dokłada Panu Janikowskiemu , troszke obiektywizmu i pokory Panowie.
2015-06-27 10:28:25
gość: ~Mieszkaniec
ostatnio dodany post
Odwiedziłem wczoraj basen byłem zaskoczony widokiem,woda napełniająca leci strumieniem na całej powierzchni wodnej pływają przeróżne dodatki leśne.Zamiast malować murki niebieską farbą chyba malowana jest woda .Zapraszam do obejrzenia
marnotrawienia gminnych funduszy.
REKLAMA
REKLAMA