W listopadzie odbędą się wybory samorządowe. O dobiegającej końca kadencji i planach na przyszłość rozmawiamy z burmistrzem Ząbkowic Śląskich - Marcinem Orzeszkiem.
Express-Miejski.pl: Największy sukces tej kadencji?
Marcin Orzeszek: Zrealizowaliśmy dużą część zaplanowanych inwestycji. Mam tu na myśli przede wszystkim modernizację infrastruktury gminy, piękniejące i czyste ulice, rewitalizacje centrum miasta, nowe place zabaw, rozwój sportu, inwestycje zapewniające bezpieczeństwo wszystkim mieszkańcom a także podnoszenie poziomu edukacji, pomoc przedsiębiorcom, rozwój turystyki i kultury czy pozyskanie 20 mln środków zewnętrznych - to są sukcesy naszej gminy i jej mieszkańców.
Express-Miejski.pl: O porażkach mówi się zdecydowanie trudniej, ale co było i jest bolączką gminy w ostatnich latach?
Marcin Orzeszek: Jeśli pracuje się codziennie, z pełnym zaangażowaniem po kilkanaście godzin, nie da się nie popełnić żadnej pomyłki, nieważne czy jest się burmistrzem, czy innym pracownikiem. Powiedzmy sobie szczerze – tylko ten, kto nie pracuje, nigdy się nie pomyli.
Express-Miejski.pl: Do wyborów pozostało pół roku. Jakich inwestycji i zmian mogą oczekiwać mieszkańcy w ciągu tych sześciu miesięcy? Co planuje się w gminie w tym czasie zrealizować?
Marcin Orzeszek: Na 2014 rok planowanych jest wiele różnych inwestycji na kwotę łączną ponad 13 mln złotych. Pieniądze te zostaną wydane m. in. na drogi, budowę krytej pływalni, skatepark czy następne place zabaw.
Wszystkie te inwestycje mają na celu polepszenie wizerunku gminy, jej postrzeganie tak przez mieszkańców, jak i turystów, a także mają zachęcić do inwestowania na naszym terenie, tworząc tym samym nowe miejsca pracy. Dlatego będziemy kontynuować pracę nad wdrażaniem planu przestrzennego zagospodarowania terenu, aby zachęcić do zainwestowania, podejmowania własnej działalności gospodarczej oraz zamieszkania właśnie u nas. Będziemy również w dalszym ciągu promować turystycznie naszą gminę.
Express-Miejski.pl: Niebawem rozpocznie się okres intensywnej kampanii wyborczej, gdy kandydaci będą przedstawiać swoje plany i cele na kolejne lata. Czym Pan będzie się kierował i starał zachęcić wyborców, aby oddali swój głos na obecnego włodarza miasta i gminy?
Marcin Orzeszek: Uważam, że w ostatnich 4 latach Ząbkowice Śląskie stały się gminą otwartą na inwestorów, bardziej przyjazną dla mieszkańców i atrakcyjniejszą dla turystów. Piękniejszą, czystszą, bardziej nowoczesną. Chciałbym kontynuować te rozpoczęte prace na rzecz dalszych pozytywnych zmian naszej gminy.
Express-Miejski.pl: Jakie cechy, według Pana, powinien posiadać idealny włodarz gminy?
Marcin Orzeszek: Każda osoba pełniąca funkcje publiczne, szczególnie takie jak urząd burmistrza, powinna przede wszystkim być otwarta na problemy mieszkańców swojej gminy. Lubić ludzi, znać ich zmartwienia, potrzeby i je rozumieć. Drugą, równie ważną cechą, jest uczciwość i rzetelność w pracy. Na tych dwóch filarach buduję i jeżeli będzie mi to dane, to będę kontynuował budowę nowych, lepszych warunków życia w mieście i całej gminie.
Express-Miejski.pl: Czy zamierza zorganizować Pan spotkania przedwyborcze z mieszkańcami, na które każdy zainteresowany będzie mógł przyjść i zadać pytanie?
Marcin Orzeszek: Pracując codziennie na rzecz gminy, wykonuję pracę dla wszystkich jej mieszkańców bez wyjątku. Praca ta pochłania bardzo dużo czasu. Nie pozostaje go zbyt wiele na prowadzenie jakiejkolwiek kampanii wyborczej, więc postanowiłem skupić się bardziej na działaniu a nie mówieniu. Z tego powodu nie przewiduję organizowania dodatkowych spotkań wyborczych. Mieszkańcy mają ze mną codzienny kontakt, zawsze chętnie wysłucham uwag czy sugestii.
Express-Miejski.pl
Marcin Orzeszek: „Tylko ten, kto nie pracuje, nigdy się nie pomyli”
2014-05-06 09:11:34
Express-Miejski.pl
W listopadzie odbędą się wybory samorządowe. O dobiegającej końca kadencji i planach na przyszłość rozmawiamy z burmistrzem Ząbkowic Śląskich - Marcinem Orzeszkiem.
2014-05-07 08:27:27
gość: ~opopo
kto zadawał te pytania?
ps niech burmistrz zacznie odpowiadać rzeczowo na pytania a nie jedzie w koło macieja
2014-05-07 10:31:18
gość: ~zxc
to co p. Marcin zrobił dla Ząbkowic jest naprawdę imponujące np. te imprezy typu krzywa wieża itd. Swoją drogą też nie ma co za dużo od niego wymagać skoro jego poprzednicy zaniedbali Ząbkowice przez ostatnie 20 lat . Ja będę na niego głosował :)
2014-05-07 10:50:46
gość: ~przeciw PO
Ja nie bede na niego glosowala-a gdzie sa miejsca pracy ?????Orzeszek robi tylko igrzyska -i trefnisiowato sie usmiecha-a my potrzebujemy CHLEBA!!!!!
2014-05-07 10:54:02
gość: ~kk
a co zrobil poprzedni burmistrz wielkiego???
2014-05-07 10:55:17
gość: ~gość
Zgodzę się z moim przedmówcą... Obecny Burmistrz musi decydować o bieżących wydatkach jak i tych jakie pozostawili mu poprzednicy ( Gmina była bardzo zadłużona) więc, aby to wyprostować trzeba trochę czasu.... Gratuluję P. Burmistrzowi, że z takim zaangażowaniem stara się pomagać ludziom :) W końcu odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu - nigdy nikogo nie zawiódł w potrzebie więc oby tak dalej :)
2014-05-07 11:17:07
gość: ~wyborca
Za błędy ( pomyłki) się płaci .
Pracownik, który się pomyli musi ten błąd naprawić , a jak się często myli to niestety powiększa rzeszę bezrobotnych.
Po to są wybory, żeby wybrać tych którzy się nie ....MYLĄ
2014-05-07 11:18:25
gość: ~drugi wyborca
A znasz takich ? bo ja nie . Każdy popełnia błedy .
2014-05-07 11:21:17
gość: ~też wyborca
Jak błądzi to albo niedouczony albo kombinuje
2014-05-07 11:33:57
gość: ~jan
Gmina byla bardzo zadluzona.....wnasnie nie!!!!!za Orzeszka dopiero sie zadluzyla!!!!!....Stara sie pomagac ludziom......tak swojakom z PO!!!!!!!!
2014-05-07 11:53:34
gość: ~Qukiz
Za swoje "pomyłki" poprzedni Burmistrz w wyborach samorządowych zapłacił przegraną o kolejną kadencję czym w takim razie zapłaci obecny burmistrz jeśli się również myli w pracy? Równanie z wieloma niewiadomymi. Ktoś ma może pomysł na rozwiązanie?
2018-09-10 11:52:03
gość: ~OP
@~Qukiz
Oby więcej ludzi przestało mieć zamydlone oczy.. bo to nie doprowadzi do niczego dobrego
2014-05-07 19:52:41
gość: ~dddf
oj nie wiesz o czym piszesz, dowiedz się najpierw jakie było zadłużenie gminy po poprzednikach a jakie jest teraz na koniec tej kadencji a potem pisz te swoje przemyślenia.
2018-09-10 11:44:00
gość: ~OP
@~gość
Nasz obecny burmistrz jeszcze bardziej zadłużył gminę :) i takie są fakty
2018-09-10 11:47:50
gość: ~op
@~gość
Tyle że burmistrz nie pomaga zwyczajnym szarym ludziom.. znam więcej przypadków w których nie pomógł a mógł.. a zero w których pomógł.. więc wybaczcie. CZAS NA ZMIANY
2014-05-07 12:31:52
gość: ~Kropka
Nie zagłosuje na kogoś kto robi coś na krechę, za robienie czegoś na kredyt powinni wieszać, za jaja.
2018-09-10 11:57:18
gość: ~Mieszkaniec
ostatnio dodany post
Głosujmy na Pana Dariusza Jagiełę ! Człowiek który chce dobrych zmian w naszej gminie.. a co najważniejsze nie kosztem mieszkańców ani kolejnego zadłużenia..
2014-05-07 13:06:15
gość: ~ble
Ble ble ble, jak słodko. Ten człowiek nie potrafi powiedzieć nic konkretnie. Gdzie te inwestycje, gdzie miejsca pracy, gdzie wizja rozwoju tego miasta. Doprowadził na skraj bankructwa KS Orzeł doprowadzi i gminę. Takiego nieudacznika jeszcze ta gmina nie miała, ludzie przejrzyjcie na oczy i pogońcie te bandę nieudaczników PO.
2014-05-07 13:31:04
gość: ~kibic Orła
Jak p. Marcin był prezesem to chociaż chciało się na mecze chodzić - Orzeł grał w starej, mocnej trzeciej lidze, a teraz? Każda gmina ma długi, w której cokolwiek się robi, p. Marcinie ma pan mój głos!
2014-05-07 13:45:11
gość: ~ble
Masz rację tylko 6 miesięcy rządów Orzeszka doprowadziło do prawie 250 tys. strat. Za takie pieniądze powinien grać w I lidze.
2014-05-07 17:22:35
gość: ~Marek Ciapka
Pytanie tylko jedno w nawiązaniu tylko i wyłącznie w nawiązaniu do poprzedniej kadencji : Jak było to mityczne zadłużenie gminy począwszy od 2006 roku, a skończywszy na 2010 ?
2014-05-07 17:41:19
gość: ~mieszkaniec
A może warto się pokusic o troche statystki i przedstawić ile podmiotow gospodarczych za obecnej kadencji rozpoczęło działalność i jak to się ma do poprzednika, jaka jest stopa bezrobocia, ile i jakiej wartości dokonano inwestycji / Jak wygląda migracja ludności? Sama wielkość zadłuzenia niekoniecznie moze przedstwaiać dobry lub zły kierunek obrany w gospodarowaniu publicznym groszem. Chodzi o odpowiedz na pytanie czy zaciągnięte kredyty zainwestowano sensownie .
2014-05-07 18:40:24
gość: ~Takitam
Najlepszy komentarz w tym temacie.
Nie włączałbym jednak do owej statystyki podmiotów gospodarczych typu markety.
Co prawda generują kilkanaście miejsc pracy, ale zabierają o wile więcej i nie chodzi tu tylko miejsca pracy.
Generalnie maja rację Ci, którzy wypominają jakiemukolwiek burmistrzowi (czy władzom w ogóle), zajmowanie się ogólnie pojętymi "igrzyskami".
Pamiętajcie o tym przy urnach, że igrzyska chleba nie dają.
Ktoś tu napisał, cyt:
"Orzeszek robi tylko igrzyska -i trefnisiowato sie usmiecha-a my potrzebujemy CHLEBA!!!!! "
Wypisz-wymaluj, jest to opis niejakiego Tuska Donalda żartobliwie zwanego premierem.
2014-05-07 18:12:03
gość: ~Kropka
"Każda gmina ma długi, w której cokolwiek się robi"
Długi prędzej czy później trzeba spłacić. Tacy ludzie jak ty nie powinni mieć prawa głosu.
2014-05-07 21:28:52
gość: ~zabkowiczanin
.....nie kazda gmina ma dlugi!!!!!Tak jak nie kazdy czlowiek!!!Ja tez mogbym sobie kupic wypasionego mercedesa klasy S -ale musialbym sie zadluzyc po uszy.Mam swoj rozum i gradacje potrzeb.Dom .ksztalcenie dzieci.oszczedzanie na stare lata.Pan Orzeszek ze swoja koalicja nie mysli o przyszlosci bo gdyby myslal a jeszcze do tego sam ze swymi radnymi musialby splacac dlugi to by ich nie zaciagal-ale tak zawsze moze powiedziec/a tak czesto sie zdarza/ze to nie ON tylko RADA uchwalila budzet a on jest tylko jego wykonawca.Pewne jest ze nasze dzieci i wnuki beda splacaly dlugi wygenerowane przez Orzeszka i jego kompanije.Oni zdaje sie wyznaja zasade ze po nas to nawet potop!!!Jezdza po gminie mercedesem na ktory nas nie stac.Ale co tam! - niech zyje bal .wolnosc i swoboda.Grunt to igrzyska-a potem w posly i senatory i zasluzona emeryturka w Warszawie.A Zabkowice ......to tylko wspomnienie zadluzonego miasteczka.Ale to RADA winna a nie ja!!!!!Marcin Orzeszek!!!!To ONI!!!!!!
2014-05-07 20:49:39
gość: ~cóż
M.Orzeszek ma wybory już wygrane. Tak samo jak i obecny premier. Założymy się? :)
2014-05-07 21:32:23
gość: ~olaf
Wygra p.TKACZONEK!!!!!!
2014-05-07 22:38:35
gość: ~coco chanel
O święty Orzeszku!!! chcesz ale nie potrafisz?
" Lubić ludzi, znać ich zmartwienia, potrzeby i je rozumieć. Drugą, równie ważną cechą, jest uczciwość i rzetelność w pracy. Na tych dwóch filarach buduję i jeżeli będzie mi to dane, to będę kontynuował budowę nowych, lepszych warunków życia w mieście i całej gminie."
To na takich fundamentach buduje nasz burmistrz? Lubi ludzi i jest rzetelny to cechy godne podziwu, ale na burmistrza to trochę mało, ocenę przytoczonych argumentów pozostawiam Państwu:)
2014-05-07 22:48:42
gość: ~coco chanel
To może jednak Orzeszek nie wygra wyborów??? o cóż to by była za piękna katastrofa:)
2014-05-08 08:04:31
gość: ~ble
Budowanie auturytetu na klepaniu po plecach i obiecankach-cacankach to typowy system dzialania przewodniej siły PO. Dbanie o interesy ludzi /ale tylko swoich i pokornych/ reszta karmiona igrzyskami i cukiereczkami nie rozwinie naszej gminy. Remont kupy gruzu, czyli zamku, budowa basenu który rozłoży budżet Gminy /koszt utrzymania basenu z budżetu Gminy to ponad milion zł. rocznie/ to cukiereczki dla plebsu. Wybierzmy Orzeszka to dalej będzie jak jest, czyli miernie i beznadziejnie.
2014-05-08 10:24:19
gość: ~haha
Ja tylko tak krótko.To NAJGORSZY POWIAT W WOJEWÓDZTWIE !!!!!!!!
2014-05-08 10:39:34
gość: ~roman
haha -masz racje.do tego trzeba dodac ze w tym powiecie wystepuje najwiecej samobojstw z przyczyn ekonomicznych.....a orkiestra gra....tylko koni.tylko koni zal!!!!!!
2014-05-08 20:56:48
gość: ~Jan
burmistrz "dwoi się troi" pozyskując fundusze unijne na prawie wszystkie swe działania,remontuje i buduje co się da, wspiera organizacje różnego typu, organizuje imprezy plenerowe i nie tylko dla młodzieży, dzieci, ludzi starszych itd. - działań podejmuje mnóstwo... a tu grupka malkontentów bzdury wypisuje, bo szlag ich trafia, że swoje stołki potracili - a najłatwiej jest kogoś zniszczyć, skrytykować ... i to zawsze wtedy, gdy samemu nic się nie prezentuje!
2014-05-08 21:43:55
gość: ~Zbysiu
Jasiu no to podaj ile Orzeszek pozyskal srodkow z UE w przeliczeniu na glowe mieszkanca i na ktorym miejscu jstesmy w rankingu w kategorii miast i gmin podobnej wielkosci-wtedy mozemy podyskutowac o efektach jego pracy.Czekam.Jak nie wiesz to ci podam!!
2014-05-08 23:04:52
gość: ~polor
Ciekawym ZBysiu skąd masz takie informacje... bardzo ciekawe. Popieram Jana, grupa malkontentów ot co. Proponuje skończyć z tym myśleniem komunistycznym, że Gmina (państwo) ma wam wszystko dać. Wiem, że tu są sami najmądrzejsi w świecie znawcy, ale chyba nie znają w ogóle polskiego prawa - Gmina nie może prowadzić żadnej działalności, poza spółkami które wykonują niezbędne prace do funkcjonowania Gminy, jak np ZGK czy Delfin. Ale nie... Orzeszek ma każdemu, największemu nawet nierobowi dac pieniądze i utrzymywać ? Wam się naprawdę w dupach poprzewracało i to mocno. Nasza Gmina co rok pięknieje, remontują się kolejne ulice, odnawiane są kamienice.... ale to tylko mniejszość, bo można Orzeszka lubić lub nie, ale on nie zaniedbuje terenów wiejskich tak jak pan Kotowicz. Wtedy to w ogóle nic nie było robione na wioskach, a teraz to place zabaw, to siłownie zewnętrzne, to świetlice remontują i nawet drogi wyasfaltują. Czy to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto ? Nie! trzeba tylko umieć to, co jest zrobione poszanować. Jasne, można marudzić. Ale proponowałbym jakiś konkretny argument, co z winy obecnego burmistrza się pogorszyło w Gminie ? I przestańcie mi tu pie przyć z tym PO... srał pies PO, PiS, Palikota i wszystkich innych. Co takiego zawalił ? Przypominam, że nie może otwierać zakładów pracy ;) po prostu nie może, bo to jest niezgodne z prawem. Radzę przestudiować. I co ? skończyły się argumenty ? A nie, przepraszam... to orzeszek, a wy chcecie chleba... To zacznijcie pracować. I nie mówcie mi że nie ma pracy. MiK, Neoprofil w naszej gminie, inpolpapier w bardzie... są możliwości. Tylko trzeba chcieć pracować. Bo osoby, które nie ze swojej winy nie mają pracy są tak naprawdę wyjątkami. ALe lepiej zwalać na burmistrza i leżeć do góry kołem i marudzić, bo tak łatwiej. I trollować
2014-05-09 01:24:35
gość: ~Anka
Będę popierała ludzi mądrych i tak jak mój przedmówca mówi - „srał go pies”, czy z tej, czy z innej partii. Popieram pana Orzeszka, popieram też PO, bo dostrzegam dzięki nim ogrom pozytywnych zmian w moim mieście i w Polsce. Cudów nie oczekuję, idealnie nigdy nie będzie. Doskonale pamiętam nieudolność poprzedniego burmistrza ząbkowickiego, a także poprzedniego rządu polskiego.
Jak się komuś nie podoba, to niech się przeniesie do Ziębic, Kamieńca, Stoszowic. Będziecie mieli zero lub niemal zero inwestycji, ale za to nadwyżkę w budżecie jak w Kamieńcu i kompletny chaos we wszystkich instytucjach podlegających gminom. Tam za to każdy z włodarzy czeka …. aby dać wam pracę - co najwyżej w ramach robót interwencyjnych itp.
A jak nie – TO DO ROBOTY!
2014-05-09 02:45:25
gość: ~Takitam
gość: ~polor napisał/a:
"a teraz to place zabaw, to siłownie zewnętrzne, to świetlice remontują i nawet drogi wyasfaltują. Czy to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto ? Nie! trzeba tylko umieć to, co jest zrobione poszanować. "
To wszystko bardzo miłe i ładne i.... takie PR-owe, a nawet potrzebne, ale jest pewien problem.
Otóż ktoś powinien móc z tego korzystać, a korzystać będą tylko ci którzy maja pieniądze, a pieniądze biorą się nie z wyremontowanych świetlic, siłowni i wyasfaltowanej drogi.
Pieniądze biorą się z pracy, a ta praca jest w zakładach pracy, a tych zakładów pracy nie przybywa, a ubywa.
Poza tym, zapytaj młodych czy wolą korzystać z tych dóbr tutaj, czy wolą np. w UK.
Jaka tu czeka ich przyszłość ?
Czy chleb leży na świeżutkim asfalcie ? , a może w siłowni czy na świetlicy ?
Cała ta zasrana Unia Europejska dokłada do wszystkiego co tylko chcesz, byleby nie były to inwestycje w środki produkcji.
Co więcej, większość myśli, że pieniądze z UE na w/w świetlice i inne pierdoły daje jakaś tajemnicza dobra ręka, a tymczasem to są po prostu nasze pieniądze pomniejszone o obsługę wielomilionowej armii biurw.
Ktoś powie, a rolnicy i dotacje ?
Też bzdura.
Gdybyśmy nie byli w unii to żadnych dotacji by nie było, a i tak bylibyśmy potężną konkurencją dla rolnictwa unijnego.
Dlaczego ?
Bo nie byłoby limitów i regulacji (ile cukru, ile mleka, jakie sery itp. pojebane regulacje), więc nasze towary byłyby tanie i zdrowe i na wolnym rynku sprzedawałyby się przepięknie.
Zrozumcie wreszcie, że Polska i inne demoludy zostały przyjęte do unii nie dlatego, że oferowaliśmy coś specjalnego, ale że można było wejść na nasz rynek uprzednio niszcząc naszą gospodarkę.
Rozumiecie ?
Byliśmy i nadal jesteśmy dla tej całej Unii, tylko rynkiem zbytu i niczym więcej.
Dlatego młodzi spierdalają bo tutaj nie ma dla nich żadnych perspektyw i odnowiona za unijne pieniądze zabytkowa fasada, nowy basen, siłownia, czy najlepsza nawet droga, nie zatrzymają ich bo przecież muszą z czegoś żyć, a z czego jak tu po prostu nie ma pracy.
Zaraz pewnie ktoś napisze, a co ma z tym wspólnego burmistrz ?
Przecież nie wybuduje zakładu pracy.
A ja zapytam.
Dlaczego nie ? Bo nazwą go komunistą ?
A niech nazywają nawet faszystą jeśli zlikwiduje bezrobocie lub chociaż się do tego przyczyni.
Ja osobiście zagłosuję na każdego kandydata na burmistrza, który REALNIE przyczyni się do powstania zakładu pracy.
Nie da pozwolenie na kolejny market, a przyczyni się do inwestycji dającej realne, obliczone na długie lata zatrudnienie.
Najpierw chleb, potem igrzyska.
2014-05-09 07:42:53
gość: ~mieszkaniec
Popieram poprzednika! Burmistrz zachowuje się niczym australijski struś. Chowa głowę w piasek. Sądzi, że jak nic nie mówi się o problemie bezrobocia w naszym rejonie, to on po prostu nie istnieje. Co rusz imprezy (igrzyska), a pracy jak nie było, nie ma i długo jeszcze nie będzie, a tym samym to i dzieci nie przybędzie. Młodzi powyjeżdżają a miasto będzie się stopniowo wyludniać z przyczyn naturalnych. Taki to jest ich plan na następne lata!
2014-05-09 08:41:53
gość: ~mieszkaniec
Brawo @takitam, wreszczie któś jasno i dosadnie wskazał tym durnym lemingom o co w tym wszystkim biega.Tylko pytanie czy te pustostany po rozumie to pojmą, wątpie .Przykładem traktowania wyborców są kandydaci do PE, poza oczywiscie scisła czołowka pasozytów w rodzaju Lewandwoskiego ,Sariusz-Wolskiego czy Rysia Czarneckiego, ci pierwsi to dno i 3 metry mułu , ci drudzy to swołocz sprzedajna
2014-05-09 11:01:14
gość: ~ble
Widzę że do dyskusji włączyli się dyspozycyjni etatowcy Orzeszka / polon i Anka/.Mam nadzieję że ich wpis nie był jednostkowy. Polon oczekuje na poparcie tezy o biciu piany w sprawie pozyskania funduszy z Unii. Prosze bardzo. W listopadzie na łamach Ekspresu Miejskiego zamieszczono ranking i cóż z niego wynika . W naszym powiecie na 7 gmin Ząbkowice Śląskie zajmuje 6 miejsce w ilości pozyskanych funduszy na głowę mieszkańca. Pozykaliśmy 291 zł. Inni Złoty Stok-701 Ziębice-746 Stoszowice-863 Ciepłowody-1363 i Bardo-4160 I gdzie te sukcesy, może w/w etatowcy wskażą inne, czekam na wpis
2014-05-09 11:26:37
gość: ~zbysiu
..ble''powinien jeszcze dodac ze na 265 miast powiatowych Zabkowice zajmuje 211pozycje z 291zlotymi pozyskanych srodkow z UE na glowe mieszkanca-a wiec prawie na samym koncu-JAKI TO SUKCES???pytam sie Jasia i innych etatowych klakierow-po owocah/czynach /ich poznacie jak mowi ewangelia a owoc wasz zatruty oparty tylko na pijarze i grzyskach a fakty sa jednoznaczne MIERNOTA goni MIERNOTE o innych ,,osiagnieciach' Orzeszka w innych dziedzinach jeszcze napisze.
2014-05-09 17:54:38
gość: ~mieszkaniec
Tak do końca to bez sukcesow nasz Fistaszek nie jest.Udaje mu sie utrzymać posade przewodniczecgo rady dla maestro Dominika wbrew prawu i jakimkolwiek regułom.Wyroki sadowe,wnioski prokuratora i zwykla ludzka przzwoitość Fistaszek ma po prostu w d...dalekim poaważaniu. Och zapędziłem sie , owszem sady i prokuratura jest mu potrzebna dla zamkniecia ust opozycji i wszelkiej maści krytykantów, o na ten przyklad taki Rychu Baranski wyciera lawy sadowe bo osmielił sie napyskować Fistaszkowi.Radna Tkaczonek , klientka Prokuratury w Bystrzycy , bo cos chlapnela na blogu czy w gazecie .A pan Fistaszek nie po to zatrudnia pania od porad prawnych zeby puzzle ukladala
2014-05-10 09:59:27
gość: ~ble
Do roboty etatowcy /Jan,polon,anka/ za co Orzeszek wam płaci. Chcieliście dyskusji o konkretach, proszę bardzo. Jakie jeszcze argumenty poparcia dla Orzeszka wyciągniecie, czekam. Sprawa pozyskiwania funduszy z Unii się rypła, następny argument proszę, chętnie podyskutuję.
2014-05-10 11:37:55
gość: ~coco chanel
Orzeszek jest fajny ale dla tych co go nie znają, jak tylko go ktoś pozna to zmienia zdanie bardzo szybko.
2014-05-10 13:06:09
gość: ~julcia
Tylko kto nie pracujie . nigdy sie niemyli-nic bardziej balamutnego!!!!!!saper sie nie myli ,lotnik sie nie myli ,chirurg sie nie myli a Orzeszek sie myli bo nie nadaje sie na stanowisko burmistrza nie ma do tego wyksztalcenia jest z zawodu magazynierm-sprzedawcom a doswiadczenia zyciowego i zawodowego to ma tyle co brudu za paznokciem.Prtia dali partia kazali -a jak nie bedzie partyji?
2014-05-11 00:05:43
gość: ~WYBORCA
ODEJDŹ............ZRÓB W KOŃCU COŚ DLA TEGO MIASTA. ODEJDŹ DALEKO!!!
2014-05-11 08:06:05
gość: ~wyborca
Czy Marcin Orzeszek to polityk tego formatu.Czy premier z partii ,kt órej czonkiem jest marcin Orzeszek w czymkolwiek przypomina Orbana ? Przeczytajcie i przemyślcie swój wybór~OBSERVER :
~OBSERVER Użytkownik anonimowy
FRAGMENT Z PRZEMÓWIENIA ORBANA O STANIE PAŃSTWA
Najczęściej pole naszego działania ograniczane było przymusami – wydani byliśmy na łaskę wielkich mocarstw, podporządkowani despotyzmowi obcych najeźdźców, później interesom międzynarodowych kół gospodarczych i finansowych oraz banków. Robiliśmy nie ... rozwiń całośćto, co chcieliśmy, co służyłoby naszym interesom, lecz to, czego chcieli od nas inni. Posługując się modnym określeniem: byliśmy resocjalizowani przez innych. Nauczyliśmy się być małymi. Żyliśmy kuląc się pod dywanem, ze spuszczoną głową, w poczuciu wstydu, aż doszliśmy w 2010 roku do punktu zwrotnego, na nowo po bardzo długich latach. W 2010 roku postanowiliśmy, że jeśli szansa do nas nie zapuka, cóż, wtedy sami sobie wyrąbiemy drzwi. Zdecydowaliśmy, że Węgry uczynimy krajem, w którym powodzi się tym, którzy wstają rano i zapracują na wszystkie swoje potrzeby, a jeśli czegoś nie znajdą, wówczas to stworzą. Zapragnęliśmy takich Węgier, w których natrafiając na przeszkody, nie powiemy sobie: „zostawmy to!”, lecz powiemy sobie jedni drugim: „pokażmy, że potrafimy!”
Przez lata doświadczaliśmy tego, że od ludzi tylko zabierano, a ich samych też zachęcano do brania: do pobierania, do konsumowania na kredyt swojej przyszłości. Uczono ich tego, by nie pracować, lecz żyć z zasiłków, z których przez lata można było uzbierać więcej niż z pracy. Skończone szaleństwo! Wryto w nas pogląd, że założenie rodziny to beznadziejne, z góry skazane na niepowodzenie przedsięwzięcie, że nasza praca ma niewielki sens, że na rynku nie ma zapotrzebowania na naszą fachową wiedzę i w ogóle nie jesteśmy zdolni nic do tego świata dodać. Węgry najbardziej przypominały zapyziałą kamienicę czynszową, z której w każdej chwili mieszkańcy mogą zostać wyrzuceni na bruk. Wtedy – w końcu! – w 2010 roku Węgry wzięły swój los w swoje ręce. My, Węgrzy, zaczęliśmy przeprowadzać to, co było podyktowane naszym interesem, a nie tym, czego inni od nas oczekiwali. Przestaliśmy słuchać rad nieproszonych adwokacików. Grzecznie – wszak jesteśmy partią obywatelską – lecz stanowczo zostawiliśmy ich poza naszą uwagą..
To był odpowiedni moment, by w końcu mieć odwagę powiedzieć, że słabość nie jest odpowiedzią. To był odpowiedni moment, byśmy przyjęli najczęstsze upomnienie Mistrza: „nie lękajcie się!”. Na próżno od 2008 roku szaleje kryzys, na próżno odziedziczyliśmy góry długów wraz z gospodarczymi i społecznymi ruinami – nie pozwoliliśmy jednak, by to słabość na nowo nad nami zapanowała.
Kto się boi, tego ugryzie pies, spadnie z konia, a nawet z hulajnogi. Zalękniony naród nie ma swej ojczyzny, ale też pozbawiony jest przyjaciół i sojuszników, gdyż bojącemu się nie można ufać. A to dlatego, że tchórz nie ufa sam sobie, więc jak mogą ufać mu inni? W 2010 roku Węgrzy uświadomili sobie, że ciągłe równanie do szeregu, pokorne dostosowywanie się, wieczne pragnienie sprostania oczekiwaniom, inaczej mówiąc: słabość – nie może być żadnym rozwiązaniem. Wręcz przeciwnie, właśnie ona jest problemem. To był punkt zwrotny: w ten sposób i właśnie dlatego powstała jedyna w Europie parlamentarna większość konstytucyjna [2/3 mandatów] – wyraźny, nawet z dalekich stolic dobrze widoczny dowód solidarności naszego narodu. Wszyscy to pojęli i – nawet jeśli się to komuś nie podoba – zrozumieli, że u Węgrów rozpoczęła się nowa era. Od tamtej pory przeprowadziliśmy wszystko to, o czym wyznawcy słabości mówili, że nie da się zrobić. Tak wzięło początek nowe dzieło Węgrów, tworzenie mocnych Węgier na miarę XXI wieku
Budujemy kraj, w którym ludzie pracują nie dla zysku obcokrajowców. Kraj, gdzie to nie bankierzy i zagraniczni biurokraci mają mówić, jak mamy żyć, jaką mamy mieć Konstytucję, kiedy możemy podnosić płace czy emerytury. Budujemy kraj, w którym nikt nie może narzucać Węgrom, by służyli interesom innych.
zwiń
2014-05-11 10:35:06
gość: ~zbysiu
Orban wyrwal Wegrow z kolan -Tusk Polakow doprowadzil do parteru. Uczen naszego czrno------ksieznika Orzeszek przez zabkowickich kupcow zywany SUPERaleMARKET doprowadzil ich do bankructwa-wpuscil do Zabkowic markety i to w 2 przypadkach wbrew prawu/ a takze Chinczykow /Oczywiscie jest wolny rynek ale przede wszystkim modry burmistrz powinien dbac o swoich-tak jak robi to MAZ OPATRZNOSCIOWY Wegier Orban -Tuskowi i Orzeszkowi tak do Orbana jak WOLOWI DO KARETY!!!! Boze chron Polsce przed takimi miernotami !!!!!
2014-05-12 15:08:24
gość: ~znalezionewsieci
Czy Marcin Orzeszek wierny syn Partii co w nazwie ma Obywatelska ,nie jest aby przypadkiem kontynuatorem dzieła rozpoczetego przy Okragłym Stole ?Czy wyborco , mieszkacu Ząbkowic wierzysz w to ,ze ten kandydat zrobi cokolwiek wbrew nakazom egzekutywy partyjnej ? Czy wierzysz w to ,że kolejna kadencja Marcina Orzeszka odwróci dotychczasową spadkową tendecje we wszystkich dziedzinach życia społeczno-gospodarczego poza wzrostem ilosci supermarketów ? Prosze zwolenników MO o odpiwedz na te pytania .Tylko bardzo prosze nie sadzic mi tu komunałow że burmistrz i kompanija nie sa od tworzenia miejsc pracy. Jezeli nie sa i nic od nich nie zalezy , to nie ma potrzeby utrzymywać za takie pieniądze jego samego i całego dworu. Do administrowania wystarczy , Zarządca, jak przy wspolnotach mieszkaniowych, sprawnie i nie za takie pieniadze.
staliniec55 Onet Zobacz profil staliniec55 :
staliniec55 Onet Zobacz profil
Nareszcie do wiekszości ludzi w tym kraju dotarło że 25 lat temu oszukał ich Wałęsa,a teraz oszukuje Tusk! Ten to dopiero zostawi po sobie spaloną ziemię!sami wybraliscie sobie do rządzenia partię PO i premiera silnie związanego z Niemcami i niemiecką Unią Europejską. Teraz już wiecie że do "Europy"... rozwiń całość zaproszono Polskę po to, by pieniędzmi z naszej ciężkiej i marnie opłacanej pracy ratować stabilność finansową państw znacznie od naszego zamożniejszych. Nasze "wniebowstąpienie" to jeden wielki szwindel i tego żadne szamańsie gesty Tuska nie ukryją. Zachód będzie teraz bezlitośnie łupić nowozwabione w pułapkę państwa, bo nie ma innego sposobu na ratowanie swojego wysokiego poziomu życia. A w Polsce gdzie będą rosły ceny i podatki i poziom życia spadnie jeszcze bardziej zapanuje powszechne poczucie oszustwa i rabunku! Pamiętacie ile dzieci wychował z jednej pensji jako prosty robotnik Lech Wałęsa? Niestety większość młodych nie ma dzisiaj szans na takie warunki życia jakie miał za Gierka prosty robotnik Lech Wałęsa i rówieśnicy. Z wypłaty utrzymywał niepracującą żonę wychowującą dzieci, starczyło też na niezły samochód a mieszkanie w blokach dostał szybko i darmo. Tak mieli robole za Gierka, co opisał Wałęsa w książce "droga nadziei"w rozdziale "stogi".Inteligenci też mieli super! Prezydent Komorowski wtedy jako zwykły wiejski nauczyciel odłożył dość żeby kupić wielkie mieszkanie w Warszawie i też utrzymywał liczna rodzinę.Uprawiając kosztowne hobby łowiectwo miał dobry samochód i drogą broń. Tusk po studiach nie tylko czyscił kominy ale też przywoził z Niemiec samochody i doskonale unkcjonował jak na tamte i obecne czasy. A wy jak macie dzisiaj? Ile zarabiacie? Gdzie wasze mieszkania? Gdzie rodziny? Myśmy mieli wszystko co potrzebne do życia a was czeka marna wegetacja , tak macie za Tuska i kolesi czeka was życie nędzarzy bez nadziei i perspektyw albo ucieczka z kraju i dola uchodżców , o to się postarali wasi rodzice niszcząc PRL hehehe "budowa kapitalizmu i "demokracji " Platformy Obywatelskiej i Tuska kończy się absolutną degradacja Polski! - jesteśmy: w 1948 r. jeśli chodzi o wydobycie węgla, - w 1959 r. jeśli chodzi o budownictwo mieszkaniowe, - i w 1965 r. jeśli chodzi o całe górnictwo odkrywkowe. Teraz natomiast mamy - ponad 30% odłogów, - zniszczony absolutnie przemysł stoczniowy, zbrojeniowy, samochodowy, rolnictwo, hutnictwo, - z 77 kopalń zostało 35, - średnia płaca w przeliczeniu na towary jest 2-4 razy niższa niż w 1979 r. (4 razy to w oleju napędowym), - bezrobocie osiągało już w rzeczywistości ponad 40 % - jeśli uwzględnić wyjeżdżających "za chlebem", - banki nie są polskie (co jest ewenementem w skali światowej!), - nadal istniejemy z wyprzedaży tego, co wybudowała komuna, - zadłużenie jest kilkanaście razy większe niż za Gierka. Liczby osób żyjących poniżej minimum socjalnego jest 5 razy większa niż w 1986 r. a żyjących poniżej minimum biologicznego - (według % żyjących poniżej tego minimum) zmierza do nieskończoności (0% w 1986 r. i 12% obecnie). Za komuny ludność Polski wzrosła o 45% (a podobno nie było co jeść), obecnie zmalała o 5%. Taki ci u nas dostatek. Tylko ostatni dureń nie znający liczb i mający zbyt dużą podatność na propagandę twierdzi, że teraz jest dobrze. Lepiej na pewno nie będzie ! Całe PO należy osadzic w ośrodkach ososobnienia i sprawiedliwie rozliczyć! zwiń
2014-05-12 15:22:59
gość: ~ble
Gdzie ci obrońcy Orzeszka. Miała być rzeczowa dyskusja na argumenty a oni pochowali się. Czyzby brakowało takowych. Chyba nawet tuba propagandowa Orzeszka czyli Express Miejski przestanie publikować tego typu informacje gdyż komentarze nie pozostawiają suchej nitki na rozmówcy czyli burmistrzu
2014-05-12 15:23:30
gość: ~ble
Gdzie ci obrońcy Orzeszka. Miała być rzeczowa dyskusja na argumenty a oni pochowali się. Czyzby brakowało takowych. Chyba nawet tuba propagandowa Orzeszka czyli Express Miejski przestanie publikować tego typu informacje gdyż komentarze nie pozostawiają suchej nitki na rozmówcy czyli burmistrzu
2014-05-12 17:05:26
gość: ~zbysiu
Dochody gminy wykonano w 88.93%-chodzi o 2013r-wydatki inwestycyjne wykonano w 65.58% w kwocie 9.648 021 z-fr3dr6 to sa fakty oparte na dokumencie pt.sprawozdanie roczne z wykonania budzetu MiG Zabkowice Sl, za 2013r.Swiadcza one o tym ze mamy najgorszego burmistrza w historii Z----c.Tak mizerne wykonanie inwestycji cofa nas do epoki kamienia lupanego.Ciekawe co klakierzy burmistrza na to,,,,,,,a moze ON sam??????
2014-05-12 18:04:15
gość: ~kjlklknm
12 mija.....znowu nikt nie zawinił ??
Mieszkańcy mogą wysyłać wnioski w formie elektronicznej na adres sekretariat@zabkowiceslaskie.pl lub złożyć w formie pisemnej w Biurze Obsługi Interesanta, ul. 1 Maja 15 w Ząbkowicach Śląskich. 12 maja zostaną podane do publicznej wiadomości (m.in. w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej gminy www.zabkowiceslaskie.pl oraz tablicy ogłoszeń urzędu) wyniki konsultacji.
2014-05-12 20:04:02
gość: ~gość
Prywatne przedsiębiorstwa padły przez te markety to jest nienormalne jest coraz gorzej, my płacimy ogromne podatki a markety nie!! I jakie to miasto pomagające przedsiębiorcą ?? Raczej wykańczające małe ząbkowickie przedsiębiorstwa.
2014-05-12 21:06:34
gość: ~j23
Kupcy zabkowiccy powinni wystapic z pozwem zbiorowym przeciwko Gminie Zabkowice Sl/burmistrzowi M.Orzeszek/gdyz 2 markety zostaly wybudowane na podstawie decyzji wydanych z razacym naruszeniem prawa i zazadac duzych odszkodowan bo te decyzji przyczynily sie do ich upadku,Pozostaje jeszcze otwarta kwestja czy decyzje wydano bo urzednicy /burmistrz/sa niedouczeni czy moze jest drugie dno tej sprawy.....ale o tym musza rostrzygnac organu ktore sa powolane do tego -prokuratura CBA.
2014-05-13 07:58:17
gość: ~znalezionewsieci
Tak a prpos zbliżajacych się wyborów do Europalamentu,i zaznaczyć chcę że nie dotyczy to tylko Partii Matki obenie rzadzacych,wszystkie te partie jak powidział klasyk to" dziwki po jednych pieniadzach"~Przestańcie jęczeć ,zróbcie TO!!!! :
~Przestańcie jęczeć ,zróbcie TO!!!! Użytkownik anonimowy
Macie swoją "demokrację": Tyle razy wybory tyle „zmian” a mordy ciągle te same; Najpierw tworzą listy wyborcze, czyli wybierają się pomiędzy sobą, następnie ogłaszają ciszę wyborczą i podsuwają te ochłapy wyborcom i każą "wybierać” stwarzając pozory demokracji.Kiedy już wybraliście tak zwanych ... rozwiń całośćprzedstawicieli narodu, którzy mają reprezentować interes narodu obowiązuje ich dyscyplina partyjna i pod dyktando mafii w odpowiednim momencie mają podnosić ręce?
Dyscyplina to: Jedna kadencja i możliwość odwołania poprzez referendum w każdej chwili!!!!
NARODZIE!!! OBUDŹ SIĘ!!!! Ohydna obłuda!!!
Popatrzcie jak się ustawili: od ponad dwudziestu lat wybory, co cztery lata a mordy ciągle te same.
Czy w Polsce 38-ośmio milionowym NARODZIE nie ma ludzi wykształconych uczciwych ludzi??? Ciągle się przewija ok. 1000 w większości zapijaczonych mord, które nie mają żadnego pojęcia o zarządzaniu krajem!!! Ich jedynym celem jest ściąganie haraczu, dzielenie go pomiędzy siebie i zapewnienie przyszłości sobie i bliskim. Czy naprawdę nie możemy sobie poradzić z tymi miernotami które są „mocne” za plecami policji i wojska opłacanymi zresztą naszymi pieniędzmi ???
2014-05-13 08:37:41
gość: ~ble
Dyskusja rozwija sie w bardzo ciekawym kierunku. Coprawda dalej brak etatowców od Orzeszka ale inni nadrabiają to z nawiązką. Prokuratura i CBA winny na dłużej zawitać w budynku Urzedu. Tematów do wyjaśnienia jest bardzo dużo. Dla zaintresowanych proponuję zapoznać się z dokumentacją przetargu na ulicę Kościuszki. I w tym przypadku też zachodzi pytanie czy mamy tak niedouczonych urzedników czy sprawa ma drugie dno. Miłej lektury.
2014-05-13 09:32:51
gość: ~znalezionewsieci
Tylko proszę mi tu nie sadzic komunałów, ze to jakiś wmyślony obraz rzeczywistości,albo ,ze yo ie dotyczy mijego pszenno-buraczanego powiatu i jego stolicy,ze to nie MY to ONI nasi poprzednicy zawlili sprawe przypomnbe że Partia Matka obnecnych mianowanćow na posadach burmistrza i starosty rzafdzi druga kadencję, nie wspomne zę cale to towarzycho noieprzerwanie od 25 lat grzeje sejmowe ławy.a teraz czekam na zgodny chór klakierów .popierduła :
~popierduła Użytkownik anonimowy
Woda do mojego poniemieckiego domku płynie rurami ułożonymi za Jaruzelskiego. Prąd do domu płynie kablami ułożonymi za Gierka, z elektrowni zbudowanej za Gierka. Internet leci po kablu ułożonym za Jaruzelskiego z centrali telefonicznej zbudowanej za Gomułki, przebudowanej za Jaruzelskiego. Asfalt ... rozwiń całośćna ulicy pamięta Gierka, ponad 35 lat temu, tylko dziury łatają nieudolnie co dwa lata. Dalej idzie linia kolejowa zelektryfikowana za Jaruzelskiego po której śmigają stare ETZ i EU07 z osobówkami, bo towarowych nie widać. Te składy maja ponad 30 lat. W mojej firmie (mam dzisiaj wolny dzień) maszyny "madein DDR", lub "zdziełano w CCCP"), a budynek hali poniemiecki. Tylko komputery polizingowe dele. Najnowszy nabytek w firmie to bryka szefa "4x4" rocznik 2010 po jakimś Niemcu. Robotnicy w firmie zarabiają po 2 litry paliwa na godzinę i zrzucają się po kilkoro na jazdę jednym szrotem niemieckim, którego wartość jest mniejsza niż 4 nowe opony. Jadą razem bo oszczędzają na paliwie a i na mandat za łyse opony łatwiej się zrzucić.
Na wypłatę dostają najniższą krajową, plus to co szef im ochłapu na lewo dorzuci. Ile będą mieć od tego emerytur, to nawet nie marzą.
Do lekarzy nie chodzą, bo i po co jak skierowania nie dostaną a nawet jakby co to za dwa lata się dostaną do specjalisty. Dzieci nasze uciekły za granicę i ani myślą wracać do tego raju szczęśliwości. Tam rodzą się moje wnuki.
Taka jest Polska "daleko od szosy" rocznik 2014.zwiń
2014-05-13 11:16:43
gość: ~anka
.......ale za Tuska i Orzeszka zyjesz na zielonej wyspie i mozesz a wlasciwie musisz pracowac do 67 r zycia masz do tego szczaw i mirabelki -zle ci ???????
2014-05-13 14:49:59
gość: ~ol
taak, wprost ociekam szczęściem.Nie wiem jak u ciebie , bo u mnie na razie tylko szczaw , a mirabelki to przednówek.
2014-05-13 17:54:29
gość: ~anka
ol----- zawsze mozesz isc po zasilek do Orzeszka-zblizaja sie wybory i pamietaj kto?/PO/ci zgotowal ten los
2016-12-10 08:37:05
gość: ~Ja
Następny burmistrz będzie miał duży problem z utrzymaniem gminy w dobrej kondycji,t en kto nie wie będzie głosował na Orzeszka i to będzie koniec naszej gminy dla tych co nie wiedzą puścił prawie z torbami orła ale legal się z tego wywinął i tak będzie z gminą narazie chce rządzić bo nie ma innej opcji jego partia padła na pysk. Daje pod rozwagę wszystkim czytającym.
2016-12-10 15:28:29
gość: ~Ttt
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/pis-w-styczniu-koordynatorzy-odpowiedzialni-za-wybory-samorzadowe/pm8916s
Co tez poczna w tej sytuacji zabkowiccy pisiory? Bedzie trzeba sie poklocic chyba z PO
2016-12-10 15:38:47
gość: ~normalny
Widać, aktywność zwolenników PiS-u- ale myślę, że u nas nie wygrają!
2016-12-10 17:16:10
gość: ~obs
Czy są jeszcze naiwni, którzy wierzą ,że w Ząbkowicach PIS jest w opozycji ? Przecież to grono radnych rzekomo z opozycji to gra tak jak im dyrygent Orzeszek nakaże .To grono błaznów i marionetek ,ludzie nie dajcie się nabrać po raz kolejny, to nie jest żadna opozycja to jest POPIS .A podział na rzekomO dwie zwalczajĄce się partie to może zwieść wyłacznie lemingów
REKLAMA
REKLAMA