System kolejkowy w Wydziale Komunikacji w siedzibie ząbkowickiego starostwa działa już drugi tydzień. fot.: Express-Miejski.pl
Od niespełna dwóch tygodni w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Ząbkowicach Śląskich funkcjonuje system kolejkowy. Ma on usprawnić obsługę klientów.
Automat wydający bilety znajduje się tuż koło pomieszczenia rejestracji pojazdów. Nad nim umieszczona jest instrukcja obsługi dla petentów. Otrzymany bilet zawiera numer, który wyświetli się na monitorze znajdującym się nad drzwiami pomieszczenia. Oznacza to, że posiadacz danego numeru jest proszony o wejście do pokoju.
Wprowadzenie systemu ma na celu usprawnienie działania, a pracownicy chętnie służą pomocą w obsłudze nowego sprzętu. Z pierwszych obserwacji wynika, że w ząbkowickim starostwie pomysł przyjął się. System nie sprawdza się wszędzie - w niektórych starostwach w kraju po kilku dniach zrezygnowano z niego.
System kolejkowy ma wyelminować kłótnie pomiędzy petentami i ścisłe pilnowanie kolejek. Jego instalacja kosztowała niespełna 20 tys. zł. Wyremontowano także pomieszczenia w budynku. Łączny koszt systemu i przeprowadzonych remontów to około 47,5 tys. zł.
Robert Herdy
System kolejkowy kosztował ząbkowickie starostwo prawie 50 tys. zł
2014-01-24 11:31:09
Robert Herdy
Od niespełna dwóch tygodni w Wydziale Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Ząbkowicach Śląskich funkcjonuje system kolejkowy. Ma on usprawnić obsługę klientów.
2014-01-24 12:45:59
gość: ~maniek
tu sie tez nie sprawdzi. nie wierze ze az tyle ludzi tam przychodzi. jesli juz to taki system bylby dobry w przychodni zdrowia. tam to jest sodoma i gomora
2014-01-24 12:48:38
gość: ~Kuna
Takie systemy nie sprawdzają się nawet w dużych placówkach, poza tym trzeba też czasu by ludzie do tego przywykli. Nie trafiony pomysł i wyrzucone pieniądze. Poza tym wyglądem przypomina pisuar. Można by było odmalować ściany z koloru zgniłej zieleni na coś przyjemniejszego, chodź to kwestia gustu.
2014-01-24 12:50:51
gość: ~maniek
zielony uspokaja... :D
2014-01-24 12:56:04
gość: ~pytanie
Dlaczego na automacie pisze TICET a nie BILET ??? To ukłon dla ludzi starszych pewnie,niech się domyślają.Ten kraj i te pomysły wprawiają czasem w osłupienie,a może jest bardzo wielu klientów anglojęzycznych?? To jest nie do pomyślenia,żeby we własnym kraju zapominać o języku podstawowym,a z tego co się orientuje obowiązuje POLSKI. Urząd o tym nie wie ??????
2014-01-24 12:58:04
gość: ~emeryt
A ja mysłałaem ze to nazwa producenta....
2014-01-24 13:32:59
gość: ~wsiowiec
my za mało oblatani zeby jakimis angielskimi urzadzeniami sie poslugiwac
2014-01-24 15:39:24
gość: ~PF
Może wreszcie skończy się wchodzenie poza kolejnością i głupawym ja tylko po odbiór lub na chwileczkę .Brawo krok w stronę Europy.
2014-01-24 17:04:08
gość: ~saba sabaka
powinno chyba być System kolejkowy kosztował PODATNIKÓW prawie 50 tys. zł. chyba, że się mylę...
2014-01-31 10:28:59
gość: ~KonradJandula
W ZUS'ie najbardziej podoba mi się podobny system. Siedziałem sam w korytarzu i czekałem dwadzieścia minut, aż troje "ludzi-widmo" zostaną obsłużeni.
Tego typu system byłby nowoczesny i racjonalny, gdy można byłoby rejestrować się online, wpisując podstawowe dane. W domu moglibyśmy wybrać temat sprawy, wypełnić niezbędne dokumenty, zapisać się na daną godzinę ( wiedząc ile osób też ma zamiar iść o tej godzinie ) i sprawdzić ile osób aktualnie znajduje się w kolejce.
Wiem, wiem, technokrata głupi ze mnie, biedni urzędnicy straciliby pracę.
Po za tym, brzydkie te karteczki wydrukowane.
2014-01-31 11:41:53
gość: ~obieżyświat
ostatnio dodany post
W cywilizowanych krajach w bankach, urzędach , w służbie zdrowia itp. itd. takie systemy istnieją i ułatwiają ludziom życie. Jestem za wprowadzaniem tego u Nas zwłaszcza w służbie zdrowia. 50 tys to trochę dużo , nie było tańszej oferty?
REKLAMA
REKLAMA