Express-Miejski.pl

Relaks, radość, rozrywka - ZUTW na wakacjach

Relaks, radość, rozrywka - ZUTW na wakacjach fot.: Zdzisław Kwieciński/ZUTW

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Opaleni, zadowoleni, wypoczęci – tacy są słuchacze Ząbkowickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, którzy wrócili z Dąbek, gdzie spędzili niemalże dwa tygodnie.

Na nudę nie było czasu – mówi Grażyna Kwiecińska prezes ZUTW.  Byliśmy na wycieczkach autokarowych, mieliśmy wieczorki tematyczne, ćwiczyliśmy na plaży, uprawialiśmy nordic walking, pływaliśmy kutrem. Teraz przydałoby się odpocząć po tych wrażeniach – śmieje się.

Świetne jedzenie, wspaniała obsługa w ośrodku, w którym mieszkaliśmy. Położenie przy samym wejściu  na  najpiękniejszą  bałtycką  plażę,  morze  i  jezioro  w  jednej  miejscowości, ścieżki  zdrowia,  życzliwe  nastawienie  do  gości, wspaniała, domowa  kuchnia.  Organizatorzy    przygotowali  bogatą  ofertę  kulturalną  3  X  R : RELAKS,  RADOŚĆ  I  ROZRYWKA. Były  wycieczki  autokarowe, rowerowe,  rikszą  oraz  tramwajem  wodnym, gimnastyka  na  plaży,  nordic - walking, spotkania  tematyczne , kalambury , wieczorki  muzyczne - taneczne  i wiele innych  atrakcji – tak o wakacjach opowiadają słuchacze ZUTW.

Największe wrażenie na uczestnikach wyjazdu zrobiła wizyta w ogrodach tematycznych Hortulus w Dobrzycy, gdzie można było zobaczyć 28 różnych ogrodów tematycznych m.in. ogród japoński, mistyczny, cienia, wiejski, pachnący, ziołowy, toskański...

Na wakacje do Dąbek pojechała grupa zintegrowana, bo były wnuczęta, a także słuchacze UTW  z Barda, Wrocławia i Strzelina. W trakcie pobytu nad morzem, aż 11 osób obchodziło imieniny. W noc świętojańską słuchacze wypuścili lampiony szczęścia.

To był nie tylko wypoczynek, ale także edukacja. Pojechaliśmy do Muzeum Książąt Pomorskich w Darłowie, a także odwiedziliśmy Muzeum Wojska Polskiego w Kołobrzegu – opowiada Prezes ZUTW.