We wrześniu 2011 roku Dolnośląska Organizacja turystyczna wybrała nowe logo turystyczne Dolnego Śląska, które składa się z trzech części. W jednej jako symbol turystyki kulturowej, dziedzictwa materialnego i niematerialnego widnieje górna część wieży pałacowej.
Najprawdopodobniej jest to wieża pałacu Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim, który uważany jest za perłę architektury neogotyckiej na Dolnym Śląsku. Pozostałe dwie części symbolizują przyrodę i turystykę aktywną oraz uzdrowiska.
Nowe logo dolnego Śląska wybierano w drodze konkursu. Do siedziby DOT we Wrocławiu spłynęło 210 prac. Komisja składającą się z 27 przedstawicieli różnych środowisk wybrała 4 najlepsze, a ostateczna decyzję podjął Zarząd DOT. Oficjalne logo turystyczne Dolnego Śląska zostało zaprezentowane na konferencji prasowej 28 września we Wrocławiu.
Logo jest częścią projektu „Kampania promująca Dolny Śląsk w latach 2010-2012”. Całkowity budżet projektu wynosi 9.220.000 zł. 70 % czyli 6.454.000 zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
UMWD / Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA