Express-Miejski.pl

Czy kawa jest zdrowa?

zdjęcie ilustracyjne fot.: pixabay.com

Kawa to napój cieszący się dużą popularnością.

Wiele osób zaczyna dzień od filiżanki kawy i nie wyobraża sobie poranka bez wypicia kawy, która pobudza, dodaje energii, usuwa zmęczenie. Spożywanie kawy w umiarkowanych ilościach jest bezpieczne. Oprócz właściwości pobudzających kawa posiada też wiele innych właściwości prozdrowotnych. 

Najlepiej wybierać kawę ziarnistą

Najlepiej wybierać kawę dobrej jakości. Najlepsza jakościowo jest kawa ziarnista znajdująca się np. w ofercie sklepu bee.pl. To pestki owocu kawowca. Jej wielbiciele chwalą ją za intensywny smak i aromat przewyższający walory kawy mielonej i rozpuszczalnej. Wprawdzie kawa ziarnista jest droższa od kawy mielonej, ale warto zapłacić za nią więcej. 

Ma działanie odchudzające

Kofeina to substancja o działaniu odchudzającym. Regularne spożywanie kawy zwiększa tempo przemiany materii oraz przyspiesza spalanie tłuszczu. Trzeba jednak przestrzegać kilku zasad. Przede wszystkim nie należy dodawać do niej cukru, śmietanki i innych kalorycznych dodatków, np. słodkich syropów. 

Kofeina to substancja opóźniająca procesy starzenia się skóry. Działa przeciwzapalnie, antybakteryjnie, poprawia mikrokrążenie, pomaga pozbyć się cellulitu. Dlatego jest składnikiem kosmetyków – kremów i balsamów do ciała. 

Poprawia pamięć, koncentrację, obniża poziom stresu

Filiżanka kawy to skuteczny sposób na poprawę pamięci i koncentracji. Jest niezastąpiona, gdy potrzebujemy szybkiego pobudzenia. Spożywanie kawy obniża poziom stresu, poprawia nastrój i samopoczucie. Obniża ryzyko wystąpienia depresji. 

Zapobiega niektórym chorobom

Kawa jest bogata w przeciwutleniacze, które oczyszczają organizm z toksyn, zwalczają wolne rodniki, chronią organizm przed chorobami nowotworowymi, przed chorobą Alzheimera i Parkinsona. Zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału, udaru, wylewu krwi do mózgu. 

W jakich ilościach pić kawę?

Oczywiście bezpieczna jest kawa spożywana w odpowiednich ilościach. Zaleca się spożywanie 2-4 filiżanek na dobę. To odpowiada 200-400 mg kofeiny. Kofeina spożywana w większych ilościach może spowodować bezsenność, nerwowość, rozdrażnienie, nadmierne pocenie się, przyspieszony oddech. Nadmierna ilość spożywanej kawy może wypłukiwać też cenne witaminy i minerały z organizmu. 

Spożywanie kawy powinny ograniczyć kobiety w ciąży oraz matki karmiące. Filiżanka kawy wypita w ciągu dnia jest bezpieczna, ale zawsze lepiej poradzić się lekarza. W przypadku niektórych chorób również należy ograniczyć spożywanie kawy. 

mat. sponsorowany

REKLAMA