Express-Miejski.pl

Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych. Ważna informacja

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: mp

Gmina Ziębice informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.

Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz. 888 z późn. zm.), Burmistrz Ziębic informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, na okres od dnia 01.01.2023r. do dnia 31.12.2024 r.

Jednocześnie informuje, iż właściciele nieruchomości niezamieszkałych mogą w terminie do dnia 31.05.2022 r. złożyć pisemne oświadczenie o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę. 

Przypominamy, iż w myśl obecnie obowiązujących przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w związku z Uchwałą nr XLII/285/201Rady Miejskiej w Ziębicach z dnia 21 listopada 2013 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Ziębice, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, wszyscy właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, którzy nie złożą ww. oświadczenia, objęci będą gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w okresie od dnia 01.01.2023r. do dnia 31.12.2024 r.

Oświadczenie musi spełniać wymagania, o których mowa w art. 6c ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - w oświadczeniu właściciel nieruchomości wskazuje gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, z którym zawarł umowę, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Oświadczenie, o którym mowa powyżej, jest skuteczne od dnia, w którym zacznie obowiązywać następna umowa w sprawie ww. zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie może być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy tj. w okresie od dnia 01.01.2023r. do dnia 31.12.2024 r.

Jednocześnie informuję, że ww. oświadczenie, zgodnie z art. 6c ust. 2b  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, nie może być złożone dla nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

Pisemne oświadczenia wraz z kopią umowy prosimy składać na adres: Urząd Miejski w Ziębicach, ul. Przemysłowa 10, 57-220 Ziębice.

Niniejszą informację podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Ziębice, na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ziębicach oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Ziębicach oraz na tablicach ogłoszeń wszystkich sołectw  położonych w granicach administracyjnych  gminy Ziębice.

em24.pl

0

Dodaj komentarz

Dodając komentarz akceptujesz regulamin forum

KOMENTARZE powiadamiaj mnie o nowych komentarzach

REKLAMA


REKLAMA