Express-Miejski.pl

Jesteś młody i masz pomysł na biznes? Możesz otrzymać dotację do 20 tys. zł

zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne fot.: freepik

Od 11 marca Powiatowy Urząd Pracy w Ząbkowicach Śląskich przyjmuje wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.

Nabór odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 pn. „Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie ząbkowickim (V)", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego; Oś Priorytetowa I Rynek Pracy otwarty dla wszystkich, Działalnie 1.1 Wsparcie osób młodych pozostających bez pracy na regionalnym rynku pracy – projekty pozakonkursowe, Poddziałanie 1.1.1 Wsparcie udzielane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
 
Uczestnikami projektu są osoby młode w wieku 18-29 lat bez pracy, w tym osoby z niepełnosprawnościami, zarejestrowane w PUP jako bezrobotne, spośród których co najmniej 60 proc. stanowią osoby, które nie uczestniczą w kształceniu i szkoleniu (tzw. młodzież NEET), zgodnie z definicją osoby z kategorii NEET, przyjętą w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
 
Udzielenie jednorazowo środków na podjęcie działalności  gospodarczej dla 38 osób bezrobotnych nastąpi w kwocie nie wyższej niż 20 000,00 złotych.
 
Nabór będzie trwał do wyczerpania środków finansowych.
 
Wypełnione, kompletne wnioski należy składać w określonym terminie. W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski spełniające wymogi formalne i merytoryczne.
 
Wnioski na w/w formę aktywizacji należy składać w siedzibie PUP lub przesłać pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy, 57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. Powstańców Warszawy 7 (decyduje data wpływu do PUP).
Formularz wniosku wraz z załącznikami dostępny jest poniżej oraz w siedzibie ząbkowickiego urzędu i filii w Ziębicach.
 
Bliższych informacji udzielają:
Joanna Juszczak - Pokój nr 17 (I piętro) - tel. 74 8 166 717
Marzena Grzegorczyn - Pokój nr 17 (I piętro) - tel. 74 8 166 717
 
Załączniki:
KROK PO KROKU:

Aby móc ubiegać się o dotację, najpierw należy zarejestrować się w urzędzie pracy jako osoba bezrobotna i spełniać kryteria dotyczące odpowiedniego programu. Należy tez pamiętać, że fakt złożenia wniosku nie oznacza, że wsparcie finansowe zostanie nam przyznane. Najważniejszym elementem zwiększającym Twoje szanse na uzyskanie dotacji jest dobre przygotowanie dokumenów.

Na cały proces pozyskania dotacji z urzędu pracy składa się kilka etapów.

A. Przygotowanie
1. Odwiedź Urząd Pracy i zarejestruj się jako osoba bezrobotna.
2. Pobierz formularz wniosku o przyznanie bezrobotnemu środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej (druki wniosków dostępne są na stronie internetowej urzędu, jak również bezpośrednio w urzędzie).
3. Przed wypełnieniem wniosku przeczytaj uważnie regulamin przyznawania dotacji.
4. Wypełnij wniosek oraz zbierz wszystkie wymagane dokumenty.
5. Pozyskaj zabezpieczenie dla dotacji np. dwóch poręczycieli, zastaw majątkowy.

B. Złożenie wniosku
1. Złóż wniosek razem ze wszystkimi wymaganymi załącznikami (Powiatowy Urząd Pracy, I piętro – pokój nr 17).
2. Urząd do 30 dni wyda decyzję o przyznaniu Ci dotacji, bądź odmowie.

C. Podpisanie umowy
1. Zostajesz wezwany do podpisania umowy o przyznaniu dotacji. Umowę podpisujesz Ty, twój mąż/żona oraz poręczyciele (również ze współmałżonkami), jeśli taką opcję zabezpieczenia finansowego wybrałeś.
2. Otrzymujesz dotację przelewem na swoje konto wskazane we wniosku.

D. Rozdysponowanie dotacji oraz rejestracja firmy
1. Dokonujesz zakupu rzeczy ze środków otrzymanych w ramach dotacji (możesz kupować nawet do 30 dni po założeniu działalności).
2. Rejestrujesz działalność gospodarczą (masz na to 60 dni od podpisania umowy z PUP).

E. Rozliczenie dotacji
1. W urzędzie pracy przedstawiasz faktury VAT, rachunki, które potwierdzą dokonanie przez Ciebie zakupów, a które zostały opisane w kalkulacji wydatków z dotacji.
2. Dodatkowo przedstawiasz dokumenty potwierdzające otworzenie przez Ciebie działalności gospodarczej. W tym punkcie urząd będzie od ciebie wymagał przedłożenia dokumentów rejestracyjnych firmy.
3. Na rozliczenie dotacji masz 2 miesiące od daty założenia działalności gospodarczej.

F. Zakończenie umowy
1. Działalność musisz prowadzić co najmniej 12 miesięcy. Po upływie tego terminu zostaniesz wezwany do przedstawienia dokumentów potwierdzających prowadzanie działalności gospodarczej w chwili obecnej. Po złożeniu wszystkich potrzebnych dokumentów, umowa z Powiatowym Urzędem Pracy wygasa.

O czym należy wiedzieć?

Powiatowy Urząd Pracy ma możliwość skontrolowania Twojej działalności w okresie całych 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Dlatego rzeczy, które zostały zakupione z dotacji muszą przez ten czas być w Twoim posiadaniu. Przez rok czasu nie możesz także podjąć pracy na umowę o pracę, dzieło itp.

Osoba bezrobotna, która stara się o dotację na podjęcie działalności gospodarczej, musi wskazać kwotę wnioskowanych środków, podać jaki rodzaj działalności gospodarczej zamierza prowadzić, dokonać kalkulacji kosztów związanych z podjęciem działalności oraz źródła ich sfinansowania.

em24.pl

REKLAMA