Od lipca ubiegłego roku pracownicy ząbkowickiego urzędu pomogli w złożeniu ponad 60 wniosków oraz udzielili prawie tysiąc porad dotyczących programu „Czyste Powietrze”.
Pracownicy urzędu miejskiego informują mieszkańców o warunkach programu, przygotowują wnioski wraz z właścicielami domów jednorodzinnych, a wnioski już złożone weryfikują pod względem formalnym oraz w zakresie poprawności załączników. Warto dodać, iż informacje udzielane są nie tylko mieszkańcom naszej gminy, ale również gmin i powiatów sąsiednich. Mimo panującej epidemii ząbkowiccy urzędnicy pomagają w wypełnianiu wniosków w sposób zapewniający bezpieczeństwo mieszkańców.
Rządowy Program „Czyste Powietrze” dedykowany jest dla właścicieli domków jednorodzinnych. W ramach programu można otrzymać dofinansowanie na wymianę istniejącego nieekologicznego źródła ciepła na nowe ekologiczne oraz poddać termomodernizacji swój budynek. Właściciele budynków nowo budowanych mogą otrzymać dofinansowanie do nowego źródła ciepła.
Od 15 maja zmienione zostają zasady przyznawania dofinansowania – procedura będzie prostsza i szybsza. Szczegóły zostaną podane przez urzędników po ogłoszeniu ich przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Wszelkich informacji udzielają pracownicy Wydziału Funduszy Zewnętrznych pod numerami telefonów 74 8165 313, 74 8165 347 i 74 8165 357 oraz na e-mail: marta.ptasinska@zabkowiceslaskie.pl, danuta.wyskwarska@zabkowiceslaskie.pl, marta.syposz@zabkowiceslaskie.pl.
ms. / em24.pl
REKLAMA
REKLAMA