Straż Miejska Ząbkowic Śląskich rozpoczęła kontrolę ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość pod kątem złożonych deklaracji śmieciowych.
Strażnicy będą sprawdzać liczbę osób zamieszkujących dany lokal oraz czy zgadza się ona z tą, która została wpisana do deklaracji. Sprawdzane będzie także, czy mieszkańcy segregują odpady.
Kontrole obejmują również przedsiębiorców działających na terenie gminy Ząbkowice Śląskie. Strażnicy będą sprawdzać czy mają oni podpisane umowy na wywóz nieczystości.
Od 1 stycznia 2020 roku nastąpiła zmiana przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Od tego roku, niezłożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub podanie w niej niewłaściwych danych dotyczących ilości osób zamieszkałych nieruchomość, stanowi wykroczenie, które jest zagrożone karą grzywny nawet do 5 tys. zł.
em24.pl
Strażnicy miejscy sprawdzą, czy segregujesz śmieci i Twoją deklarację śmieciową. Kary? Do 5 tys. zł
2020-01-28 15:02:31
gość: ~jprdl
coraz gorzej
2020-01-28 15:08:24
gość: ~qw
ale szukają pieniedzy Boże w jakim ja beznadziejnym kraju zyje.. wszystko aby podgóre zrobić
2020-01-30 14:09:51
gość: ~123
@~qw
Dbanie o środowisko to według Ciebie robienie pod górę? Wyprowadź się do Niemiec to szybciutko karami nauczą Cię segregacji.
2020-01-28 15:20:39
gość: ~zabkowice
kolejny nieudolny pomysł burmistrza!!! ci straznicy nawet sami z siebie nie potrafia sprawdzic paru kominow w miescie z ktorych wieczorami idzie taki dym ze siekiere mozna zawiesic a co dopiero kontrole smieci no jakies jaja
2020-01-29 15:00:08
gość: ~123
@~zabkowice
Od sprawdzania kominow to chyba są kominiarze oni co najwyzej mogą zajrzeć ci do pieca
2020-01-28 15:27:20
gość: ~JJJ
A co zrobiła gmina żeby pomóc mieszkańcom przystosować się do nowej ustawy?
2020-01-28 15:53:29
gość: ~n76
@~JJJ
No jak to co, dużo! Dała komunikat i podniosła opłaty!
2020-01-31 20:40:44
gość: ~Piłat
@~n76
Opłaty pójdą na zapłatę 2mln zł. odszkodowania przedszkolu na Ziębickiej.Orzesz ku... nie chcieliście przekazać dofinansowań,gmina przegrała sprawę.... a mieszkańcy zapłacą
2020-01-29 09:05:37
gość: ~123
@~JJJ
Maj ci kupić kubły czy segregowac za Ciebie śmieci?
2020-01-28 15:27:53
gość: ~Ziębice
Niech sprawdza czy wszyscy tak wogole mają swój kubelek i czy płacą za śmieci tak poza tym,bo są pewne rodziny które wogole nie płacą nie mają kubła palą wszystko w piecu a inni muszą płacić.A czy kontrolę im się udadzą to się okaże...
2020-01-28 15:29:30
gość: ~RQR
A na jakiej podstawie będą wchodzić na moją posesję bez wyrażenia zgody? Wolność Tomku w swoim domku!
2020-01-29 07:25:37
gość: ~123
@~RQR
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach art.9u Prawo ochrony środowiska art. 379. oraz 380 Art. 225. § 1. Kodeksu Karnego i najważniejszy Art. 31 pkt 3 Konstytucji RP
2020-01-29 08:49:55
gość: ~Artur
@~123
Może tu też odpowiesz? Nikt nie mówi, że strażnik miejski nie ma prawa do kontroli. Ma, tylko w jakim zakresie? Łażenia po pokojach i sprawdzania ile w mieszkaniu osób przebywa? Jaka ustawa lub artykuł mówi o takim przypadku? Jak maja wyglądać KONKRETNIE te czynności? Gdy przyjdzie mój znajomy w odwiedziny i go u mnie "złapią" to tłumaczenie, że tu nie mieszka nic nie pomoże? ;) A gdy moja żona będzie na zakupach w czasie kontroli, to jej nie policzą? :))) Co za bzdura....!
2020-01-29 13:31:06
gość: ~mieszkaniec
bzdura
2020-01-28 15:30:17
gość: ~Gość
A jak niby będą kontrolować? Mogą grzecznie zamykać i zapytać ile osób mieszka. A właściciel grzecznie odpowie 1. Czy będą siedzieć dzień i noc u kogoś w mieszkaniu i to sprawdzać? Tylko wtedy każdy mus8 ich sam zaprosić. Jeśli chodzi o segregacje mamy worki podpisywać w blokach? Ale lepsze grzebanie w smieciach niż zlikwidowanie darmozjadów :)
2020-01-29 07:27:59
gość: ~123
@~Gość
W gminach w których nie ma strazy na kontrolę chodzą urzędnicy. Tak wynika z ustawy. Boją sie tylko ci, którzy są brudasami.
2020-01-29 08:48:06
gość: ~Artur
@~123
Nie odpowiedziałeś na pytanie Gościa... :)))
2020-01-29 09:09:42
gość: ~123
@~Artur
Na pewno nikt nikomu nie będzie chodził po mieszkaniu. Wydaje mi się, że rozpytanie sąsiadów więcej da niż pytanie kontrolowanego, ktory składa deklarację pod odpowiedzialnością karną. Wg art 10 tzw ustawy śmieciowej niezgodnosci lub niezlozenie deklaracji sa karalne podobnie jak i brak kubła
2020-01-29 09:25:21
gość: ~Artur
@~123
Więc wkleję i tu...
Jaką moc prawną będą miały "zeznania" sąsiadów przy ewentualnym nałożeniu mandatu? Czy będzie również organizowana konfrontacja w siedzibie straży miejskiej z sąsiadami, w przypadku różnicy w "zeznaniach" ?
2020-01-29 10:40:17
gość: ~123
@~Artur
Równiez odpowiedzialność karna ?
2020-01-29 11:18:15
gość: ~Artur
@~123
Bo somsiad powiedzioł? Bez zeznania do protokołu, bez podpisu?
2020-01-29 14:58:19
gość: ~123
@~Artur
Ustawa nakazuje sporządzać protokoły z kontroli
2020-01-29 15:12:34
gość: ~123
@~Artur
Kłaniają się art 379i380 ustawy prawo ochrony środowiska
2020-01-29 15:47:41
gość: ~Artur
@~123
Art 379 pkt3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
1)
wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 – na pozostały teren;
2)
przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności kontrolnych;
3)
żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego;
4)
żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających związek z problematyką kontroli.
Gdzie tu mowa o rozpytywaniu sąsiadów o ilość osób mieszkających u ciebie?
Jest mowa o możliwych czynnościach wykonywanych na terenie kontrolowanego obiektu, a nie o czynnościach wykonywanych w sąsiednim obiekcie.
A co do art.380, zwłaszcza pkt 2.
1. Z czynności kontrolnych kontrolujący sporządza protokół, którego jeden egzemplarz doręcza kierownikowi kontrolowanego podmiotu lub kontrolowanej osobie fizycznej.
2. Protokół podpisują kontrolujący oraz kierownik kontrolowanego podmiotu lub kontrolowana osoba fizyczna, którzy mogą wnieść do protokołu zastrzeżenia i uwagi wraz z uzasadnieniem.
3. W razie odmowy podpisania protokołu przez kierownika kontrolowanego podmiotu lub kontrolowaną osobę fizyczną kontrolujący umieszcza o tym wzmiankę w protokole, a odmawiający podpisu może, w terminie 7 dni, przedstawić swoje stanowisko na piśmie wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, staroście lub marszałkowi województwa.
Gdzie mowa o podpisie sąsiada, "obciążającego" cię ilością zamieszkałych w twoim domu osób?
2020-01-29 20:36:20
gość: ~Ekspres
@~Artur
A potem ten do którego można się odwołać poprosi o głosy
2020-01-30 07:18:57
gość: ~123
@~Artur
Na każdym protokole jest klauzula o odpowiedzialności karnej za mówienie nieprawdy, pod którą składa się podpis. Podobnie masz pod deklaracjami śmieciowymi. I za to ponosisz odpowiedzialność z kk
2020-01-30 08:49:46
gość: ~Artur
@~123
Piszesz nie w temacie... Tu dyskutujemy o twoim pomyśle: "Wydaje mi się, że rozpytanie sąsiadów więcej da niż pytanie kontrolowanego, ktory składa deklarację pod odpowiedzialnością karną."
2020-01-29 20:33:05
gość: ~Ekspres
@~123
A pytać mogą RODO nie będzie to żadnym dowodem
2020-01-28 15:44:58
gość: ~kiedyś fotograf
Bardzo dobra inicjatywa, najlepiej zacząć od wszystkich oburzonych komentujących na fejsbuku i tutaj w komentarzach :)
2020-01-28 15:59:49
gość: ~krysia
ja tam segreguje i serdecznie zapraszam panow straznikow
2020-01-28 16:19:36
gość: ~xxx
jak ludzie tumany to trzeba nasyłać kontrole, w innych krajach jakos segregują i sobie potrafią poradzic
2020-01-28 17:02:46
gość: ~Kartonik
@~xxx Do Polski sprowadzamy setki tysięcy ton śmieci z całego świata, kto je segreguje.
2020-01-28 22:33:21
gość: ~Malina
@~Kartonik
Kto je podpala? Spytałabym. Wiadomo, że ci co je sprowadzają.
2020-01-28 17:06:40
gość: ~oj
@~xxx
dokładnie! w każdym, normalnym, cywilizowanym kraju ludzie od lat segregują śmieci, bo rozumieją, że jest to niezbędne dla życia w czystym powietrzu, z czystą wodą! Tylko u nas nieroby i brudasy oczekujące, że GMINA naklei stosowne naklejki na kubły, albo je zakupi i będzie jeszcze za nich segregowała. Oczywiście normalni, harujący, płacący podatki zapłacą za wszystko za tę patologię!
2020-01-28 18:49:37
gość: ~Brawo Ty
@~oj
Brawo Ty
2020-02-04 12:26:33
gość: ~popieram
Jestem tego samego zdania.
2020-01-28 20:55:18
gość: ~qwertyuiop
Na początku proponuje sprawdzić domy urzędników i wszystkich będących w Ząbkowicach ponad prawem
2020-01-28 21:14:36
gość: ~autor
ciekawe jak sprawdzi się pomysł w Kamieńcu na oś.XXX-to-lecia,gdzie śmietnik będzie otwarty w godz.od 7-ej do 16-ej,a przy wejściu, będzie stał i sprawdzał,pracownik spółdzielni,bo w tej chwili to jest wielki armagedon,ciekawe jak to wypali
2020-01-28 22:34:34
gość: ~Malina
A kto sprawdzi owych strażników czy płacą podatki od swoich psów?
2020-01-28 22:55:05
gość: ~Lokator
Niech sprawdzą kto po południu lub rano podjeżdża samochodem i wyrzuca smieci przy TBS tam wolnoamerykanka sami nowobogadcy z wili
2020-01-30 09:17:07
gość: ~xxxx
@~Lokator
W ramach obywatelskiej współpracy załóż tam posterunek stały i pilnuj smietnikow
2020-01-29 03:56:46
gość: ~Pink
Chcieliście kaczora i pisiory, to macie, pińcet plus itp trzeba odbić. A to jeszcze nie koniec.
2020-01-29 07:08:38
gość: ~aaa
@~Pink
niestey szczera prawda
2020-01-29 07:37:09
gość: ~Prawda
@~Pink
Masz rację, nasz kochany jaruś.
2020-01-29 07:41:36
gość: ~3ORT
@~Pink
Wystarczy że będziesz segregował śmieci, platfusie pieczarkami i porostami obrośnięty.
2020-01-29 07:44:32
gość: ~Grzech
@~3ORT
Idź żulu przebadaj wątrobę od tych jaboli, boli jak się pisze o rodzinach pasożytów i patosków, chętnych na darowiznę.
2020-01-29 08:05:17
gość: ~3ORT
@~Grzech
"bUl" to jest komorowski, a pasożyt to jest całe państwo. Downie.
2020-01-29 08:12:53
gość: ~3ORT
@~3ORT
Grzech'u Schetyno
2020-01-29 08:14:55
gość: ~3ORT
@~3ORT
Donnaldziku Tusku, konfidencie i psie niemiecki merkelowej.
2020-01-29 07:34:13
gość: ~Fidel
Oczywiście minusy w ocenie wypowiedzi osoby która napisała o kaczorze i pisiorach, dają najpewniej nasze damy które do roboty się nie wezmą a pasożytują na 500plus, fajeczka browar i się żyje
2020-01-29 07:41:48
gość: ~Kamil
@~Fidel
Racja, mega patosy są za nimi bo 500, za kilkanaście lat świat się będzie z Polski śmiał, bo patoski będą się kocić bo 500 to sposób na życie, i po ulicach będą biegały same małe niedorozwojki
2020-01-29 13:40:52
gość: ~mieszkaniec
@~Kamil
niedorozwój to cie zrobił
2020-01-29 14:06:50
gość: ~Fidel
@~mieszkaniec
Nie tykam twoich rodziców, skoro ty ublizasz to powiedz o swojej jak za 50 targała kukurydzę
2020-01-30 10:20:02
gość: ~Wazne pytanie
A jesli do mojego kubla w ktorym segreguje np plastik ktos z przechodniow wrzuci butelke szklana? Mamy zamykac kubly jakims lancuchem czy co... Chore...
2020-01-30 10:41:56
gość: ~wazna odpoweidz
@~Wazne pytanie
Ustaw kubeł tak żeby nie było możliwości do niego wrzucenia tej butelki, albo kup kłódkę za 10 zł
2020-01-30 11:27:11
gość: ~Janek56
@~wazna odpoweidz
Ja robię inaczej obok rośnie lipa i to jest plus bo nie u każdego rosną drzewa. Kubeł mam schowany w konarach . Jak idę wyrzucać śmieci to biorę drabinę. Po co kłódki urwą i tylko straty. Tam żeby wrzucić trzeba mieć drabinę a nie każdy chodzi z drabiną. Spokój i elegancko posegregowane. Trzeba myśleć. Sąsiad zrobił inaczej kubeł stawia do góry dnem , no i otwórz a ile mocowania szukania wieka , tez dobre i sprawdzone.
2020-01-30 14:11:40
gość: ~Ktoś
Generalnie rzecz biorąc, Polacy to brudasy i tak sa postrzegani.Jak ktoś nie ma nic na sumieniu to dla czego ma się przejmować kontrolami?
2020-01-30 14:18:42
gość: ~Ola
@~Ktoś
Mówisz o sobie , bo ja się kompie raz w tygodniu
2020-01-30 14:58:06
gość: ~Ktos
@~Ola
Może źle to wyraziłem, chodziło mi tylko o śmiecenie.
2020-01-30 17:58:49
gość: ~Rumik
@~Ola
Kompie
2020-01-31 15:16:11
gość: ~Oleg
@~Rumik
Jak sie kompie bez ą czy sie nie wykompie :))))))))))))
2020-01-31 18:55:38
gość: ~Bulgotek
Ja się pytam kto odda za rachunki za wodę skoro przed wyrzucenie trzeba niektóre opakowania umyć?!
Prościej będzie wrzucać do zmieszanych...
2020-01-31 20:36:22
gość: ~Piłat
Proszę zainteresować się sprawą zatrucua 6 dzieci ze szkoły nr 3 na Żeromskiego dnia 28 stycznia 2020 nasze dzieci zjadły cukierki ze szkolnego sklepiku.Mam nadzieję,że sprawa nie będzie zamieciona pod dywan ,bo zatruciu uległ też syn pana Gancarza.Czekamy na wyjaśnienie od Policj ,która przyjechała do szkoły.
2020-02-01 16:00:39
gość: ~Kuba
Kurcze to oni nawet pisać i liczyć potrafią skubani chyba szkolenie przeszli ostatnio
2020-02-03 09:50:25
gość: ~Artur
Do którego pojemnika wyrzucić stara, dziurawą skarpetę?
2020-02-03 11:38:20
gość: ~xxxx
@~Artur
Zmieszane
2020-02-03 12:32:30
gość: ~Artur
@~xxxx
Tak myślałem... Więc ogromną, babciną puchową pierzynę i i dwie poduchy też? Ale.... nie wejdzie do przydzielonego woreczka.... i co? A jeszcze 2 wiaderka plastykowe mam z zaschniętą resztką farby emulsyjnej...To gdzie?
2020-02-04 12:48:56
gość: ~xxxx
ostatnio dodany post
@~Artur
Możesz zawieźć na pszok albo czekać na zbiórkę gabarytów
Google ci powie, że wiaderka z farbą, butle po piance montażowej również na pszok
2020-02-04 12:24:54
gość: ~w sumie to i dobrze
Skoro mamy jakoś zadbać o środowisko to niestety ktoś się tym musi zająć. Nie dość, że są tacy co w ogóle za śmieci nie płacą, to jeszcze są i tacy co udają, że zamiast sześć osób jest ich pięć w domu. Nie może być tak, że grupa uczciwych ludzi będzie sumiennie płaciła i segregowała śmieci a niektórzy będą się ślizgać i kombinować. Dbanie o środowisko to nasz wspólny obowiązek. Inaczej nic z tego nie będzie.
REKLAMA
REKLAMA