Wojciech Maj nie będzie kontrkandydatem Marcina Orzeszka w zbliżających się wyborach samorządowych. W walce o fotel burmistrza poprze natomiast Dariusza Jagiełę.
Oficjalnie poznaliśmy drugiego kandydata na szefa ząbkowickiego magistratu. Marcina Orzeszka, który rządzi gminą Ząbkowice Śląskie już drugą kadencję, zdetronizować będzie chciał Dariusz Jagieła. To 52-letni rolnik, mieszkaniec Zwróconej, w przeszłości przez osiem lat sołtys tejże wsi. Ukończył studia na Akademii Rolniczej we Wrocławiu w zakresie ekonomiki rolnictwa. Ma za sobą też studia podyplomowe dotyczące finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych z funduszy europejskich. W przeszłości pełnił funkcję Prezesa Izby Rolniczej na terenie ówczesnego województwa wałbrzyskiego. Od 1994 do 2007 roku uczestniczył w Społecznej Radzie Doradztwa Rolniczego przy Ministrze Rolnictwa, gdzie szczególnie skupiał się nad problematyką rozwiązań prawnych dla terenów górskich, podgórskich i zdegradowanych. Reprezentował polskich rolników na konferencji w Brukseli w 1997 roku, zorganizowanej dla krajów aspirujących do wstąpienia Unii Europejskiej.
Jak twierdzi, praca na gospodarce dała mu niezależność finansową. - Ja już nic nie muszę, ja po prostu chcę - mówi o swoim starcie w nadchodzących wyborach samorządowych. - Wspólnie z gronem bliskich mi ludzi, przy poparciu grupy polityków na szczeblu centralnym, uznaliśmy, że w Ząbkowicach Śląskich nadszedł czas na zmiany. Oficjalne ogłoszenie mojego startu w wyborach samorządowych miało nastąpić nieco poźniej, ale w związku z pojawiającymi się informacjami w lokalnych mediach i internecie, zostałem niejako zobligowany do potwierdzenia tych doniesień. Mogę więc oficjalnie stwierdzić: będę ubiegał się o fotel burmistrza Ząbkowic Śląskich - deklaruje Dariusz Jagieła. 52-latek zapewnił, że wkrótce przedstawi swój program wyborczy i zorganizuje spotkania z mieszkańcami.
W związku z oficjalną deklaracją Dariusza Jagieły ze startu w wyborach samorządowych zrezygnował aktualny wiceprzewodniczący rady miejskiej - Wojciech Maj. - Mamy podobne poglądy, to samo spojrzenie na wiele spraw. Dariusz Jagieła przekonał mnie, że jest dobrym kandydatem. Podczas naszych rozmów zobowiązał się do pracy nad zwiększeniem ilości dobrze płatnych miejsc pracy w Ząbkowicach Śląskich. Ma to być priorytet jego działań. Zgodziliśmy się, że tylko to może zatrzymać emigrację naszych dzieci i wnuków z miasta - rekomenduje kandydata Wojciech Maj.
Dariusz Jagieła jest żonaty. Ma trójkę dzieci. Na co dzień mieszka w Zwróconej, gdzie opiekuje się 90-letnimi już rodzicami, spędza czas z wnukiem i realizuje się zawodowo. W wolnych chwilach biega i chodzi po górach. Interesuje się historią Polski.
ms. / em24.pl
Dariusz Jagieła potwierdza: Będę ubiegał się o stanowisko burmistrza Ząbkowic Śląskich
2018-05-15 12:47:48
gość: ~kris
Brawo. Myślałem że będzie Maj, ale Jagiela bedzie raczej jeszcze lepszy!!!
2018-05-15 19:11:58
gość: ~Anty
To jest pod przykrywką Pis Widać gołym okiem że PiS boi się przegrać i szuka kogoś kto niby nie jest łączony z nimi.
Nie z nami takie numery
2018-05-22 02:27:34
gość: ~Succus
@~Anty
Pod przykrywką to startował zawsze orzech zawstydzony swoją PO? Teraz Schetyna pewnie karze mu startować otwarcie z partii macierzystej..ciekawe
2018-05-23 21:51:12
gość: ~sam
@~Anty
Prędzej Maj&Jagieła to przykrywka - ale PO.
Proweniencja tego pierwszego jest jasna jak słońce. Marcinek startował ze swojego komitetu zamiast legalnie z PO. A w/w kandydat najwyraźniej powołuje się na lokalnych popleczników (Maj, aktualny wiceprzewodniczący marcinowej rady miejskiej) : "Wspólnie z gronem bliskich mi ludzi, przy poparciu grupy polityków na szczeblu centralnym, uznaliśmy, że..." bez komentarza.
2018-05-24 14:40:24
gość: ~AntyNux
@~kris
WIADOMO, KAŻDY MOŻE DAĆ Z SIEBIE TYLKO TO CO MA W SOBIE NAJLEPSZE. PAN ORZESZEK MIAŁ NA TO CZAS I NIC JUŻ ŻADNYMI OBIETNICAMI NIE WSKÓRA. ROZUMIEM, ŻE PIERWSZA KADENCJA MA PRAWO BYĆ POTKNIĘCIEM BO NIKT NIE JEST IDEALNY, ALE W KOLEJNEJ KADENCJI
- TOTALNY BETON ZE STRONY BURMISTRZA NA WIELKIE I ALARMUJĄCE POTRZEBY ZAMIERAJĄCEGO MIASTA, NA TE MAŁE PRZYZIEMNE TEŻ. ILE WNIOSKÓW MUSI WPŁYNĄĆ ŻEBY DOCZEKAĆ SIĘ JAKIEJKOLWIEK ODPOWIEDZI? GMINA FAIRPLAY ISO SRISO?
W ZAMIAN ZA TO PERFEKCYJNE ZABIEGI PR - PARADOWANIE PRZED PAPARAZZI PRZY KAŻDEJ MOŻLIWEJ OKAZJI. W SUMIE BYCIE MODELEM TEŻ JEST TRUDNE, ALE ZA 12 000 CHYBA MOŻNA?
D R O D Z Y M I E S Z K A Ń C Y - T E G O D A L E J C H C E C I E ?
2018-05-24 18:25:08
gość: ~jna
@~kris
Oj, dajcie spokój! Nie rzucajcie mięsa. Wiadomo, że kolejna kadencja Orzeszka byłaby porażką. I tak jego głupie decyzje z basenem i nie tylko basenem - nie poskromione zresztą przez Was ząbkowiczanie - będą odbijać się w płaconych przez Was i wasze dzieci podatkach (jeśli tu wytrzymają przy takiej koniunkturze). Aspiracje mamy wszyscy, ale w Ząbkowicach wszystkiego mieć nie można. Zapłacicie za basen, na który i tak nie będzie was stać. Na pewno na ORZESZKA JUŻ NIE ZAGŁOSUJĘ!!! Każdy kandydat może naobiecywać. Ten obiecywał i czarował, wyszło więcej złego niż pożytku. Wybierajcie ludzi z doświadczeniem. Nie zgadzam się na bezsensowne bezmózgowe szastanie pieniędzmi publicznymi!!!
2018-05-24 18:25:39
gość: ~jna
@~kris
Oj, dajcie spokój! Nie rzucajcie mięsa. Wiadomo, że kolejna kadencja Orzeszka byłaby porażką. I tak jego głupie decyzje z basenem i nie tylko basenem - nie poskromione zresztą przez Was ząbkowiczanie - będą odbijać się w płaconych przez Was i wasze dzieci podatkach (jeśli tu wytrzymają przy takiej koniunkturze). Aspiracje mamy wszyscy, ale w Ząbkowicach wszystkiego mieć nie można. Zapłacicie za basen, na który i tak nie będzie was stać. Na pewno na ORZESZKA JUŻ NIE ZAGŁOSUJĘ!!! Każdy kandydat może naobiecywać. Ten obiecywał i czarował, wyszło więcej złego niż pożytku. Wybierajcie ludzi z doświadczeniem. Nie zgadzam się na bezsensowne bezmózgowe szastanie pieniędzmi publicznymi!!!
2018-05-28 11:29:44
gość: ~Pikachu
@~kris
A Orzeszek chyba zazdrości prezesowi i odgapia strategię sesese...centrum dowodzenia na Osiedlu Letnim, w cieniu tbsssów, a na pierwszy front J&M oraz reszta starego teatrzyku. Yeah! Marzenia nie do spełnienia. Game over PO
2018-05-15 12:49:29
gość: ~Ząbkowiczanin
W końcu jakaś porządna alternatywa. Dla mnie trochę anonimowy człowiek, ale skoro skumał się z Majem i mają podobną wizję, która mnie się podoba, to chyba warto rozważyć tą kandydaturę. Na pewno lepszy ktoś taki niż Unkas, Gawęda czy Barański, wielcy opozycjoniści, którzy nic od siebie nie dali oprócz krytyki władz. Ten Jagiełła to chociaż gdzieś rolników reprezentował, czyli 20-30 lat temu środowisko raczej biedaków
2018-05-15 12:52:05
gość: ~mdm
W końcu porządna deklaracja, a nie jakieś wrużenie z fusów. Maj, Kwiecień, Maj i tak naprawdę nic nie wiadomo było a do wyborów pół roku. Jak na moje to alternatywa dla Orzeszka słaba, takiego kokurenta to Orzeszek wciągnie nosem. Z dwojga złego wole Orzeszka niż PiSowca
2018-05-19 13:32:46
gość: ~polonista
@~mdm
Potrzebny ci słownik ortograficzny.Pplecam w języku polskim.
2018-05-15 12:59:51
gość: ~OOO
a to nie ta ekipa co szaleje w Olimpijskiej i zaczepia młode dziewczęta?
2018-05-15 13:12:45
gość: ~a co
@~OOO
Z wiatrakami ???
2018-05-16 11:05:36
gość: ~123456789
@~OOO
Jestem tam kelnerka i nigdy takiej sytuacji nie zauwazylam!
2018-05-18 23:06:00
gość: ~Stefan
A filmu z imprezy z gwozdziem nie krecilas?
2018-05-15 13:09:33
gość: ~Dzik
Niema szans z orzeszkiem . Ludzie widzą ile dobrego robi dla naszego miasta .lepiej niech zostanie sołtysem na drugą kadencję będzie szacować straty dla leśnictwa
2018-05-22 15:13:27
gość: ~Glu
@~Dzik
Czas zweryfikuje, demokratyczne wybory o tym stanowią. Żadne pokrzykiwanie za pomocą kciuków nie pomoże, choć każdy ma do tego prawo. Z chęcią poslucham na żywo na prelekcji p.Dariusza i innych kandydatów. Kto tym razem mimo wszystko wzbudzi zaufanie mieszkańców-zobaczymy. Głos za głos.
2018-05-15 14:17:49
gość: ~Mmm
Nie ma najmniejszych szans.Kandydat taki na siłe bo nikogo innego nie udało sie namowic.Szkoda tylko jego czasu i pieniędzy na kampanię.Nie ma co sie wysilać bo i tak nie wygra z obecnym burmistrzem.Lepszego nigdy nie było i nie będzie!
2018-05-15 14:33:19
gość: ~Suchar
@~Mmm
Lepszy Jagieła, niż Orzeszek lubujący się w facetach.
2018-05-15 15:32:25
gość: ~xxxx
@~Suchar
Spałeś z nim, że jesteś w temacie?
2018-05-15 15:40:16
gość: ~Suchr
@~xxxx
Jak ktoś tyle lat baby nie ma, a księdzem też nie jest... Sama się myśl pojawia ;) I z góry mówię ze nic nie mam do takich. A może nawet gdyby się przyznał to i mój głos by dostał
2018-05-16 14:04:13
gość: ~Anty
Czas najwyższy takich baranów jak Ty wykasować z możliwości pisania publicznie takich głupot.
2018-05-23 13:55:11
gość: ~nikt
@~Suchr
to, że ktos nie chce sie deklarować o niczym jeszcze nie świadczy
2018-05-22 02:23:01
gość: ~Baba
@~Suchar
Wybierzcie kandydatkę zamiast kandydata i problem gejostwa na 1Maja 15 macie rozwiązany definitywnie i ostatecznie.
2018-05-22 17:44:37
gość: ~Zaz
@~Mmm
Nie strasz, nie strasz bo się zes**** krowa która dużo ryczy mało mleka daje, co po ośmiu latach znakomicie widać.
2018-05-15 14:26:05
gość: ~Henio
Dlaczego nagle ten Pan teraz sie pokazuje? Jakos do tej pory niezbyt interesowal sie losami Ząbkowic? Nigdy to nazwisko nawet nie obilo mi sie o uszy.Jak takiemu zaufac?
2018-05-15 14:43:29
gość: ~ząbkowiczanin
@~Henio
Może wiesz co robił Orzeszek zanim został burmistrzem też go nie znałem a teraz proszę celebryta
2018-05-15 14:45:23
gość: ~zzz
@~Henio
Bo nie mieli kogo dać i wystawili kogoś kto nawet przegrałby wybory na sołtysa. Brak pojęcia o gospodarce. Ciekawi mnie jak ogłosi walkę z bezrobociem, pewnie zatrudni w swoim gospodarstwie ze dwie osoby, najlepiej z Ukrainy, normalnie paranoja.
2018-05-15 14:37:14
gość: ~mlody
Panie po co pan startujesz....Orzeszek bedzie mial wiecej glosow niz wszyscy kandydaci razem i wygra w pierwszej turze....mam nadzieje ze wystartuje tez Unkas ktory znow bedzie opowiadal jak to gmina powinna produkowac swoje wyroby i na tym zarabiac :) :) :) mam nadzieje ze nie zawiedzie mnie i zglosi swoj akces
2018-05-15 15:01:38
gość: ~mieszkaniec
Orzeszek duzo zrobil dla miasta dotychczas najlepszy burmistrz jaki tu byl
2018-05-15 15:01:49
gość: ~mieszkaniec
Orzeszek duzo zrobil dla miasta dotychczas najlepszy burmistrz jaki tu byl
2018-05-22 00:31:54
gość: ~Za co to
@~mieszkaniec
Tak, pracują w amazonach, lg i innych dziadostwach, miło zaczynają dzień o 3 w nocy by później wrócić do rodzinnych marketowic, zostawić np.w portugalskiej pierdonce pieniądze, żeby było taniej i starczyło do pierwszego, i na podatki i na opłaty. Na odkładanie kasy nie ma raczej szans ale przecież niedługo będzie kolejna "darmowa" impreza na zamku, fajerwerki, kiełbasa wyborcza, wesoły jarmark! Sumując koszty kilkunastu takich priorytetowych sztandarowych imprez a mielibyśmy np. mniej obskórny basen letni, należycie utrzymane planty zamkowe, place zabaw, komunikację dla osób starszych i dziadostwa wyzierającego w podwórkach po wszystkich kątach. Ale przecież głos oddany przez zadowolonego żula po imprezie znaczy tyle samo co głos zabkowickiego magistra z amazona czy wpływowego samorządowca. Idźcie na wybory. Burmistrz ma pracować dla Was a nie Wy dla niego.
2018-05-22 00:46:19
gość: ~Dixi
@~Za co to
No cale szczęście, że stare ale jare boisko szkolne z czasow PRL jest przy zamku i tym samym teren utwardzony pod ustawienie sceny :/ dla pierwszych rzędów publicznosci
2018-05-15 15:10:03
gość: ~DZA
No a gdzie kandydat na fotel - Gwoźdź?
2018-05-15 15:45:27
gość: ~xxx
@~DZA
Gwóźdź powiedział, że za 10 tys. miesięcznie to nawet do rozmów nie siada, bo w Uzdrowiskach tyle to miał za tydzień pracy. Zarobiony już jest i odpoczywa, śmiejąc się z tych co tyrają za 2-3 tysiące. Tyle on dostaje miesięcznie w powiecie i odkłada na konto żeby później przekazać potomkom
2018-05-15 16:57:45
gość: ~olo
@~xxx to nie prawda, że śmieje się z kogokolwiek chyba że z głupoty mitomanów :) i bajkopisarzy. Radny w powiecie 2-3 tysiące super, to starosta chyba z 50tys? a burmistrz 40tys ? Ludzie ogarnijcie się :)
2018-05-23 22:05:20
gość: ~sam
@~olo
no ale 10 koła za myjnię przy sądzie i inne tam kieszonkowe to geschefciarski móżdżek zgarnia. Tu skubnie, tam wściubi, gdzieś się wślizgnie i interes kwitnie. Teraz już w innych barwach.
2018-05-23 22:06:21
gość: ~sam
@~olo
no ale 10 koła za myjnię przy sądzie i inne tam kieszonkowe to geschefciarski móżdżek zgarnia. Tu skubnie, tam wściubi, gdzieś się wślizgnie i interes kwitnie. Teraz już w innych barwach.
2018-05-15 22:31:40
gość: ~kkk
@~xxx
Gwóżdż to się nadaje do bicia piany a z uzdrowisk i tak go wyrzucili bo się po prostu nie nadawał.
2018-05-22 14:55:34
gość: ~Kkk
@~DZA
Oj...zbuczała mineralna nie posłużyła ojjj
2018-05-15 16:53:35
gość: ~Baca
Dobry kandydat , Darek trzymam kciuki , a do wszystkich przeciwników Orzeszka jedna prośba : : zjednoczcie siły ! W Ząbkowicach nie potrzeba festynów i imprez za 200 tysięcy ! Potrzeba miejsc pracy i godnego życia !
2018-05-15 17:49:40
gość: ~go
Marcin Orzeszek kontra Dariusz Jagieła - pojedynek z wiadomą wygraną - Dario - trzymaj się!
2018-05-15 19:09:16
gość: ~Jani
@~go
Następny się skompromituje jak Tkaczonek czy Unkas - narobili hałasu jakie to mają reformy w oczach a głosów jak na lekarstwo. A sprytny Maj wystawia mięso armatnie żeby się nie ośmieszyć...eehhh polityka...
2018-05-22 02:06:54
gość: ~Fafik
@~Jani
Zasada, że nic w przyrodzie nie ginie. Zwykła solidarność plemników, zasada uników. Na kogo trafi na tego bęc tra la la.
2018-05-15 19:11:03
gość: ~Halina
Obecny BURMISTRZ jest NAJLEPSZY i żaden kandydat nie dorasta mu do pięt, i nic tego nie zmieni nawet, te wasze głupie koszały-opały!
2018-05-22 02:09:15
gość: ~Malina
@~Halina
To mowiłem ja, Jarząbek
2018-05-23 22:21:49
gość: ~jack
@~Halina
jeszcze nie wyklarowali się wszyscy kandydaci więc zakładanie z góry, że nikt nie dorasta mu do pięt to jujkowe brednie...maskotka z fanklubu?
2018-05-15 17:49:54
gość: ~takprawda
Orzeszek zrobił swoje, może odejść - czas na zmianę
2018-05-15 17:51:30
gość: ~kfc
Jagieła, Jagieła - bierz się do pracy, czasu mało i szansa nie powtórzy się
2018-05-15 17:52:29
gość: ~mati71
Nieudaczny burmistrz musi odejść
2018-05-15 17:53:00
gość: ~spakowany
@~mati71
Burmistrz Pożyczka już się pakuje i zostawia tylko długi :(((
2018-05-15 19:04:35
gość: ~Zorin
@~spakowany
Podziękuj za zadłużenie Kotowiczowi i jego ekipie.
2018-05-15 20:33:55
gość: ~Pol
@~spakowany
Tylko długi? jeszcze kilkanaście jak nie kilkadziesiąt wyremontowanych ulic, miejsce w żłobku i przedszkolu dla każdego (w tak sławionym dzierżoniowie nie jest to takie oczywiste), drogi na wsiach, nowe osiedle koło ziębickiej i wiele innych - ale tak to jest, jak czyjeś sukcesy bolą i argumentów brak to się pisze populistyczne bzdury. Co by jednak nie gadać, zdecydowana większość mieszkańców jest normalna, umieją oddzielić te brednie i widzą co i jak się dzieje w ząbkowicach.
2018-05-15 18:46:22
gość: ~Halina
Puste slogany wygłasza ciągle ten sam impertynent- co minutę albo trzy. Na szczęście każdy ma głos i zadecyduje w nadchodzących wyborach, a nie tylko jedna osoba, która tak zapalczywie udziela się w komentarzach Expresu-miejskiego. Wystarczy popatrzeć na nasze miasto a odpowiedź nasunie się sama że obecny burmistrz jest naprawdę dobrym gospodarzem!
2018-05-15 18:00:40
gość: ~inzynierka
Pływalnia ruszyła, długi rosną, pracy nie przybywa, kolesie mają robotęm miasto umiera, a Orzeszek na posła chce iść
2018-05-15 18:55:49
gość: ~Mateuss
@~inzynierka
Oddaj potrzebującym 500+ i idź do uczciwej pracy a miasto rozkwitnie - bo będą podatki a kolejny darmozjad nie będzie żył na garnuszek państwa....
2018-05-21 22:27:57
gość: ~Ke
A jakie on pojęcie ma o życiu? Cmok w rączkę i
Wręczanie giftów po przedszkolach szkołach i uniwersytetach trzeciego wieku za pieniądze podatników to jego jedyny kontakt z mieszkańcami.Wazelina i mydlenie oczu. W przypadku gdy coś się pali,zawala, przychodzi katastrofa pogodowa to kto jest na miejscu awarii i ogarnia sytuację kryzysową z ludźmi? Dość już tego włodarza.
2018-05-22 01:46:06
gość: ~Już po PO
@~Ke
Perlisty uśmiech spraw nie zalatwi. Wiadomo on ma ludzi od roboty, sam się nie skala mało medialnymi obowiązkami. Taki dozgonnie oddany mieszkańcom, że własnego życia nie ma jak poukładać do tej pory. Oby jakieś nerwice natręctw go nie dopadły z tej przeterminowanej kawalerki.
2018-05-15 18:03:24
gość: ~AnKa81
Jestem rozczarowana Panie Orzeszek, tyle obietnic, tyle uśmiechów, a mieszkania ciągle nie mam
2018-05-15 20:30:29
gość: ~Pol
@~AnKa81
Ja na wkład własny do kredytu na mieszkanie zbierałem jakieś 6 lat. Teraz mam jeszcze na głowie kredyt oprócz rodziny 4-osobowej. W życiu trzeba brać sprawy w swoje ręce, a nie zwalać swoje trudne sytuacje i niepowodzenia na innych.
2018-05-15 21:28:18
gość: ~Mimi
@~AnKa81 że niby się należy??? A co to? Burmistrz jest zobowiązany dawać mieszkania każdemu? Do roboty i tyle w temacie nierobie
2018-05-17 16:31:46
gość: ~zebol
@~AnKa81
nie licz na ochłapy tylko czas brac sie do roboty i kupic za własne pieniadze a nie rece do panstwa wyciagać
2018-05-22 15:31:03
gość: ~Wiki
@~AnKa81
Marcin mobilizuje się do realizacji obietnic socjalnych dopiero wtedy, kiedy np. uparcie oraz systematycznie zaczyna go odwiedzać jakiś "zapachowy". Trudno przy takim oddychać a co dopiero uścisnąć pojednawczo takiemu rękę blehhhh. Jest jednak skuteczny-a nie tak jak uczciwy podatnik :/ będzie pan zadowolony
2018-05-24 13:08:42
gość: ~NIKT
@~AnKa81
KUP SOBIE WEŹ KRESYT ZAP.... J 30 LAT I BEDZIESZ MIEĆ JAK INNI
2018-05-15 18:04:43
gość: ~kler
Ani Mądry, ani ten drugi nue pomogą, Marcin - zawijaj się
2018-05-15 19:26:27
gość: ~Qkier
Ogłosić start to może i klozetowa puste slogany
2018-05-15 19:32:33
gość: ~Regionalista
To Figzal nie kandyduje?
2018-05-15 19:33:15
gość: ~Ja3
Ludzie to nie ameby, wybiorą jednego słusznego kandydata - Marcina Orzeszka. Nieważne czy konkurencja byłby Maj, Jagieła czy inny Bolesław Chrobry albo jego wnuczki prawnuczek.
2018-05-15 20:42:35
gość: ~lol
Urzędniki, którym ten śmieszny burtmistrz załatwił pracę pierdzą w stołki i komentują. Panie Darku niech się Pan nie zraża tą bandą klakierów.
2018-05-15 20:42:57
gość: ~moni
Darek powodzenia :)
2018-05-15 20:43:17
gość: ~budzetowy
Nie znam Pana ale widać, że wylał się na pana hejt ludzi orzeszka a to może tylko znaczyć, że się pana boją :D
2018-05-15 20:44:38
gość: ~TOR
Panie Jagieła moje gratulacje, trzeba mieć jaja żeby stanąć do walki z tą orzeszkową sitwą co najlepiej widać po tych komentarzach
2018-05-15 20:54:02
gość: ~RuPi
@~TOR
Darek walcz dzielnie, trzeba skruszyć ten ząbkowicki beton
2018-05-15 20:47:04
gość: ~Marcin
Panie Darku da Pan radę
2018-05-15 20:59:16
gość: ~kamileK
Orzeszek to najlepszy burmistrz w historii miasta, trzeba zniszczyć tego wieśniaka który się chce z nim mierzyć. Debilu nie jesteś godzieć naszemy panu burmistrzowi butów szorować chamie ze Zwróconej
2018-05-15 20:59:37
gość: ~Oli88
Ludzie dajmy szansę człowiekowi, pan Dariusz wygląda na zwykłego mieszkańca naszej Gminy, po co ten hejt???
2018-05-15 21:00:03
gość: ~Wiola i Rafał
Darek powodzenia, będziesz dobrym burmistrzem dla Ząbkowic :)
2018-05-15 21:01:33
gość: ~MartynaT
To chyba dobrze że startuje ktoś poza Orzeszkiem nieudacznikiem życiowym. Mamy przecież demokrację
2018-05-15 21:02:33
gość: ~KCIUKI
Darek trzymaj się bracie i wyczyść to ząbkowickie bagno
2018-05-15 21:10:51
gość: ~kkk
W Ząbkowicach burmistrzem powinna zostać kobieta, stawiam Iwonę Albin, będzie najlepszym kandydatem!!! To jest prawdziwy menager!!!
2018-05-15 22:24:49
gość: ~Puk puk
@~kkk
Ty chyba po jakiś, mocnych prochach jesteś! Jak pracowała w Ząbkowicach to nic nie robiła, fałsz, intrygi, nie była w stanie załatwić najprostszej sprawy. Broń Panie Boże!
2018-05-22 01:01:16
gość: ~Belzebub
@~Puk puk
Jak mogla załatwić kiedy miała związane ręce, a wyglodniałe piranie z zaplecza orzeszkowego tylko ostrzyly sobie zęby na każdej próbie ingerencji w system?
2018-05-15 22:41:41
gość: ~GG
@~kkk
Iwona Aibin - kobieta z pasją :D Dobrze, że Orzeszek znalazł sposób jak się jej pozbyć i wcisnął ją do Stoszowic, bo atmosferę w urzędzie psuła, uważała się za nie wiadomo kogo, a w rzeczywistości proste sprawy ją przerastały ;-)
2018-05-22 01:25:27
gość: ~Nick
@~GG
To prawda, wydaje się wyniosła. Czasami proste rzucenie fajek jest trudne. Wolę chłodne ale zdrowe relacje niż atmosferę złudnego szczęścia w gronie tych dupowłazów, którzy wzajemnie utopiliby się w łyżce wody, żeby znaleźć się na pozycji bardziej uprzywilejowanej u MO. Jak wiesc gminna niesie i internety informują większość pracowników naszego urzędu i spółek gminnych pracuje ku chwale ojczyzny z tylko dzięki namaszczeniu przez burmistrza. Sami swoi, castingi to pro forma. Sekretarz jako osoba bezpartyjna jak zwykle zbiera w pierwszej kolejności.
2018-05-23 22:39:05
gość: ~ruda
@~GG
Hehe, patrzyła na ręce i goniła do roboty? A jaka ta atmosfera w urzędzie miałaby być? A biuro to catwalk czy co? A może za krótki kwadrans na kawę lub co tam chcecie. Posmakujcie samozatrudnienia, polecam. Nikt nad wami nie będzie wtedy stał i organizował pracy. Wtedy, jak mówi klasyk: jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz. I nie ma na kogo zgonić, co najgorsze ehhh...
2018-05-16 10:02:26
gość: ~NN
@~kkk
Aibinowa to zamiast myśleć o ciepłej posadce burmistrza na ktorą nie ma szans to niech lepiej zajmie sie utrzymanie stanowika w stoszowicach bo chodza sluchy ze jak na poczatku gancarz ja wychwalal tak teraz za pleckami ją obgaduje
2018-05-15 22:36:09
gość: ~Pol
Jak tak patrzę to coś mi się przypomina... mianowicie rok 2014, kiedy to pani Tkaczonek miała poparcie w komentarzach na poziomie min 90%. Jak się skończyło? 3%?
To trochę tak jak pan Jagiela teraz...
2018-05-15 22:40:06
gość: ~CIEKAWY
Jedna sprawa jest ciekawa, dlaczego w całym życiorysie pana Jagiełły brak jest informacji że był sekretarzem w gminie Dzierżoniów,a wydaje mi si że był chyba że zbieżność nazwisk. A MOŻE NIE MA SIĘ CZYM CHWALIĆ.
2018-05-15 23:36:07
gość: ~Starszak
W poprzednich wyborach głosowałem na Orzeszka, ale wszyscy w rodzinie widzimy, że on już się wyczerpał. Powinien spróbować czegoś nowego. Gmina aż obrosła w układy i układziki. Basen? Kto w nim będzie pływał jeśli koszt biletu za godzinę wyniesie 59 zł? Darka znam od 30 lat. To gość z mega konsekwencją, ma spore biznesowe doświadczenie, jeśli ściągnie to poważnego inwestora głosuje w ciemno, a wiem ze ma zaplecze. Darku - powalcz trochę o nasze rodzinne strony.
2018-05-16 10:47:40
gość: ~xxx
@~Starszak
A jakie ma biznesowe doświadczenie, tak z ciekawości
2018-05-22 21:56:53
gość: ~Wicher
@~Starszak
"To gość z mega konsekwencją"- jak np. przy wiatrakach?
2018-05-15 23:52:19
gość: ~Karina
Panie Darku - z Zabkowic w poszukiwaniu pracy musiałam wyjechać 4 lata temu. Zaraz po ukończeniu szkoły zawodowej, a później policealnej. Najpierw praca we Wrocławiu, a później szybki wyjazd do Niemiec. Bardzo chciałabym wrócić do domu i na miejscu stworzyć dom dla moich dzieci. Marzę o życiu w małej miejscowości - naszych Ząbkowicach. Proszę zostawić wszystkie plany i skupić się na lokalnej przedsiębiorczości. Z pewnością zyska Pan przychylność wyborców, a ja sama przekonam kilku Ząbkowiczan. Znamy się z środowiska, w którym bardzo Pana cenią. Liczę, że Pan nie zawiedzie. Trzymam kciuki i do zobaczenia wkrótce mam nadzieje :)
2018-05-16 10:47:57
gość: ~Mieszkaniec
No to Danka jak zwykle się nie sPISała. No ale jakie władze tacy kandydaci, czyli Marcin Orzeszek spokojnie 3 kadencję będzie burmistrzem.
2018-05-22 22:16:52
gość: ~Ch
@~Mieszkaniec
Trzeba mieć doświadczenie stalowe nerwy lub jak kto woli cojones, żeby powymiatać cały bajzel po platformerskiej patchworkowej sitwy postkomunistycznych lamusów. Ktoś kto wygra stołek będzie mógł poczuć się jak saper.
2018-05-16 11:08:43
gość: ~WBZ
tylko Stanisław Moderski może być SUPER burmistrzem, niczym CHUCK NORRIS wszech wiedzący, kompetentny a te wywiady w lokalnych wiadomościach to poezja wiedzy i kompetencji, tylko Stanisław i nikt więcej może być dobrym burmistrzem Ząbkowic Śl.
2018-05-16 11:28:47
gość: ~Czytelnik
@~WBZ
Bardzo dobrze może w końcu coś się naprawdę zmieni a co zrobił dotychczas burmistrz, imprezy dla patalogi i długi ja nie widzę nic dobrego i zmian jakichkolwiek
2018-06-01 20:04:22
gość: ~grzech
chyba w poprzedniej firmie u wuja sama
2018-05-16 12:01:57
gość: ~Franciszek Gawęda
Ogromnie zostało zaskoczone środowisko Platformy Obywatelskiej, której Przewodniczącym Powiatowym jest burmistrz Ząbkowic Śląskich Marcin Orzeszek i który zapewne będzie startował pod szyldem tej partii w nadchodzących wyborach samorządowych - bo dlaczego ma być inaczej?.
Zaskoczyła ich kandydatura Dariusza Jagieły, osoby wykształconej, inteligentnej i nade wszystko skromnej wzbudzając w tym środowisku instynkt samozachowawczy stąd i nie dziwota, że w samoobronie będą podejmowane tego typu działania jw. hejt, obrażanie, kłamanie, lukrowanie rzeczywistości, jazdy „bez trzymanki” po nim jak i jego rodzinie. Skądś to znam. Mam jednak nadzieję, że Dariusz Jagieła jest również twardym człowiekiem i da sobie z tym radę.
A teraz to ja oczekuję na falę hejtu. Ruszajcie! Do boju! Może uda mi się tym samym troszeczkę odciążyć nowego kandydata, który zapewne nie spodziewał się, że tak to może funkcjonować. Oj może, może. Z tym, że jak to ładnie zostało ujęte w wywiadzie Pan nic nie musi w odróżnieniu od nich Pan chce!
2018-05-16 12:21:53
gość: ~Ciekawy
@~Franciszek Gawęda
Panie Gawęda, o ile Pan to Pan, startuje Pan czy będzie prowadził Pan kampanię Jagiele?
2018-05-16 12:24:00
gość: ~Franciszek Gawęda
@~Ciekawy Ciekawe pytanie? Myślę, że Pan Jagieła sam sobie doskonale da radę
2018-05-16 12:39:50
gość: ~Buba
@~Franciszek Gawęda
A ten Maj co zrezygnował to brat tego co Orzeszek dał posadzkę prezesa w tną
2018-05-16 12:42:36
gość: ~T4
@~Buba
Masz na myśli tbees tak to już wiesz wszystko
2018-05-16 13:00:20
gość: ~Franciszek Gawęda
@~Buba A co ja ma do tego?
2018-05-16 16:24:22
gość: ~NiekrytyKrytyk
@~Franciszek Gawęda
Panie Franciszku, dlaczego zrezygnował Pan z funkcji bycia radnym, a nagle po tym uaktywnił sie Pan na portalach społecznościowych? Dlaczego wcześniej był Pan osoba anonimowa dla wielu zabkowiczan? Czytam relacje z sesji na portalach i widziałem, ze zazwyczaj był Pan przeciwny, ale na portalach próżno było szukać dlaczego. Orzeszek wysmarował Panu opinię głupka i taka szła fama, jednak odkąd śledzę Pana informacje dodawane na portalach społecznościowych to nie ukrywam, ze ma Pan trafne spostrzeżenia. Skąd zatem decyzja o rezygnacji z funkcji radnego?
2018-05-17 11:31:32
gość: ~Franciszek Gawęda
@~NiekrytyKrytyk Przede wszystkim dziękuję że poświęcił Pan czas, żeby poznać fakty i zweryfikować przyklejane niesprawiedliwie do mnie etykiety. Niestety nie będę w stanie w możliwie skondensowanej formie na te pytania odpowiedzieć. Ale spróbuję maksymalnie je skrócić.
Moja decyzja o zrzeczeniu się mandatu wynikła z sumy zdarzeń osobistych, zawodowych i społecznych jakie miały miejsce w ciągu ostatnich lat, mających swoje źródło w wykonywaniu przeze mnie obowiązków radnego. Sprawy te splotły się ze sobą i doprowadziły między innymi do tego, że przez 2,5 roku zostałem pozbawiony możliwości wykonywania pracy, choć były możliwości prawne, abym ją świadczył.
Wcześniej miały miejsce dwa bandyckie napady na mnie i moją rodzinę, które zgodnie z ustaleniami Policji, narażały nas na utratę zdrowia lub życia. Innym razem Przewodniczący Rady Miejskiej Andrzej Dominik bezpodstawnie zarzucił mi przestępstwo skarbowe donosząc do wszelkich możliwych służb, od prokuratur wszystkich szczebli po urząd skarbowy, w celu zdyskredytowania mnie w środowisku, że jakoby oszukałem skarb państwa na kwotę 50 zł.
To tylko nieliczne zdarzenia, jakie mnie spotkały, a były one bez żadnej wątpliwości pokłosiem mojej działalności społecznej związanej z otwartą krytyką nieprawidłowości. Trudno w świetle dotychczasowych zdarzeń nie odnieść wrażenia, że działo się tak celowo.
Ponadto, w pewnym momencie w mojej działalności jako radnego poczułem, że Rada Miejska zachowuje się jak marionetka w rękach ukrytego reżysera i gra odgórnie wyznaczoną jej rolę na scenie ogromnego teatru. Dobitnie pokazała to sesja absolutoryjna w czerwcu 2017 roku. Pomimo wskazania przeze mnie szczegółowej argumentacji oceny wykonania budżetu (a właściwie jego nie wykonania) za 2016 rok w całości obnażającej zły sposób zarządzania, wynik głosowania był taki, że byłem jedynym radnym, który głosował przeciwko udzieleniu absolutorium. Oczywiście odbyło się to przy okazaniu mi pełnej bezrefleksyjnej dezaprobaty przez sympatyzujących z burmistrzem radnych oraz osób uczestniczących w sesji jako tzw. publiczność
Można zapoznać się z całością mojego wystąpienia absolutoryjnego. na stronach internetowych https://www.facebook.com/franciszek.gaweda, https://twitter.com/FgawedaGaweda/with_replies
Po pewnym czasie światło dzienne ujrzały dane w pełni potwierdzające to co przedstawiłem w swoim wystąpieniu jw., a niektóre z nich były nawet jeszcze bardziej porażające, jak te dotyczące poziomu bezrobocia, czy wyniki badań PAN dotyczące skrajnie złej sytuacji społeczno-gospodarczej Ząbkowic Śląskich, której towarzyszy: stałe powiększające się zadłużenie, poziom dochodów na 1 –go mieszkańca niższe niż np. w Ciepłowodach, Bardzie, Kamieńcu. A do tego niegospodarność; „przejadanie” środków finansowych gminy, lukrowanie rzeczywistości jak, np. tej związanej z ruchem turystycznym w Ząbkowicach Śląskich, podczas gdy Zamek rewitalizowany jest z suporeksu, betonu, plastikowych okien i jakby było mało obrasta go prawie 0,5 m trawa miedzy jego murami a ogrodzeniem z siatki. Trzeba przyznać, że to ciekawe kryteria, aby Zamek znalazł się na Europejskim Szlaku Zamków i Pałaców. Park im Sybiraków - powiem tylko tyle – na jego widok jeden ze znanych w Europie poetów zareagował tak - „ukamienowana zieleń w okowach żelaza”. Jakość i estetyka wykonywanych inwestycji nie są w stanie zachęcić do odwiedzania naszego miasta. I dalej. Brak merytorycznych dyskusji w radzie i bezkrytyczne przyjmowanie uchwał przez radnych. Pogłębianie sytuacji, że praca stała się narzędziem zastraszania, kolesiostwa, nepotyzmu (ogólnie pojętej korupcji). Nie wspominając już o tym, że dwukrotnie próbowano pozbyć się mnie z funkcji radnego.
Mając to wszystko na uwadze zrobiłem więc to, co powinienem zrobić wobec inercji, w jakiej znajduje się Rada Miejska obecnej kadencji i zrzekłem się mandatu radnego. Nie chciałem dłużej firmować swoją obecnością w radzie tak wątpliwego co do celowości i gospodarności zarządzania majątkiem (w tym gruntami i finansami) naszej Gminy. Poza tym przez lata pracy na rzecz społeczności naszej gminy zawsze kierowałem się przekonaniem, że należy samodzielnie i rzetelnie wyrażać opinie czy wnioski. A w tej kadencji wyjątkowo niezależność i różnice zdań przestały być postrzegane przez radę miejską i burmistrza jako wartości demokratyczne, a stały się wyłącznie powodem do personalnych ataków.
Za przykład niech posłuży to, że nie dane mi było normalnie odejść z życia samorządu. Nawet wówczas, kiedy zrezygnowałem z mandatu radnego nie dano mi spokoju. Pomimo upływu kilkunastu dni od daty wygaśnięcia mojego mandatu oraz zgłoszenia przeze mnie gotowości do pracy przez miesiąc nie byłem przywrócony do pracy. Po czym dopuszczono mnie do pracy, ale jak się okazało w celu jej wypowiedzenia, które notabene nastąpiło z rażącym naruszeniem prawa. To wszystko świadczy to o tym z jak zawistnymi ludźmi u sterów naszej gminy mamy do czynienia.
Pyta Pan o to, dlaczego o moich działaniach próżno było przeczytać w mediach. Zdecydowana większość lokalnych mediów korzysta z finansów publicznych gminy. A kto będzie kąsał rękę która karmi?. A jak sam Pan stwierdził „Orzeszek wysmarował mi opinie głupka i taka szła fama”. to również spowodowało, że nikt nie odważył się ze mną porozmawiać, poznać dowody. Kto się będzie wychylał, gdy nie będzie to miłe dla sponsora za publiczne pieniądze?
Doszło nawet do tego, że ludzie pomimo tego, że niepodważalnie podawane są np. dane z Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące np. bezrobocia w naszej Gminie na poziomie 20,1 % , i tak stwierdzą, że to nieprawda bo Burmistrz powiedział, że to 7%. Jak z takimi argumentami można dyskutować? Ludzie nie chcą tego nawet weryfikować u źródła. Proszę zauważyć (i ew., zrobić sobie taki eksperyment) zapytać kogokolwiek o mnie. Jaka będzie odpowiedź – doskonale Pan wie, a gdy kontynuując rozmowę zapyta Pan o szczegóły np. przeciwko czemu i z jakiego powodu był F.Gawęda? - gwarantuję, że odpowiedź nastręczy im wiele problemów.
Do powrotu, a właściwie do podjęcia prób stworzenia uwarunkowań dla młodych ludzi, dla których oprócz rozrywki ważne są w większym stopniu takie wartości jak praca, mieszkanie, rodzina namówiły mnie również osoby, które chcą dla siebie i swoich rodzin zmieniać Ząbkowice Śl. faktycznie na lepsze. Osoby te nie chcą wyjeżdżać z Ząbkowic, nie chcą pracować w Amazonie i innych firmach pod Wrocławiem kosztem życia rodzinnego (poza domem do 12 godzin dziennie). Wyraziłem więc zgodę, zdając sobie sprawę, że będę się spotykał z lawiną hejtu graniczącą z nienawiścią, bezpodstawnym oskarżaniem o to czy o tamto, atakowaniem rodziny, świadomie tworzonej złej atmosfery wokół mnie – wynikających również i z tego, że posiadają oni wiedzę wynikającej z doświadczenia, że nikt w Ząbkowicach nawet nie będzie dochodził prawdy rzeczywistej.
W każdym razie mam nadzieję, że poprzez wybory samorządowe w 2018 roku nastąpi nowe otwarcie dla naszej Gminy.
Jeżeli wyraża Pan zainteresowanie głębszym poznaniem spraw proszę o kontakt i zapraszam na spotkanie. Zdaję też sobie sprawę, że z pewnych względów mogłoby to być dla Pana krępujące – dlatego też gwarantuję pełną anonimowość.
2018-05-17 16:21:33
gość: ~NiekrytyKrytyk
@~Franciszek Gawęda
Dziękuję za poświęcony czas i rzeczową odpowiedź. Prywatnie uważam, że skoro otrzymał Pan od ludzi zaufanie i miał ich Pan reprezentować w radzie miasta, to chcąc nie chcąc, powinien Pan to czynić. W Pana miejsce do rady miasta weszła kolejna osoba podatna obecnemu burmistrzowi. Taka, która będzie podnosić rękę wtedy, kiedy większość, albo i już wszyscy. Aktualnie rada miejska jest w całości oddana burmistrzowi, a Pan nie ma już dokumentów, które otrzymują wszyscy radni na komisjach czy przed sesją. Szkoda, bo przy tej aktywności w mediach społecznościowych mógłby Pan otworzyć oczy choć kilku mieszkańcom. Prywatnie uważam, że kandydat Jagieła, zupełnie anonimowy dla mnie przed tym artykułem, to jednak zbyt mało ażeby zdetronizować mocno zakorzenionego na stołku Marcina Orzeszka. Niemniej jednak przy odpowiednim wsparciu jego szanse na uzyskanie wyniku kilkunasto a może kilkudziesięcioprocentowego wzrastają. Chciałbym rzeczowej wymiany argumentów i spotkań przedwyborczych ze wszystkimi kandydatami. Bodajże 4 lata temu był taki pomysł, ale niestety padł. Może w tym roku ktoś się zdecyduje?
2018-05-18 08:46:24
gość: ~Franciszek Gawęda
@~NiekrytyKrytykW pewnym zakresie przyznaję Panu rację. Jednak pragnąłbym aby również spróbował Pan zrozumieć moją ówczesną sytuację. Miałem reprezentować ludzi w radzie, ale nie mogłem już być w ich imieniu skuteczny. Wszystkie głosowania nawet przy podejmowaniu niekoniecznie dobrych decyzji i wydawałoby się nie wymagających zwiększonego wysiłku umysłowego, w większości podejmowano bezkrytycznie i bez wnikania w sedno spraw. W większości głosowania te były przeze mnie przegrywane stosunkiem głosów 20:1 przy jednoczesnej impertynencji skierowanej przeciwko mnie ze strony niektórych radnych jak i urzędników. Dochodziło nawet do tego, że bywały sesje trwające w porywach kilkanaście - kilkadziesiąt minut!!! W zdecydowanej większości radni nie byli zainteresowani podejmowanymi uchwałami. „0” pytań i wątpliwości. Wielokrotnie składane przeze mnie wnioski, aby głosowanie nad ważnymi uchwałami było transparentne - imienne – nie zyskały aprobaty. Aż doszło do komicznej sytuacji, kiedy to do głosowanie nad uchwalą przebiegło głosami 20 za i 1 przeciw, a następnie ten mój przeciwny głos przypisywało sobie przed wyborcami 3 innych radnych
Rezygnując z mandatu byłem przekonany, że inne środowiska, spoza Platformy Obywatelskiej, wykorzystają ten moment, aby ich przedstawiciel znalazł się w radzie. Stało się inaczej. Nie wiem z czego taka postawa wynikała – mogę się jedynie domyśleć.
Wcale nie takie proste też okazywało się pozyskiwanie informacji. Świadomie i celowe przedłużano, wręcz do ostatnich minut, udzielanie odpowiedzi na informacje publiczną. Często bezpodstawnie żądano ode mnie wykazania interesu publicznego dla żądanej informacji, po to aby w ten sposób do wszelkich granic przedłużać udzielenie odpowiedzi. Otrzymywałem niepełne odpowiedzi bądź odmawiano mi udzielenia informacji publicznej. Wówczas musiałem występować z odwołaniem do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Z tych powodów informacje stawały się niejednokrotnie już spóźnione i nieprzydatne .
Komisji Rewizyjnej (której byłem członkiem) przewodniczy Anna Józefowicz, której wielokrotnie przedkładałem wnioski o przeprowadzenie kontroli przez komisję rewizyjną w zakresie w jakim została ona ustawowo powołana. Wszystkie, bez wyjątku pozostawały one bez nadawania im biegu. Jedyną odpowiedzią na moje wnioski na posiedzeniach tejże komisji były odpowiedzi radnego Bogdana Tkaczyńskiego, który stwierdzał, że jeżeli mi się coś nie podoba to mam to zgłaszać do organów ścigania. Cóż za hipokryzja mając na uwadze chociażby to, że teraz to samo otoczenie wytyka takie działania. Dodam, że komisja rewizyjna, jak i rada miejska nie przeprowadziły ani doraźnych, ani planowanych kontroli. Ba! Kontroli wykonywanych zadań nie było przez min. ostatnie 7 lat. !!!
Pewne nadzieje utrzymywały się jeszcze na początku 2017 roku kiedy zauważyłem, że 3 radnych po ponad 2 latach funkcjonowania w radzie miejskiej zaczęło zabierać głos i „dopytywać” w sprawach zawartych w uchwałach. Jednak jak się okazało moje nadzieje były płonne. Pomimo tego głosowania dalej w najlepszym przypadku wynosiły 17 za 1 przeciw a 3 wstrzymujące – co w tych sytuacjach wstrzymanie się od głosu w zasadzie oznaczało aprobatę. Wspominałem Panu sesję absolutoryjną z 2017 roku, przypomnę, pomimo bardzo słabych wyników wykonania budżetu za 2016 rok, w szczególności porażający był wynik wykonania zadań inwestycyjnych burmistrz Marcin Orzeszek uzyskał absolutorium przy jedynym !!! - moim - głosie sprzeciwu, który wynikał również z tego, że. Komisja rewizyjna nie rozważyła przyczyny rozbieżności pomiędzy stanem założonym a rzeczywistym oraz zakresu odpowiedzialności burmistrza za ten stan.
Uczyniłem przy tym radzie wytyk, że nierzetelne zajmowanie się oceną wykonania budżetu to strata czasu, i co więcej – to działanie szkodliwe dla naszej gminy.
Muszę też stwierdzić, że świadomie i celowo wprowadzano do opinii publicznej etykietowanie mnie takie jak Pan napisał wcześniej (i to w sposób niezwykle łagodny), bo najczęściej sekowano mnie znacznie gorszymi określeniami. Wiele osób bez wnikania z czego to wynika i czy rzeczywiście jest to prawda, bezkrytycznie i bezrefleksyjnie tak właśnie mnie zaszufladkowali.
Co do spotkań z kandydatami na burmistrza – mam w tym zakresie wiele wątpliwości wynikających z mojego doświadczenia.
Proszę przeanalizować taką sytuacje (oczywiście celowo i świadomie przesadzam aby uwypuklić problem):
Spotkanie kandydata nr 1 z wyborcami:
Obiecuję wam, że np. na każdym Osiedlu będzie basen kryty, każdy z posiadających samochód będzie miał dostęp do bezpłatnego garażu, dla każdego chętnego mieszkania, dla niepełnosprawnych bezpłatna rehabilitacja, na każdym podwórku plac zabaw dla dzieci itd. itp.
Spotkanie kandydata nr 2 z wyborcami:
Z plikiem dokumentów w ręku stwierdza. Mamy duże bezrobocie. Nie mamy miejsc pracy. Mamy olbrzymie zadłużenie, które musimy przez dziesiątki lat spłacać. Nie mamy już prawie żadnego majątku do sprzedaży. A więc kochani wyborcy jeżeli nie uda mi się pozyskać zewnętrznych środków finansowych, stworzyć miejsca pracy aby podnieść dochód na 1 mieszkańca a tym samych zwiększyć dochody Gminy, to sytuacja Gminy niestety nie ulegnie poprawie.
Jak Pan myśli, kogo w zdecydowanej większości wybiorą wyborcy, którzy pójdą do urn?
Niestety, proszę mi wierzyć, że raczej nie jest możliwa, jak to Pan określił rzeczowa wymiana argumentów. Wystarczy przejrzeć portale społecznościowe. Pan burmistrz powiedział, że jest 7% bezrobocie i tak jest i na nic się zda np. wydruk z GUSu, który określa je na poziomie 20,1%. Na nic się zda też raport naukowców Polskiej Akademii Nauk stwierdzających „krytycznie złą sytuację społeczno-gospodarczą Ząbkowic” bo …. Pan burmistrz powiedział, że to nieprawda. Nic nie da kopia dokumentu stwierdzającego, że poziom dochodu na 1 go mieszkańca w Ząbkowicach Śląskich jest mniejszy niż w Ciepłowodach, Bardzie czy Kamieńcu Ząbkowickim – Pan burmistrz stwierdza, że tak nie jest. Na nic zdadzą się wyroki Sądów Administracyjnych, Wytyki Prokuratorów, Protokoły NIK itd. Itp. obnażający ząbkowicką rzeczywistość – i tak ich większość uzna je za niewiarygodne.
Jakich zatem można by było użyć argumentów w takiej debacie?
Przepraszam, że niektóre rzeczy powtarzam – ale one wprost wynikają ze spraw przez Pana poruszanych. Ponawiam chęć spotkania.
2018-05-27 18:21:34
gość: ~Conan
@~Franciszek Gawęda
Jeśli jest tak, jak Pan opisuje,to faktycznie mamy nie wesoło. Sytuacji hejtu, dyskredytacji jest na pęczki. Pewnie dlatego nikt z poza pajęczyny nie wyrywa się na radnego bo tam jest sam beton. Ważne,że informacje "wytrącane" przez nich do opinii publicznej są spójne,
nie zawsze prawdziwe za to pasują im akurat w danym momencie... część osób zameldowanych tutaj i uprawnionych do głosowania żyje sobie gdzieś, gdzie uczy się, pracuje i nie jest na bieżąco w sprawach. Raczej nie będą ich szczegółowo roztrząsać. Załóżmy- przyjadą tu zagłosować i co? Jeśli osobiście nie odbili się od ściany w Ząbkowicach? Mało jeszcze doświadczeni, poczytają papkę wyborczą i gładko łykną jak bebiko. Jest też takie porzekadło, że najłatwiej rządzić głupim tłumem.Miejmy nadzieję, że najbliższe wybory wyłonią rzetelnych kandydatów.
2018-05-16 16:18:24
gość: ~google
parę haseł wpiszcie.."dariusz jagieła" wiatrowe . Panie Darku daj pan całe CV zawodowe to nie będzie pytań .
2018-05-16 17:54:59
gość: ~54
@~google
Panie Darku jaką partię będzie Pan reprezentował jako kandydat na burmistrza
2018-05-17 12:21:36
gość: ~Franciszek Gawęda
@~54
A mnie dodatkowo ciekawi z jakiej partii będzie startował Powiatowy Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Marcin Orzeszek?
2018-05-17 07:36:11
gość: ~CIEKAWY
@~google
Lepiej niech nie daje bo odpadnie w przedbiegach
2018-05-21 23:37:07
gość: ~Rt
No, też coś mi się o uszy obiło:) dokładnie! Zależy w którą stronę chorągiewka powieje.
2018-05-17 21:44:07
gość: ~Blondynka
Dobrym kandydatem na burmistrza jest P.Dariusz Marcinkow.Pozdrawiamy i zyczymy duzo sily w realizowaniu planow na przyszlosc.
2018-05-18 09:55:36
gość: ~zorro
@~Blondynka
nie ma co się dziwić...bo napisała to blondynka
2018-06-01 20:12:04
gość: ~grzech
@~Blondynka
dobrym kandydatem ? Takim jak ojciec. h.. d... i kamieni kupa "Bartłomiej Sienkiewicz o Polskich Inwestycjach"
2018-05-21 23:02:01
gość: ~Titiriti
Nie kupuje się kota w worku. W rolnictwie dzięki PIS w ostatnim czasie zmieniło się sporo, właściwie to już całkiem nowa jakość, oby tak dalej. POprzednia ekipa może i działała(wraz z nią ten pan), ale chyba tylko dla siebie i koalicyjnego kolesiostwa z PSL. Ten kandydat skoro jak sam twierdzi -już nic nie musi...ale chce wreszcie zmian w gminie. Hmm to znaczy że idylla roztaczana przez burmistrza to nie prawda? Jak to możliweeee? Takim chorągiewkom uprzejmie dziękujemy. Może wyłoni się jakis sensowny kandydat/ka. Właśnie może kandydatka, a nie jakieś trutnie.
2018-05-22 07:05:10
gość: ~zxc
@~Titiriti
Co się zmieniło? Ja tych zmian nie widzę! Może w hodowli koni jest lepiej, może w hodowli zarodkowej w Kamieńcu jest lepiej?? Co ty bredzisz!!
2018-05-22 10:28:40
gość: ~Kasa
@~zxc
Trzeba umieć pisać wnioski o dotacje. Dzięki Pis nigdy dotąd nie było więcej kasy do wzięcia dla rolników i przetwórców co w tym roku. Powstaje nowe prawo rolne i strategia dla wsi. Tyle lat zaniedbań nie odczaruje się jednym dotknięciem różdżki. Jednakowoż kury dalej się niosą po staremu i w tym sektorze zmiany nie zajdą.
2018-05-21 23:28:22
gość: ~Sasasa
Tylko martwi nie kłamią. A w steku kłamstw wyborczych jest gdzieś ziarno prawdy. Tylko gdzie ono jest w tym kuluarowym muppet show? Osoba która chce kandydować będzie musiała mieć jak mówią miękkie serce i twardą d***...tyle kredytów i śliskich sytuacji po Orzeszku.
2018-05-22 17:59:31
gość: ~Mim
Dobrze, że powoli wyłaniają się kontrkandydaci dla Orzeszka. Ząbkowice to świetna miejscówka, a jednak wystarczy, że w ciągu kadencji PO we Frankensteinie i miasto przypomina takiego stwora. Niby żyje bo pozszywany, zielono jest, struktury są,a w środku martwica i zgnilizna. Życie odpływa do Wrocka i za granicę.
2018-06-03 14:40:33
gość: ~Milena z Ząbkowic
Jak on może zapewnić mi dobrze płatną pracę na naszej ząbkowickiej ziemi? Wątpliwe..
2018-08-28 10:51:55
gość: ~Mieszkaniec Dolnego Śląska
Ten kandydat może dużo zrobić dobrego dla mieszkańców Ząbkowic Śl. i nie tylko. Jestem za Nim i jego partnerami.
2018-08-28 12:40:33
gość: ~Gej
ostatnio dodany post
@~Mieszkaniec Dolnego Śląska
To on ma partnerów ?
REKLAMA
REKLAMA