Express-Miejski.pl

Uczniowie z ciepłowodzkiego gimnazjum z wizytą w Pałacu Prezydenckim i Sejmie

Wizyta gimnazjalistów z Ciepłowód w Warszawie

Wizyta gimnazjalistów z Ciepłowód w Warszawie fot.: ZSS Ciepłowody

Zobacz wszystkie zdjęcia w galerii

Końcem maja uczniowie Zespołu Szkół Samorządowych w Ciepłowodach gościli w Warszawie, gdzie odwiedzili Pałac Prezydencki i Sejm.

Najpierw gimnazjaliści odwiedzili siedzibę prezydenta, gdzie zostali oprowadzeni przez przewodnika po większości pomieszczeń. - Wszystkim bardzo podobały się pomieszczenia takie jak Sala Chorągwiana, Sala Biała oraz Salonik Zimowy. Największy zachwyt wzbudziła jednak Sala Kolumnowa, która jest również największym pomieszczeniem pałacu – relacjonuje Aleksandra Opyc, uczennica szkoły.

W drodze do sejmu uczniowie odwiedzili Grób Nieznanego Żołnierza, a następnie skierowali się w stronę Alei Ujazdowskich, gdzie znajdowało się jedno z wejść do Łazienek Królewskich. Po odwiedzeniu tego miejsca gimnazjaliści w końcu dotarli pod budynki parlamentu, znajdujące się przy ul. Wiejskiej.

- Zostaliśmy wprowadzeni do środka przez panią przewodnik, która poprowadziła nas do sali plenarnej. Otrzymaliśmy kartki, na których wypisane było, jakie miejsca i przez kogo są zajmowane w sali obrad sejmowych. Pani przewodnik omówiła z nami historię parlamentu oraz sposób ustanawiana uchwał. Następnie odwiedziliśmy hol główny i zobaczyliśmy w nim tablice pamiątkowe m.in. upamiętniające parlamentarzystów poległych w czasie II wojny światowej oraz w katastrofie smoleńskiej – dodaje gimnazjalistka.

Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Wojska Polskiego. - Na zewnątrz tego obiektu znajdowało się wiele pojazdów tj. samolotów i czołgów używanych podczas wojen. Gdy weszliśmy do środka, oglądaliśmy zbroje i broń z różnych bitew
i powstań, zaczynając od tych z X w. po czasy II wojny światowej. Z muzeum, podążyliśmy w kierunku Starego Miasta. Był to ostatni punkt naszej wycieczki. Dotarliśmy na Krakowskie Przedmieście, widzieliśmy Kolumnę Zygmunta oraz Zamek Królewski – opowiada Aleksandra Opyc.

Wycieczka edukacyjna dla uczniów była możliwa dzięki zaangażowaniu Janusza Manieckiemu z z Biura Poselskiego Posła na Sejm RP Prawa i Sprawiedliwości Michała Dworczyka w Dzierżoniowie.