W ząbkowickim urzędzie miejskim odbyło się szkolenie pn. „ABC przedsiębiorczości, czyli jak założyć własną firmę”.
Przybyli goście dowiedzieli się na co musi być przygotowany przedsiębiorca, który dopiero rozpoczyna przygodę z biznesem. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród osób dorosłych jak i młodzieży - w szkoleniu uczestniczyło blisko 40 chętnych słuchaczy.
Warsztaty zorganizowane przez Polską Fundację Przedsiębiorczości oraz Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich poprowadziła Justyna Maćkowiak - wieloletni doradca gospodarczy, trener w dziedzinie rozpoczynania działalności gospodarczej. Celem szkolenia było przede wszystkim zapoznanie się z głównymi wymogami oraz obowiązkami wynikającymi z faktu rozpoczynania oraz prowadzenia działalności gospodarczej.
Co zrobić, gdy chcę założyć firmę, a nie mam pomysłu na rodzaj działalności? Jak nazwać firmę? W jakiej formie prawnej ją prowadzić, skąd uzyskać dotację lub pożyczkę na założenie lub rozwój swojej działalności? – na te i wiele innych praktycznych zagadnień mogliśmy uzyskać wyczerpujące odpowiedzi. Przyszli, nowi przedsiębiorcy zapoznali się, krok po kroku z aspektami prawnymi oraz rachunkowymi obowiązującymi w polskich uwarunkowaniach ekonomicznych i podatkowych.
Liczne przykłady z autopsji, przejrzysta prezentacja i zaangażowanie prowadzącej wzbudziło wśród obecnych słuchaczy duże zainteresowanie poruszanymi tematami. Udział w warsztatach z pewnością pozwoli nowym przedsiębiorcom podejmować praktyczniejsze decyzje biznesowe, a ząbkowiccy urzędnicy zapraszają już na kolejne szkolenia.
sm. / Express-Miejski.pl
REKLAMA
REKLAMA