Pociągi do Wrocławia będą jeździły szybciej. Zanim to jednak nastąpi czeka nas kilka miesięcy sporych utrudnień. Zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.
Połowicznym sukcesem zakończył się apel samorządowców i mieszkańców powiatu kłodzkiego, strzelińskiego i ząbkowickiego dotyczący konieczności modernizacji linii kolejowej nr 276 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki - Wrocław. W czerwcu ma rozpocząć się remont torowiska na 46-kilometrowym odcinku od stacji Bardo-Przyłęk do Strzelina.
W ramach prac utrzymaniowo-naprawczych, które PKP zamierza przeprowadzić w okresie od czerwca do października planowana jest m.in. wymiana szyn i podkładów. Oczyszczony zostanie tłuczeń, a prace obejmą również naprawę nawierzchni na siedemnastu przejazdach kolejowych. W związku z remontem pojawią się utrudnienia. - Na czas prac torowych wprowadzona zostanie komunikacja autobusowa na jednotorowym odcinku linii, pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Planujemy, aby te roboty wykonać w okresie wakacyjnym, maksymalnie do trzeciego września – mówi Bohdan Ząbek, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Głównym efektem wykonanych prac ma być likwidacja ograniczeń prędkości na 46-kilometrowym odcinku. Pociągi na wyremontowanej części trasy będą mogły osiągać prędkość nawet 100 km na godzinę, co w założeniu ma skrócić czas podróży do stolicy Dolnego Śląska i z powrotem.
Koszt robót wyniesie 20,6 mln zł. Ich wykonawcą będzie Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom z Wrocławia.
sm. / Express-Miejski.pl
20 mln zł na remont torów w stronę Wrocławia. Pociągi pojadą szybciej
2016-05-05 12:42:20
sm. / Express-Miejski.pl
Pociągi do Wrocławia będą jeździły szybciej. Zanim to jednak nastąpi czeka nas kilka miesięcy sporych utrudnień. Zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.
2016-05-05 14:01:19
gość: ~Szok
100 km na godzinę szooooook !
2016-05-05 16:47:11
gość: ~ffffff
I tu jest problem JEDNOTOROWY..bez tego to nigdy
nie przyspieszy...ale to trwa od wojny..3 miesiące zamknięte a podróż. Zastępcza z klodzka 3 godz..myslli o klientach..
2016-05-05 19:58:16
gość: ~Krzysiek
Zamknięta linia do Kotliny Kłodzkiej przez całe wakacje z komunikacją zastępczą, która jak zwykle będzie niewydolna, powolna i źle zorganizowana. Brawo my!
Kiedy wreszcie dobudują 4o km drugiego toru, wtedy można remontować bez zamykania przejazdu!!!!
2016-05-06 12:22:58
gość: ~armoh
To są jaja! W wakacje żeby gdziekolwiek wydostać się z tej zapyziałej dziury jaką jest Kotlina Kłodzka i Powiat Ząbkowicki trzeba będzie wsiąść w auto, bo panowie sobie wymyślili remont torów. Życzę powodzenia wszystkim niezmotoryzowanym, którzy będą chcieli jechać nad morze. Przesiadki z pociągów do autobusów i potem znów do pociągów z torbami to rzeczywiście świetna wizja.
2016-05-06 12:32:13
gość: ~lalamido
Problemem jest Wrocław, bo z Warszawy, Łodzi, Opola czy Krakowa pociągi do Kotliny mogłyby śmiało jeździć przez Nysę. Co do Wrocławia - obecnie można zrobić objazd Podsudecką (są już pociągi do Dzierżoniowa przez Jaworzynę). Inna rzecz, że linia 276 ma fatalny przebieg, z Wrocławia do Kłodzka (poza Strzelinem i Ziębicami) same wiochy. Trochę słabo, jak na 100 km, a za Kłodzkiem w stronę granicy wcale nie lepiej.
2016-05-06 13:08:15
gość: ~armoh
Chciałem zaznaczyć, że Bardo to nie wiocha a i Kamieniec Ząbkowicki twardo walczył o prawa miejskie, ale zablokowali je radni - i jedna i druga miejscowość spokojnie spełnia standardy miasteczka. Niemniej jednak zgadza się, linia przebieg ma rzeczywiście fatalny i co najśmieszniejsze, omija tak duże miasta jak chociażby Ząbkowice Śląskie czy Dzierżoniów.
2016-05-06 14:11:56
gość: ~Yyy
Duże miasto Ząbkowice - kogoś poniosło ;-)
2016-05-09 09:38:26
gość: ~armoh
Patrząc na trasę od Międzylesia do Wrocławia to Ząbkowice Śląskie są jednym z większych miast.
2016-05-10 22:36:08
gość: ~do armoha
ostatnio dodany post
Ty geograf od kiedy Ząbkowice są na trasie Wrocław - Międzylesie , może na trasie Katowice - Legnica
REKLAMA
REKLAMA