19 sierpnia w nocy mieszkanie radnego Franciszka Gawędy zostało ostrzelane. Mężczyzna wraz z małżonką podczas incydentu przebywali w domu. To już drugi atak w tym roku.
Pierwszy z nich miał miejsce w lutym. Wówczas nieznany sprawca rzucił cegłą w okna mieszkania samorządowca, wybijając szyby. Policja mimo podjętych działań nie zidentyfikowała osoby, która dopuściła się ataku na radnego gminy Ząbkowice Śląskie.
We wtorek w nocy doszło do kolejnej sytuacji, w której radny wraz z rodziną poczuli zagrożenie zdrowia i życia. Tym razem seria kul z karabinku pneumatycznego powędrowała w szyby. Nikomu nic się nie stało – kule zatrzymały się na żaluzjach. Uszkodzone zostały cztery szyby.
Policja szuka sprawcy
Sprawa została zgłoszona na policję. Bada ją również prokuratura. - Obecnie postępowanie jest w toku, szczegółowych informacji nie możemy udzielić. Z tego co mi wiadomo, sprawca nie jest jeszcze znany - informuje Paweł Adamowski z ząbkowickiej policji.
Express-Miejski.pl
Ostrzelali mieszkanie radnego. Policja szuka sprawcy
2014-08-28 10:18:05
Express-Miejski.pl
19 sierpnia w nocy mieszkanie radnego Franciszka Gawędy zostało ostrzelane. Mężczyzna wraz z małżonką podczas incydentu przebywali w domu. To już drugi atak w tym roku.
2014-08-28 14:29:02
gość: ~zabkowiczanin
panie Franciszku mieszkancy -ci uczciwi- sa za panem a wspolnie z zabkowickimi ukladami korupcja sobie poradzimy !!!!!!!glowa do gory!!!!!!!
2014-08-28 14:37:21
gość: ~Odziany
buhahahahahahaha :))) "Ostrzelali?" karabinkiem pneumatycznym..... pewnie na plastikowe żółte kulki... takich karabinków na tony sprzedają na straganach z chińskim badziewiem. Zamiast policję odciagać od poważnych spraw przepytajcie dzieci na podwórku czy nie bawiły się ostatnio w strzelanego. "To już drugi incydent w tym roku. Pierwszym była cegła w okno" - może wystrzelona z haubicy przeciwpancernej 120mm?? hahaha.. Dajecie tytuły jak nieprzymierzając "Fakt". Jak Pan G. wejdzie w kupę na chodniku proponuję tytuł "Zamach na życie radnego przy użyciu środków chemicznych pochodzenia naturalnego. Stan radnego nie zagraża życiu". Jak widać kampania samorządowa ruszyła pełną parą. Jak ktoś boi się o stołek to i cegłą sobie w szybkę rzuci żeby mieszkańcy z ulitowania wybrali na następną kadencję.. Parodia, blamaż i wielka ściema :)
2014-08-28 15:15:44
gość: ~Ania
Szanowny panie Odziany, proponuję najpierw uderzyć się cegłówką w głowę, może ta sieczka wypadnie, ostatki mózgu zaczną pracować i przestanie Pan takie farmazony wypisywać.
2014-08-28 15:47:16
gość: ~normalny
,,odziany''zycze tobie z calego serca zeby ktos tobie ceglowka walna w okno i oszczelal mieszkanie -jezeli takowe masz bo z twojej wypowiedzi moze wynikac ze mieszkasz w szalosie i po drzewach skaczesz JASKINIOWCU!!!!!!!
2014-08-28 15:53:21
gość: ~paragraf
..odziany'' zawiadomie prokurature ze pomawiasz p. Gawede ze to on sam sobie ceglowka rzucil w okno-myslisz ze jestes anonimowy to sie grubo mylisz poza tym podzegasz do przestepstwa a na to sa paragrafy !!!!!!
2014-08-28 16:01:35
gość: ~radca prawny
hmm.. niestety panie paragraf, nie widze podstaw prawnych... "Jak ktoś .." - słowo klucz "ktoś" czyli w domyśle a nie konkretne nazwisko. I który fragment wypowiedzi "odzianego" sugeruje podżeganie do przestępstwa? proszę najpierw skończyć prawo a potem się wypowiadać.
2014-08-28 16:04:16
gość: ~nerw
"zycze tobie z calego serca zeby ktos tobie ceglowka walna w okno i oszczelal mieszkanie"
i pewnie napisal to polak, katolik w miłosci do bliźnich i w dodatku analfabeta.. oszczać to można płot a nie mieszkanie... poprawna pisownia "ostrzelał"
2014-08-28 15:49:46
gość: ~Tosiek
A ja z kolei proponuję Pani Ani grę w trzy karty. Skoro jest Pani tak naiwna to może ja coś z tego będę miał ;)
Odziany ma rację. Wczoraj lub dziś odtrąbiono oficjalnie rozpoczęcie kampani wyborczej do samorządów i nie takie kwiatki pewnie jeszcze usłyszymy. Montuje się na naszych oczach kolejny układ polityczny w małej skali. Pani DK na burmistrza, Pan G na pewno przy niej gdyż powszechnie wiadome jest że darzy ją sympatią. Problem tylko z głosami więc sposób na tzw. "ofiarę" jest znany nie od dziś, a już na pewno od lat 60-tych w kampaniach amerykańskich.
Tak z ciekawości... czy może ktoś opublikować listę dokonań tego naszego miejscowego Serpico, czyli ujawnione i udowodnione afery, przekręty etc. ? No bo chciałbym wiedzieć dlaczego jakiś snajper wynajęty przez bliżej nieznany układ poluje na Pana G jakby conajmniej był przywódcą separatystów Donbasu :))
Enigmatyczne "ujawnia afery i przekrety" jakoś mnie nie zadowala a bardziej przekonuje: "robi dużo szumu wokół siebie"... w dodatku śmiesznie i nieudolnie :)
p.s. A z tym tytułem to faktycznie żeście przesadzili... ostrzelać można z kałacha, artylerii ale nie z zabawki czy procy.. znajcie umiar mocium panie.
2014-08-28 15:56:41
gość: ~paragraf
,,Tosiu''na ciebie tez znajdzie sie paragraf
2014-08-28 16:07:52
gość: ~Tosiek
a na paragraf znajdzie się paragraf
choć wolę wyjaśniać nieporozumienia osobiście twarzą w twarz w realu... ciekawe ile miałbyś odwagi.
2014-08-28 17:08:56
gość: ~Janek
Ja myślę ,że to ruscy jakąś broń u nas testują....
2014-08-28 17:30:06
gość: ~ozio
taaa... a potem "luuudzie listyy piszą, zwykłe, poolecone..."
to plaga jakas ... to premierowi ktoś grozi sms-ami że go rudego zabiją z rodziną, a to radnego ostrzelaja...
jak nic.. wybory made in polityko-polo!
2014-08-28 18:00:44
gość: ~Halina Gawęda
Byłam w mieszkaniu w momencie 2 ataków ,przykre że niektórzy obracają te wydarzenia w bardzo niestosowne żarty. Proszę pamiętać ,że w ten sposób daje się przyzwolenie na takie działania .Była cegła ,jest broń pneumatyczna . Kto i co będzie następnym razem? .Dlaczego bohaterowie tego zdarzenia nie mają innych narzędzi do dyskusji tylko prymitywny bandytyzm.Dotyczy to mnie i mojej rodziny .Z wielkim niepokojem czytam o przyzwoleniu na
obniżenie poziomu bezpieczeństwa.
Nie życzę nikomu takich przeżyć to bardzo boli.
2014-08-28 21:48:11
gość: ~Baranski Ryszard
Pragne wyrazic glebokie oburzenie w zwiazku z bandyckim atakiem na Panstwa mieszkanie Jednoczesnie apeluje do Policji i Prokuratury aby instytucje te podjely zdecydowane dzialania by wykryc sprawcow tych przestepstw i pociagniecie ich do odpowiedzialnosci karnej .Pragne rowniez wyrazic solidarnosc z Panstwem w oblicz nagonki medialnej -ze strony niektorych ,,komentatorow''-jaka ma tu miejsce.Takie zachowania budza we mnie gleboka odraze.Dlatego tez zdecydowanie bede z nimi walczyl -majac nadzieje ze razem ze mna zrobia to zdrowo myslacy Zabkowiczanie-z wyrazami szacunku Ryszard Baranski
2014-08-29 07:48:05
gość: ~omon
zachowania odzianego i paragrafa są ciekawe jakby duli w jedną trąbę . może by sprawdzić ich IP i powęszyć w środowisku. widziałem przypadki jak "przestępcy "byli często na miejscu zdarzenia aby obserwować co będzie dalej. odziany paragrafie możecie także rzucać cegłami po swoich oknach nic nie stoi na przeszkodzie i zrobić sensację wokoło siebie że to włoska Comora was próbuje zlikwidować a może sam kapo di tutii.
2014-08-30 17:21:13
gość: ~Halina Gawęda
Dlaczego tak bezpodstawne oskarżenia kieruje Pan/Pani wobec poszkodowanych. Dlaczego nie ma Pan/Pani odwagi się podpisać?.Protestuję przeciwko takim chorym wynurzeniom.
Tak właśnie takie anonimowe pełne kpiny komentarze są akceptacją dla takiego poziomu bezpieczeństwa .
2014-08-29 12:51:43
gość: ~Tosiek
Pani Halino, bardzo Pani współczuję i jest mi niezmiernie przykro z tego powodu, że musiała Pani przeżyć taki silny stres jakim było niewątpliwie naruszenie rzeczy świętej - spokoju domowego. Jeżeli któryś z moich komentarzy Panią uraził - najmocniej przepraszam.
Nie ma tu jednak mowy o przyzwoleniu na obniżenie poziomu bezpieczeństwa. Gdyby Pani mąż nie był radnym tytuł tego artykułu byłby zapewne: "Ktoś strzelił z broni pneumatycznej w okno mieszkańca Ząbkowic". Natomiast użycie dużymi literami słowa "Ostrzelał" w dzisiejszej sytuacji politycznej na wschodzie daje informację w świat żeby unikać Ząbkowic bo dzieją się tu niestworzone rzeczy. To jest dopiero obniżanie poziomu bezpieczeństwa i powoduje że mieszkańcy czują się zagrożeni. Podczas gdy może to być po prostu jakiś niepolityczny zatarg lub zwykły bandycki wyczyn grupki wyrostków.
Mąż zostając Radnym, został osobą publiczną a z tym wiąże się niestety odium nie tylko chwały z podejmowanych decyzji, ale też niezadowolenie grupki której te decyzje są nie na rękę. Dlatego komentarze nieprzychylne zawsze będą. Czy obecny burmistrz pozywa wszystkich do sądu i prokuratury za komentarze w internecie mimo że jest królem nawet tego portalu jeśli chodzi o wyzwiska. A ile sami tu obecni wylewaliście pomyje na opozycyjna opcję polityczną. Prosze się uderzyć w piersi. Ten napad w czasie wyborów musiał wywołać takie a nie inne skojarzenia. Tyle jeśli chodzi o tło polityczne.
Wracając na ziemię, radzę wszystkim ochłonąć zanim zaczną polować na czarownice i pomawiać komentatorów o udział w zdarzeniu. Prawo jest bronią obosieczną.
Jeżeli zdjęcie dołączone do artykułu jest z tego zdarzenia to wynika z niego że był to jeden strzał, a nie ostrzał. Użyto pewnie wiatrówki, więc radzę popytać sąsiadów czy w okolicy nie było przypadku strzelania do gołębi, jaskółek, psów, kotów. A może się
okazać że jakiś sąsiad widział tego czy owego, syna tej lub tamtego jak niósł do domu wiatrówkę.
Może wystarczy że Państwo zwrócili komuś uwagę że jego piesek robi kupkę, że rzucił papierek lub że woda z kwiatków wyżej zalewa wasz parapet. Ludzie są w dzisiejszych czasach tak sfrustrowani że wiele im nie trzeba. A może źle Państwo z kimś żyją i tyle.
Życzę szybkiego wyjaśnienia sprawy, spokoju i oby to już się nigdy więcej nie powtórzyło.
2014-08-29 16:11:04
gość: ~czlowiek
do toska nie wiedzialem ze jstes ekspertem od wszyskiego-polityki ,balistyki a co za tym idzie o7 zglos sie- ty juz wszystko wiesz kto mogl to zrobic policja przy tobie wysiada a ja uwazam -jak zwal tak zwal-liczy sie sama fakt popelniena tego przestepstwa nawet gdy ktos komu zle zyczy to nie mozna zaraz do nigo strzelac bo co by to byl za kraj -ja np.zle zycze orzeszkowi aby nie wygral wyborow bo zle rzadzi zabkowicami ale nigdy mi nie przyszlo do glowy by rzucac w nigo ceglowkami a nie daj BOZE strzelac z wiatrowki/z wiatrowki tez przeciez mozna zabic/ przeciez to czlowiek choc niudacznik.
2014-08-29 19:34:50
gość: ~malina
Wszyscy tutaj anonimowo są tacy mądrzy, że aż mi was żal! A tak naprawdę nikt z was nic dobrego dla Ząbkowic nie zrobił, oprócz Pana Orzeszka. Może popełnia jakieś błędy, a kto z nas ich nie popełnia? Ale bez zazdrości przyznajcie, odkąd jest Burmistrzem Ząbkowice tętnią życiem , pięknieją z dnia na dzień i na pewno więcej osób znalazło zatrudnienie. A tych pchających się do władzy proszę o finansową odpowiedzialność za nie wywiązanie się ze swoich obietnic czyli tzw. programu wyborczego! Banialuki każdy pleść potrafi, dla mnie liczą się czyny! A to większości nie wychodzi, zarobią większą kasę i najwyżej podają się do dymisji, bo to im najlepiej z tego politykowania wychodzi! Uważam, że nasz Naród potrzebuje REWOLUCJONISTY!!!! JANOSIKA!!!!
2014-08-29 20:56:40
gość: ~rabarbar
Malina widac ze pracujesz w gminie i jestes zalezna od tego ktory robi tylko igrzyska/zabkowice pieknieja/ a mlodziez musi wyjezdzac za chlebem -Zabkowica potrzebne sa zaklady pracy a nie parki i nowe /ale tylko z przodu /elewacje budynkow -oczywiscie potrzeba nam rewolucji aby odsunac od wladzy ludzi ktorzy uprawiaja socjotechnike /na ktora ty sie dalas nabrac/ a nie wykonuja ciezkiej pracy ORGANICZNEJ
2014-08-30 12:09:55
gość: ~zdziwiona
Malina twoje wypowiedź jest na poziomie pierwszoklasisty -Pan Orzeszek zorganizował koncert i jest super wow cieszmy sie wszyscy!a co z miejscami pracy może nad tym trzeba sie zastanowić?dlaczego wszyscy wyjeżdżają za chlebem do większych miast i tam zostawiają podatki?może w tej dziedzinie Pan burmistrz by się wykazał?no nie to jest przecież temat zdecydowanie bardziej skomplikowany niż zorganizowanie koncertu czy odświeżenie parku m.in z Twoich pieniędzy malina..
2014-08-31 01:36:28
gość: ~malina
Jakoś tyle osób usiłowało rozkręcić tu biznes i większości się to nie udało, a dlaczego? Bo ludzie wyżej s...ą niż d..y mają, wolą pieniądze zostawiać w Kłodzkiej galerii. Nawet gdyby powstała mega galeria to i tak będziecie jeździć Bóg wie gdzie i tam będziecie zostawiać pieniądze. Taka jest prawda.
2014-08-31 01:25:04
gość: ~malina
Jasne, że przydałaby się strefa w Ząbkowicach, ale gdyby poprzedni Włodarze Ząbkowic coś robili to chyba już dawno by była. Zresztą jak widzę jacy ludzie w Ząbkowicach są chętni do pracy, to myślę że wszystko to szybko by diabli wzięli! np. proszę stażystę o zrobienie prostej czynności, niewymagającej myślenia, a ona na to: a dlaczego ja?:) Takich pracowników, oraz takich co za te pieniądze robić nie będą, mamy na pęczki. Na strefach w Kobierzycach też nie jeden już pokazał co potrafi. I nie pracuję w gminie. A place zabaw i park są zbawieniem przynajmniej dla mnie, moich dzieci i nie tylko, co widać po obecności wszystkich na placach zabaw. Skoro rabarbar sądzi, że to nie jest potrzebne i, że zwykłym ludziom nic się nie należy oprócz psich kup, to niech się schowa za piec i czeka na wojnę ze swoim komunistycznym myśleniem!
2014-08-31 01:44:43
gość: ~malina
Jak ja chciałabym zobaczyć efekt Pana pracy organicznej:) jak będzie gotowy to proszę dać znać:)
2014-08-30 21:32:56
gość: ~ło matko
@człowieku, Ty wiesz że klawiatura posiada dwa klawisze, na których znajdują się "kropka" i "przecinek" ? Zacznij korzystać bo Ci bełkot wychodzi
2014-08-30 21:45:34
gość: ~obserwator
jak sie pisze prawde to lemingom orzeszkowatym przeszkadzaja nawet kropki i przecinki-czlowieku ty wiesz za rzadzenie gmina to nie tylko igrzyska ale ciezka praca najlepiej jakby cala PO za Tuskiem wyjechala do Brukseli to szybko unie rozloza
2014-08-30 22:04:03
gość: ~ło matko
@obserwator,gdybyś czytał ze zrozumieniem, to byś zauważył, że nie chodziło mi o treść tylko o formę, a to różnica. Pojąłeś? Chociaż, czytając Twój wpis, to albo bronisz sam siebie, albo masz taki sam "styl" jak @człowiek.
2014-08-31 08:09:59
gość: ~mickiewicz
dobrze ze ty masz styl jak Sienkiewicz .....ten z tasm prawdy!!!!!!!!
2014-08-30 21:56:32
gość: ~cóż
Nie podoba mi się ta "afera" z panem radnym w tle. Może ten wybryk to jakieś prywatne animozje, może prywatne "porachunki", a może faktycznie czyjaś polityczna niechęć. Tylko czy pan radny to jedyna osoba w naszym mieście, której się krzywda stała? Czy pan radny to taki wielkiej wagi ząbkowicki oficjel, żeby aż ogłaszać to w mediach(bo w gazetkach gminnych pewnie też będzie, nawet na pierwszej stronie)? A mi kiedyś porysowali auto, a znajomemu nas.ali na wycieraczkę bo zwrócił uwagę gówniarzom, że kubeł wywrócili. A innemu znajomemu zbili szybę w sklepie, bo wezwał Policję, jak złapał faceta z kradzionymi spodniami za pazuchą, itd. I nie było "afery", tylko zwykłe, policyjne postępowanie. I też uważam, jak w/w, że pan radny niczym się nie wyróżnia od pozostałych. Jako mieszkaniec gminy, i użytkownik tego portalu, mam prawo do swojej opinii.
2014-08-31 08:07:52
gość: ~ona
...ale do ciebie jeszcze nie strzelali pozatym nie jestes funkcjonariuszem publicznym-takie to juz zycie
2014-08-31 10:28:22
gość: ~cóż
Do radnego też nie strzelali, tylko w jego okno. Mnie też nie porysowali, tylko moje auto.
2014-08-31 12:05:37
gość: ~EWA
a szkoda ze nie czolo!!!!!!
2014-08-31 14:05:57
gość: ~cóż
Tylko klikać wykrzykniki umiesz, a to troszkę mało, żeby dyskutować z Tobą.
2014-08-31 18:49:01
gość: ~EWA
jestes facetem bez j.......cienki Bolek dlatego dyskusja z toba jst bezprzedmiotowa!!!!!!
2014-09-02 20:09:02
gość: ~adams
Solidaryzuje sie z panstwem -Adamski
2014-09-03 14:25:12
gość: ~kobieta
zabkowice to miasto bezprawia
2014-09-04 12:59:47
gość: ~ormo
bandytyzm trzeba pietnowac!!!!!!!!
2014-09-06 21:32:06
gość: ~zomo
popieram ormo
2014-09-09 13:07:39
gość: ~kowalski
solidaryzuje sie z p. Gaweda
2014-09-12 17:37:41
gość: ~jan
bandytyzm trzeba pietnowac!!!!!!
2014-09-15 17:45:58
gość: ~bolo
popieram jana
2014-09-18 12:21:19
gość: ~sprawiedliwy
zabkowice miasto ukladow i bezprawia
2014-09-22 18:12:35
gość: ~anty
precz z korupcia
2014-09-25 21:26:05
gość: ~zbigniew
co na to organa scigania????
2014-09-28 14:26:54
gość: ~ormo
....a sa takowe?????
2014-09-30 21:28:04
gość: ~mieszkaniec
ostatnio dodany post
ciekawi mnie czy policmajstry cos wykryja czy znowu sprawe umorza?
REKLAMA
REKLAMA