Samorząd Województwa Dolnośląskiego podpisał dziś umowę na rewitalizację linii kolejowej nr 318 między Bielawą, a tą malowniczą miejscowością u podnóża Gór Sowich.
Projekt zakłada kompleksową modernizację linii kolejowej nr 318, w jej historycznym przebiegu. Prace prowadzone są etapowo – aktualnie kończą się na odcinku Bielawa Zachodnia – Bielawa Nowa (ok. 4,5 km), a następnie - dzięki podpisanej dziś umowie - obejmą trasę do Srebrnej Góry. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2026 roku. Na ten cel Województwo Dolnośląskie przeznaczyło ponad 36 milionów złotych.
– Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 to projekt, który ma ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców Bielawy i Srebrnej Góry, ale dla całego regionu. Dzięki niemu poprawi się dostępność komunikacyjna, wróci regularny ruch pasażerski, a pociągi dotrą do Srebrnej Góry po blisko 50 latach. To także ogromny impuls dla lokalnej turystyki – podróżni będą mogli wygodnie dojechać do atrakcji w okolicach Gór Sowich – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Inwestycja obejmuje nie tylko odbudowę torowiska, ale również modernizację przystanków, przejazdów kolejowych oraz systemów sterowania ruchem. Rewitalizacja linii nr 318 jest kontynuacją zakończonego w 2019 roku remontu trasy z Dzierżoniowa do Bielawy.
Uruchomienie nowego połączenia pozwoli mieszkańcom Bielawy i Srebrnej Góry na wygodniejsze podróże do większych ośrodków miejskich, w tym do Wrocławia. Dla turystów będzie to szansa na bezpośredni dojazd do jednej z najatrakcyjniejszych tras kolejowych Dolnego Śląska – z widokiem na Jezioro Bielawskie, Góry Sowie i przejazdem po ponad 110-letnim nasypie. Ruch kolejowy na tej linii został zawieszony w 1977 roku.
- Wracamy do miejsca w którym rozpoczął się nasz projekt walki z wykluczeniem komunikacyjnym. Dzięki rewitalizacji tej linii przywrócimy połączenie kolejowe dla blisko 70 tysięcy mieszkańców. To oczywiście nie jest koniec naszych działań, już niebawem będziemy podpisywać kolejne umowy na rewitalizacje – dodaje wicemarszałek Michał Rado.
em24.pl / UMWD
Po niemal pięciu dekadach przerwy pociągi znów dotrą do Srebrnej Góry!
2025-05-21 16:24:44
gość: ~Rafał Kosno
A przegrywy życiowe w audi i BMW zamiast korzystać z ekologicznego transportu dalej będą zabijać i POwodować wypadki na drogach.
2025-05-21 16:53:01
gość: ~myślący
a co wkońcu z pociągiem z Ząbkowic do Wrocławia ? doczekamy się ? ktoś coś w temacie ? Młodzi mieliby większe szanse na lepszą pracę lub dojazdy na wiele uczelni
2025-05-21 16:57:06
gość: ~Z praktyki
@~myślący
Do Wrocław masz z Kamieńca, Dzierżoniowa i będzie z Piławy,ewentualnie Przyrzeczenia nigdy nie było torów bezpośrednio z Zabkowic na Wrocław oprócz tego co godzinę busy Beskid jadą na Wrocław dalej mało
2025-05-22 12:28:58
gość: ~Robert
@~Z praktyki
To sobie sam jedź najpierw do Kamieńca czy Piławy żeby dostać się do pociągu na Wrocław, przypominam że xxI wiek mamy
2025-05-22 15:56:34
gość: ~Autor
@~Robert
Tak specjalnie dla ciebie do każdej miejscowości będą ciągnąć tory w linii prostej może jeszcze Ząbkowice - Makarska pociągną bo na wczasy tam jeździsz
2025-05-22 21:49:14
gość: ~pociąg
@~Autor
Stolica powiatu powinna mieć bezpośrednie połączenie z Wrocławiem, Ząbkowice to nie jest przecież podrzędna wioska
2025-05-23 17:16:06
gość: ~mądry
@~Autor
nie z każdej miejscowości, tylko z miasta powiatowego jak nie wiesz to se doucz
2025-05-21 18:29:08
gość: ~poinformowany
@~myślący
Ząbkowice to obsrane zadupie, gdzie masz do wyboru albo przepełnionego busa jadącego z powiatu kłodzkiego, albo dojazd po rozsypującej się linii kolejowej do Kamieńca i czekanie na skomunikowanie. Krzyżyk na to zdychające miasto.
2025-05-21 22:07:08
gość: ~Kobi
@~poinformowany
Z tego co wiem linia PKP była rok temu remontowana a busy może ja mam takie szczęście ale nigdy nie trafiłem chodz w połowie pełnego
2025-05-22 05:08:48
gość: ~poinformowany
@~Kobi
Remont zrobili, ale na linii z Kamieńca do Wrocławia, z Ząbkowic do Kamieńca i do Dzierżoniowa tragedia.
2025-05-21 22:21:24
gość: ~Marzec
@~poinformowany jaka władza , takie miasto!!!!
2025-05-21 16:53:39
gość: ~Adam
Pieniądze w błoto już widzę jak będą walić drzwiami i oknami do Srebrnej turyści proponuję im kanapki zabrać bo tam już zostały z dwa lokale gdzie jedzenie dostaną
2025-05-21 16:58:12
gość: ~Kkk
I pociągi będą wozić powietrze. Pieniądze publiczne wyrzucone w błoto. Połączenie kolejowe potrzebne jest na trasie Ząbkowice Śląskie Wrocław. Opłacalność takich kursów pewna. I co? I nic... Pozdrawiam Pana Garncarza i innych decydentów.
2025-05-22 06:29:40
gość: ~Jacek
@~Kkk
Parodia rządów.Do srebnej tym pociągiem będą jeździć trzy osoby w tygodniu.Do Bielawy można dojechać z Rudnicy podmiejskim.Brak słów.Ale na tym przekręcie trzeba zarobić.Zenada
2025-05-23 10:14:31
gość: ~Januszekokruszek
@~Kkk
A ja Gancarza nie pozdrawiam, to nie jego projekt! ale do zdjęć pierwszy. Oczywiste że pociągi będą wozić powietrze, koszt utrzymania torowiska olbrzymi, na poczatek 36mln w błoto, później obsługa całej linii w błoto. Oto rządy Gancarza
2025-05-21 17:11:41
gość: ~Normalny
A komu to potrzebne. Rozumiem jak był Bielbaw czy Bieltex, a teraz to po co komu. No ale co ja tam wiem.
2025-05-21 22:04:38
gość: ~Bartek
@~Normalny
100% racja
2025-05-22 06:32:19
gość: ~Xxx
@~Bartek
Dno myslenia
2025-05-21 20:08:28
gość: ~autor
umowa nieważna bo nie było zastępcy --Malego Stasia--p.Jaśnikowskiego,ten pajac robi się,w zbawiciela ,,Kotliny Kłodzkiej,,wszędzie go pełno----a pożytki z jego wizyt----ZERO ZERO,,,następny komunistyczny aparatczyk
2025-05-22 09:27:29
gość: ~ janek
tylko to potrafi Gancarz rozdawac ludzi pieniądze
2025-05-22 11:36:59
gość: ~Sam
Stanowisko nie świadczy o mądrości i gospodarności. Są lokalizacje i sprzyjające ku temu miejsca, że reaktywacja ruchu kolejowego ma uzasadnienie. W tym wypadku to tak jakby doprowadzić tory do lasu i koniec. Za te pieniądze możną byłoby doprowadzić drogi lokale, do w miarę dobrego stanu. Popatrzmy na niedawno robione ulice w samych Ząbkowicach. 1 Maja cała w dolach i kałużach, trzeba chować się w bramy po deszczu aby nie zostać opryskanym brudna wodą. Ulica Ziębicka cała w dołach, Powstańców Warszawy ect. Dziadowizna na kazdym kroku.
2025-05-22 11:37:39
gość: ~Sam
Stanowisko nie świadczy o mądrości i gospodarności. Są lokalizacje i sprzyjające ku temu miejsca, że reaktywacja ruchu kolejowego ma uzasadnienie. W tym wypadku to tak jakby doprowadzić tory do lasu i koniec. Za te pieniądze możną byłoby doprowadzić drogi lokale, do w miarę dobrego stanu. Popatrzmy na niedawno robione ulice w samych Ząbkowicach. 1 Maja cała w dolach i kałużach, trzeba chować się w bramy po deszczu aby nie zostać opryskanym brudna wodą. Ulica Ziębicka cała w dołach, Powstańców Warszawy ect. Dziadowizna na kazdym kroku.
2025-05-22 15:11:55
gość: ~Mieszkaniec
Lewactwu mózg plonie jak to twierdzi Rafalek. Zamiast wody niech szukają oleju do głowy! Brak myslenia co cechuje to ugrupowanie polityczne! Jaki kandydat takie myślenie!
2025-05-22 16:48:17
gość: ~Daleko od Pisu
@~Mieszkaniec
Lepiej byś pomógł koledze Tadeuszowi Batyrowi bo podobno już w Warszawie szuka kolejnego naiwnego staruszka.
2025-05-22 20:28:31
gość: ~Mieszkaniec
@ Daleko od Pisu
Rafalek to dopiero czysciciel kamienic i hipokryta! He. He
2025-05-24 05:45:39
gość: ~Gdzie ten pociąg
ostatnio dodany post
A co z Wrocławiem do zabkowic? Te dwa hujki co latały za podpisami na targu już się nie udzielają? Korytko ogarnięte to mają to w kakalku?
REKLAMA
REKLAMA